8 رهبری - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ترس از کیفر موعود را روزی ما گردان ...و ما را نزد خود، از توبه کارانی قرار ده که محبّتت را بر آنان مقرّر داشتی و بازگشتشان را به فرمانبری ات پذیرفتی، ای عادل ترین عادلان! [امام سجّاد علیه السلام]
رهبری - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  از داخلیها بترسید

    (از خاتمی ها از بهزادها از حجاریانها از حسن ها از موسویان ها از آقاجری ها از آرمین ها از تاجزاده ها از مرعشی ها از مشارکتی ها و کاگزارانی ها و ....) 

    در این روزها که برخی از یاران امام(آقای هاشمی که نه) و نیز همه منافقان داخلی(از سر اصلاحات گرفته تا ته آن) و خارجی  از هر تریبونی که می توانند ملت را از حمله آمریکا میترسانند و نگرانی ایجاد می کنند نگاهی به سخنان امام بسیار راه گشاست:

    آنی که آنها نقشه اصلی اشان این است که در داخل یک کاری انجام بدهند . آمریکا می داند که عرضه این را ندارد که در ایران وارد بشود یک کاری انجام بدهد، خودش هم می داند این را خودشان هم میفهمندکه ما نمی خواهیم که سربازهای آمریکا در خلیج از بین بروند ، آقایان هم گفتند این را انها این مسئله را ظاهر می کنند که با هو و جنجال ما را از میدان بیرون کنند. آنها خوفی ندارند ، انی که خوف دارد این است که با این شیطنت ها ایادی آنها که باز هستند در کشور ، با این شیطنت ها ایجاد اختلاف کنند، دو دسته کنند.

    صحیفه نور ، ج 19 ، ص 14

    از خارج هیچ ترسی نداشته باشید ، از داخل خودمان بترسید از این که با توطئه ها شما ها را از هم جدا کنند.

    بلغ 3 ، ص 228 ، 1/1/59

    حریف های ما کار کشته و کار کرده و مطالعه کرده هستند ، اینها مطالعه کردند که باید در این وقتی که چنین انقلابی با دست خود ملت پیش آمده است کودتا نبوده است که اختیارش را بشود یک کسی بگیرد و تحت نفوذ دیگری باشد ، با دست همین ملت بوده است و یک ملت را نمی شود مهار کرد ، باید چه بکنند ، تا این که این انقلاب را نگذارند به ثمر برسد . باید خود انقلاب را از باطن خود فاسد کنند.

    فعالیت الان در این جهت است که می خواهند این انقلاب را در خودش ایجاد نفاق و اختلاف کنند و مدفونش کنند و پس از این که خود انقلاب مدفون شد، بیایند و یک نفری که خودشان تعیین می کنند ، یک کودتایی ، یک بساطی درست کنند و همان مسائل سابقش را پیش بیاورند . ملت ما باید یک مطلب را لااقل که یک مطلب واضحی است فراموش نکند ، که قدرت بزرگی که منافع داشته است در ایران مطامع داشته است در ایران، منافع نفت داشته است در ایران ، منافع سوق الجیشی داشته در ایران ، یک مرکزی است که حساس است برای ابر قدرت ها ، یک چنین کشوری که زن و مردش ، بچه و بزرگش قیام کردند و با خواست خدا و وحدت کلمه پیش بردند ، اینها حالا برای ضربه ای که خوردند ، منافع از دستشان رفته است نمی توانند در این محل . دیگر آن طور توطئه هایی که پیشتر می کردند ، زمان رژیم سابق که اینجا را محل از برای آن چیز هایی که می خواستند خودشان ، پایگاههایی که می خواستند خودشان قرار بدهند حالا دیگر برایشان نمی شود. اینها درصدد برآمدند که از باطن خود این نهضت ، انقلاب یک پوسیدگی ایجاد کنند . در همه قشرهای اعمال آنها نفوذ کردند.

    صحیفه نور ، ج 11 . ص 108

    آنچه که من می فهم و احتمال زیاد می دهم این است که آمریکا نه دخالت نظامی در ایران می خواهد بکند و نه حصر اقتصادی ، اگر هم حصر اقتصادی بکند تا حج نمی شود ، خودش هم می داند، لکن از راه اساسی تر پیش آمدند و آن راه این است که ما را از باطن خودمان آسیب پذیر کند و ما را بگنداند از باطن خودمان ، از اول هم بنانشان بر همین معناست . شاید در انقلابهایی که واقع می شود آنهایی که می خواهند نفع ببرند یا ضرری کشیدند که می خواهند جبران کنند ، نفعشان این باشد که خود انقلاب را در باطن خودش آسیب برسانند.

