8 آخرین نشست اصلاح طلبان - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص راستگو با راستگویی خود، سه چیز را بهدست می آورد : اعتماد، دوستی و شکوه [در دل ها] . [امام علی علیه السلام]
آخرین نشست اصلاح طلبان - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • آخرین نشست اصلاح طلبان

     در نشست انتخاباتی برخی احزاب وابسته به جبهه دوم خرداد با هدف تدوین استراتژی انتخابات مجلس هشتم عنوان شد.

     شرکت کنندگان در این نشست پس از جمع بندی گزارش‌کمیته های فرعی، بر اساس مدل رایج تدوین استراتژی، راهبرد خود را در چهار محور فرصتها، تهدیدها، قوتها و ضعفها تدوین و جهت اجرایی شدن به تصویب رسانده اند.

    این گزارش می افزاید: دربخشی از جمع بندی صورت گرفته از فرصت‌های جبهه دوم خرداد، به دو موضوع تاکید شده است 1-چالش های درونی اصولگرایان 2- مشکلات اقتصادی مردم که در بخش مسکن، گرانی کالاهای اساسی و افزایش نرخ تورم ظهور و بروز پیدا کرده است.
     

    Image

    SWOTی اصلاح طلبان از وضعیت موجود برای انتخابات مجلس هشتم
    *تهدیدها و قوت ها

     در حوزه تهدیدها، توفیقات دولت نهم در "دیپلماسی خارجی"، "پرونده هسته‌ای" و همچنین " احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران" عنوان شده است. در این بررسی ها چنین عنوان شده است که در صورت انجام تهدیدات نظامی و یا حتی تندشدن فضای تهدید، زمینه اعمال محدودیت برای جریانات سیاسی مخالف دولت فراهم می شود.

    نمایندگان احزاب دوم خرداد، در بخش قوتها، مهمترین قوت خود را امکان ائتلاف احزاب تأثیرگذار جبهه دوم خرداد برشمرده و معتقد بودند با استفاده از رایزنی و
    دخالت عناصری چون خاتمی، کروبی، هاشمی رفسنجانی، موسوی خوئینی‌ها و حتی چهره هایی چون آیت الله صانعی و موسوی اردبیلی می‌توان این ائتلاف را در جبهه دوم خرداد محقق ساخت.

     برخی حاضران در این نشست معتقد بوده اند در بخش قوتها می‌توان از دو لایه آشکار و پنهان سود جست.

    محور آشکار این جبهه، حضور خاتمی در اردوگاه اصلاح طلبان است که می‌توان وی را برای کاندیداتوری مجلس هشتم و سرلیست تهران حساب باز کرد ضمن آنکه کاندیداتوری خاتمی برای مجلس،
    کارت تضمینی برای کروبی خواهد بود که نگران کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری نباشد. این امر منجر به آن خواهد شد که کروبی برای انتخابات مجلس حاضر به ائتلاف و حمایت از لیست واحد اصلاح طلبان باشد.

    اما در بخش محور پنهان قوت جبهه دوم خرداد، برخی حاضران بر شخصیت و دیدگاه‌های هاشمی رفسنجانی به عنوان یک محور پنهان قوت تأکید کرده و معتقد بودند
    با پناه گرفتن در پشت چهره مقبول وی و بهره برداری از برخی نقطه نظرات انتقادی ایشان نسبت به روند جاری مدیریت کشور می توان در انتخابات مجلس هشتم سود برد.

    * نقاط ضعف جبهه دوم خرداد

    در جمع بندی گزارش کمیته های فرعی، درباره نقاط ضعف جبهه دوم خرداد آمده است: این جبهه از خلأ ارتباطی مؤثر با بدنه مردم به ویژه متدینین رنج می برد که باید هرچه سریعتر این نقیصه را برطرف کرد.
     
    برخی حاضران در این نشست معتقد بوده اند یکی از بهترین راهکارها برای حل این مشکل، پناه بردن به مساجد و حسینیه هاست بدین نحو که در هر مرکز استان و شهرستان یکی از مساجد و حسینیه های معروف آن شهر انتخاب و از آن به عنوان پایگاهی جهت ترویج و تبلیغ دیدگاه ها استفاده شود.
     