    آن همه دست ها در کار این معنا هستند ، شاید این صحبت هایی که در خارج می کنند به این که ما دخالت نظامی می کنیم یا حصر اقتصادی می کنیم شاید برای این معنا باشد که اذهان ما را منصرف کنند آن طرف و از آن چیزی که در کشور خودمان دارد می گذرد غافل کنند . شما غافل از این شیاطین نباشید که اینها مطالعه کرده هستند ، ماها تازه وارد این میدان ها شدیم . شماها تازه وارد این میدانها شدید و بر حسب آن انسانی هم که دارید آن شیطنتها که در آن هستند کمتر وارد هستید اینها مطالعه کردند نه ده سال و نه نه سال ، در طول تاریخی که راه پیدا کردند ، مطالعه کردند ، نه مطالعه فقط کشورها را ، یعنی مخازن اینجاها را ، این هم یک مطالعه طولانی در آن شده قبل از این که اتومبیل و طیاره و این طور مسائل پیدا باشد ، اینها کارشناسهاشان را می فرستادند در شرق و وجب به وجب این مملکت ها را گردش می کردند ، با شتر می رفتند این بیابانها را ، با قافله می رفتند این بیابانها را گردش می کردند و هر جایی که یک چیزی پیدا می شد یادداشت می کردند نقشه بر می داشتند این یک سری کارشان که بفهمند در کشور شما چه دارد، مخازن شما چی هست . این مال حالا نیست ، این مال ،از سابق که راه باز کردند دنبال این قضیه هستند.

    صحیفه نور ، ج 11 ص 23



    سید ::: یکشنبه 86/8/13::: ساعت 2:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    پوتین: از محضر آیت‌الله خامنه‌ای بسیار استفاده کردیم

    با گذشت چند روز از سفر رؤسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر به تهران حاشیه‌های‌های جالب توجهی از این سفر آشکار می‌شود.

    در همین زمینه، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار «بولتن نیوز» گفت؛ در سفر پوتین به تهران و ملاقاتی که وی با رهبر معظم انقلاب داشت، رئیس‌جمهور روسیه که خود از سردمداران نظام سلطه و لائیک شرق است، به شدت تحت تأثیر رهبر حکیم انقلاب قرار گرفته و این امر از حرکات حین جلسه و پس از آن پوتین مشخص بود.

    به گفته این منبع آگاه، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار خطاب به رئیس‌جمهور روسیه و در زمینه مسائل جاری این کشور مطالب و نکاتی را گوشزد کردند که پوتین در همان‌روز گفت: «من به عنوان رئیس‌جمهور روسیه از این مسائل غافل بودم» و از تیزبینی و ظرافت رهبر انقلاب در شگفت می‌شوند.

    بنابراین گزارش، میزان تأثر پوتین از ملاقات با رهبر انقلاب تا به حدی بوده که در بازگشت از پیش ایشان سوار بر خودروی اسکورت مخصوص خود نمی‌شود و به آقای احمدی‌نژاد می‌گوید: «آیا اجازه است که من سوار اتومبیل شما شوم؟» و به همراه تیم حفاظتی و ماشین رئیس‌جمهور کشورمان، بیت رهبری را ترک می‌کند.

     

    گفتنی است، در شب همان روز و پس از دیدار با رهبر انقلاب، پوتین در سر سفره شام به نزد حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری رفته و با رفتاری گرم و صمیمانه و در حالی که دست بر شانه وی می‌گذارد، می‌گوید: «ما از محضر آیت‌الله خامنه‌ای بسیار استفاده کردیم.» 



    سید ::: یکشنبه 86/7/29::: ساعت 1:51 عصر

    دو خاطره از مقام معظم رهبری درباره انتقاد به صداوسیما

    هرکس به سهم خود تذکر دهد

    من بارها دیده‌ام که وقتی تلویزیون یا رادیو موسیقی تند و شبه‌ناکی پخش می‌کند، آقا بلافاصله می‌گویند خاموش کنید. ما هم که پس از مدتی دستمان آمده بود که آقا در مقابل این نسخ موسیقی‌ها، حساسیت نشان می‌دهند، دیگر قبل از تذکر ایشان در ماشین یا هر جای دیگر وقتی رادیو چنین موسیقی‌هایی پخش می‌کرد، خاموش می‌کردیم.

    از دیدگاه ایشان این‌که صدا و سیما پسوند اسلامی دارد دلیل بر حلیت تمامی آنچه پخش می‌کند، نیست. البته ایشان معتقدند که در این گونه موارد همه افراد باید حساسیت نشان دهند. من یادم هست یکبار آیت الله خزعلی از موسیقی‌های صدا و سیما به ایشان شکایت کرد [آقا] فرمودند: «من به سهم خودم تذکر می‌دهم، اما شما خودتان هم باید تذکر دهید، امر به معروف و نهی از منکر به همه واجب است.»

     

     آقای ابطحی!  شما خودتان چه فهمیدید!؟

    آقا همواره حساسیت فوق‌العاده‌ای در مورد فرآورده‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص صدا وسیما دارند. بد نیست در این مورد خاطره‌ای عرض کنم. می‌دانید که بعد از ظهرهای جمعه رادیو از قدیم‌الایام قصه پخش می‌کند آقا هم با توجه و علاقه‌ای که به رمان و داستان دارند عمدتا این داستان‌ها را گوش می‌دهند.

    یک بعد از ظهر جمعه بود که دیدم آقا پس از گوش دادن به داستان، با عصبانیت [دارند] در اتاق قدم می‌‌زنند، مرا صدا زدند و گفتند: همین الان آقای ابطحی (مسوول وقت رادیو) را پیدا کن. من هم سریع تلفن او را گرفتم. آقا گوشی را برداشتند و با قاطعیت خاصی گفتند: آقای ابطحی! من الان داستانی از رادیو شنیدم که نه محتوا داشت نه درس. شما این داستان را گوش می‌کنید و فردا می‌‌آئید پیش من هرگونه برداشتی از آن داشتید می‌گویید! و گوشی را گذاشتند. اتفاقا فردای آن روز خودم در محل ملاقات بودم. آقا بشدت به آقای ابطحی اعتراض کرد که چرا وقت مردم و هزینه بالای صدا وسیما را صرف پخش این داستان‌های بی‌معنی می‌کنید؛ داستان باید یک پیام اخلاقی و اجتماعی داشته باشد. شما خودت به عنوان رئیس رادیو از این داستانی که پخش کردید چه فهمیدید!

    همین اعتراض باعث شد که داستان‌های آن برنامه به لحاظ محتوایی مقداری با کیفیت‌تر شود.

    خاطرات محسن جوادیان از محافظین سابق مقام معظم رهبری



    سید ::: شنبه 86/7/28::: ساعت 4:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب درباره تحریم کنفرانس سازش با رژیم صهیونیستی

    بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نمازگزاران عید سعید فطر به ویژه آن بخش از سخنان ایشان درباره لزوم تحریم کنفرانس سازش با رژیم صهیونیستی، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

    خبرگزاری فرانسه در همین رابطه گزارش داد: آیت الله خامنه ای در جمع صدها هزار تن از نمازگزاران عید فطر خواستار تحریم کنفرانس پاییزی درباره خاورمیانه شد.

    این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی که از حزب الله لبنان در جنگ تابستان گذشته سیلی و تودهنی خورده خواستار برگزاری نشست صلح شده است. تاکنون هم هر اجتماعی به نام صلح برقرار شده به ضرر مردم فلسطین بوده است. لذا چگونه کشورهای عربی می توانند در کنفرانسی شرکت کنند که ملت فلسطین در آن حضور ندارند؟
    خبرگزاری فرانسه تصریح کرد سخنان رهبر ایران با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت می شد.

    خبرگزاری آلمان (د.پ.ا) هم که بیانات رهبر معظم انقلاب را انعکاس داد تعداد حاضران در نماز عید فطر را ده ها هزار نفر ذکر کرد و در عین حال این عنوان را برای گزارش دیروز خود از مصلای تهران برگزید: کنفرانس صلح خاورمیانه با هدف نجات اسرائیل برگزار می شود.
    خبرگزاری رویترز هم موضوع تحریم کنفرانس سازش را برجسته کرد و گزارش داد رهبری ایران خواستار تحریم کنفرانس پاییزی از سوی کشورهای اسلامی شد.

    آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از تهران نوشت: آیت الله خامنه ای از کشورهای اسلامی خواست کنفرانس بین المللی آتی صلح خاورمیانه را که با حمایت آمریکا برگزار خواهد شد، تحریم کنند.

    خبرگزاری های نووستی روسیه، قنای قطر، سانای سوریه، کونای کویت، وام امارات و پایگاه خبری اخبار مصر هم با برجسته کردن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب درخصوص تحریم کنفرانس سازش با رژیم صهیونیستی به انعکاس بیانات ایشان پرداختند.
    خبرگزاری شین هوا ژاپن هم نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران از کشورهای مسلمان خواست کنفرانس آتی صلح خاورمیانه را در آمریکا تحریم کنند.

    شبکه های تلویزیونی العربیه و بی بی سی نیز بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر را پخش کردند.

    استقبال حماس از دعوت مقام معظم رهبری برای تحریم کنفرانس سازش

    جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دعوت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از ملت فلسطین برای وحدت و همچنین کشورهای عربی برای تحریم کنفرانس سازش پیشنهادی آمریکا را ستود و از آن استقبال کرد.

    به گزارش فارس، "جمال سکیک" عضو فراکسیون جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: دعوت ایشان بر این موضوع تاکید دارد که مسئله اساسی جهان عرب و دنیای اسلام ، بیت المقدس و فلسطین است.
    وی افزود: این دعوت فرصت خوبی برای تدبر و تفکر درباره این موضوع است که فلسطین تنها به فلسطینی‌ها و اعراب تعلق ندارد بلکه مربوط به همه مسلمانان است.