    این گزارش می افزاید: بر اساس نقطه نظرات حاضران، یکی دیگر از نقاط ضعف جبهه دوم خرداد ضعف رسانه ای این جبهه است و حاضران معتقد بوده اند با وجود برخورداری از حدود 15 روزنامه، هنوز در عرصه ی رسانه‌ای دچار ضعفها و کمبودهای مشهود می باشند. لذا تقویت کمی و کیفی روزنامه ها، نشریات، سایتها، وبلاگها و بخصوص سرمایه گذاری ویژه روی پیامک، از راهکارهای پیشنهادی در این جلسه بود.

    * مصوبات ویژه

    یکی دیگر از مصوبات این جلسه انتخاباتی، تصمیم به ایراد فشار بر خاتمی جهت پذیرش حضور در انتخابات مجلس هشتم به منظور بالابردن ضریب ائتلاف بود. در این میان اشاره ای هم به جلسه مشترک خاتمی کروبی و بهزاد نبوی جهت هماهنگی هرچه بیشتر در انتخابات مجلس هشتم شد که نظر برخی حاضران این بوده که باتوجه به برخورد چکشی و تخریب کننده برخی احزاب مورد حمایت بهزاد نبوی و کم مهری آقای خاتمی به کروبی در دوره انتخابات نهم ریاست جمهوری، امکان برقراری آشتی میان کروبی و برخی احزاب و چهره ها بسیار ضعیف می باشد.

    از دیگر مصوبات این جلسه لزوم بهره گیری از تشکل‌های غیردولتی، انجمن های صنفی و کارگری، تشکل های دانشجویی، معلمان، بازنشستگان و جنبش های فمینیستی بود.

    در این جلسه همچنین برخی حاضران با اشاره به نامه 57 اقتصاددان تأکید داشته اند باید از عناوینی همچون 57 اقتصاددان تا برهه انتخابات به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. بدین منظور پیشنهاد گردید نامه سومی از سوی این 57 نفر منتشر گردد تا باتوجه به مشکلات اقتصادی فراروی دولت، در هفته های منتهی به انتخابات مجلس بتوان از حمایت این 57 نفر برای لیست‌های انتخاباتی اصلاح طلبان سود برد.

    از دیگر مصوبات این جلسه مانور لیست‌های انتخاباتی بر روی چهره های شناخته شده و به اصطلاح ژنرال‌های جبهه دوم خرداد بوده و پیشنهاد گردیده است به جای مانور دادن روی اصطلاحاتی چون "اصلاح طلبان" و "جبهه دوم خرداد" بر سوابق و دیدگاه های چهره ها و شخصیتها مانور تبلیغاتی و رسانه‌ای داده شود.

    این گزارش می افزاید: مصوبه بعدی این نشست، انتخاب سه شعار ملی، منطقه ای و همچنین شعارهایی برای مناطق خاص بوده.

    بازخوانی مجدد موضوع ولایت فقیه و جایگاه آن در نظام‌های مردمسالار با نگاهی خاص از دیگر مصوبات این نشست بود. با تصویب حاضران مقرر گردید ضمن
    دیدار احزاب اصلاح طلب با شخصیت‌های حوزوی همچون آقایان صانعی، موسوی اردبیلی و منتظری، نقطه نظرات آنان را در این باره منعکس و تبلیغ نمایند.

    شبهه افکنی و دامن زدن به دلهره ونگرانی احزاب اصلاح طلب از شمارش کامپیوتری آراء، ،مصوبه دیگر این جلسه انتخاباتی بود. در این جلسه مقرر گردید ضمن رایزنی با یک خبرگزاری مطرح، از این تریبون جهت القای نگرانی در شمارش آراء، استفاده نمایند.

    یکی دیگر از پیشنهادات و نظرات جنجالی این جلسه، پیشنهاد یک حزب تأثیرگذار در جبهه دوم خرداد بوده است. دبیر کل این حزب معتقد بوده انتخابات را باید دو قطبی برگزار کرد که یک قطب آن احمدی نژاد و حامیان وی باشند و قطب دوم و مقابل را آقای هاشمی و حامیان ایشان قرار داد چرا که اولا قدرت مانور و امنیت اصلاح طلبان بیشتر می‌شود و ثانیا باتوجه به اقبالی که متدینین و نیروهای حزب اللهی به هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان نشان دادند می توانیم ضمن اختلاف افکنی در جبهه اصولگرایان، بخشی از نیروهای حزب اللهی و متدین را از این جبهه به نفع خود مصادره نماییم.


    سید ::: چهارشنبه 86/8/9::: ساعت 4:25 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 42
    بازدید دیروز: 68
    کل بازدید :1086535

    >> درباره خودم <<
    آخرین نشست اصلاح طلبان - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    آخرین نشست اصلاح طلبان - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<