    سکیک با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها به عنوان نوک پیکان امت اسلام آماده نثار کردن شهدا، مجروحان و اسیران و هر آنچه که در توان دارند ، هستند، افزود: از اعراب و مسلمانان می خواهیم که مساله فلسطین را به حال خود رها نکنند تا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نتوانند به اهداف شوم خود برای سلطه بر منطقه و حل مساله فلسطین آن طور که آنها می خواهند، برسند.
    این عضو فراکسیون حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین درباره دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از فلسطینی ها برای وحدت ، از سران عرب و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به این دعوت گوش فرا دهند.
    وی افزود: امیدواریم درباره مسائل اساسی جهان اسلام از جمله مقدسات اسلامی و فلسطین که از اهمیت بسزایی برخوردار است، وحدت صورت گیرد.

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز فطر با اشاره به تلاش دولت امریکا برای برپایی یک کنفرانس باصطلاح صلح دیگر «موسوم به کنفرانس پاییز» افزودند: تاکنون هر اجتماعی به نام صلح برقرار شده به ضرر مردم فلسطین بوده است به همین علت ملت فلسطین کنفرانس پاییزی را نیز رد می کند، با این وصف دولتهای دیگر چگونه می توانند در کنفرانسی شرکت کنند که ملت فلسطین آن را خدعه می داند؟

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سنگین رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در سال گذشته، هدف اصلی از تلاش آمریکا برای برپایی کنفرانس پاییزی را نجات رژیم تضعیف شده صهیونیستی برشمردند و با دعوت از همه گروههای فلسطینی برای «وحدت و برادری و هوشیاری»، تأکید کردند: دشمن در خانه شما در حال فتنه انگیزی است، مراقب باشید در مقابل یکدیگر قرار نگیرید.
    ایشان همچنین روز شنبه در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مردم، با تاکید براینکه دخالت های قدرت های زورگو در مساله فلسطین با عنوان کنفرانس صلح یکی دیگر از نتایج نبود اتحاد میان دولت ها و ملت های مسلمان است ؛ خاطرنشان کردند، ملت ها و دولت های اسلامی باید در کنار یکدیگر باشند تا بتوانند قدرت خود را نشان دهند و در چنین شرایطی آمریکا و دیگر کشورها جرات دخالت در مسائل مسلمانان را نخواهند داشت.

    فقهای اهل سنت:باید از ایران در مقابل آمریکا حمایت کرد

    پایگاه اینترنتی «اسلام آنلاین» نوشت: بسیاری از علمای دین در کشورهای اسلامی و عربی هرگونه همراهی با حمله آمریکا به تاسیسات ایران و یا در اختیار قرار دادن زمین و فرودگاه ها و هرگونه ارائه اطلاعات به نیروهای متجاوز را حرام اعلام کردند.

    به گزارش «الف» به نقل از این پایگاه خبری دکتر محمد سلیم العوا، دبیرکل اتحادیه جهانی دانشمندان مسلمان در همین ارتباط می گوید: ایران از خود با هیچ کشور عربی یا اسلامی دشمنی نشان نداده بلکه آشکارا از حقوق عرب های فلسطینی و حقوق اسلامی در آسیا و آفریقا حمایت کرده است و در مقابل با هر حمله تبلیغاتی یا فرهنگی و یا سیاسی از جانب هر منبعی به اسلام به مقابله برخاسته است. العوا معتقد است: ایستادن در کنار ایران و تایید و تقویت این کشور بر کشورهای عربی و اسلامی واجب است و اگر برخی سیاست های ایران مخالف منافع برخی از کشورهاست، این مشکلی است که با تفاهم و مذاکره و گفت وگو حل می شود نه با جنگ.

    این شخصیت مسلمان در پاسخ به این سوال که برخی کشورها توافق ها و پیمان هایی بین خود و آمریکا دارند که این گونه مشارکت را برای آنان لازم می شمارد، گفت: هیچ گونه اضطراری در هر وضعیت وجود ندارد به طوری که هیچ پیمانی برای جواز مشارکت در جنگ وجود ندارد. العوا می افزاید: پیمان های نظامی، پیمان های دفاعی مشترک هستند و دفاع زمانی انجام می گیرد که قبل از آن حمله و جنگ صورت گرفته باشد. پس اگر حمله ای واقع نشود هیچ گونه جوازی برای دشمنی وجود ندارد و در نتیجه همکاری مسلمانان در این جنگ به هر شکل جایز نیست. وی درباره برنامه هسته ای ایران و خطر آن برای منطقه که برخی به آن اعتقاد دارند، می گوید: این مساله برای هر مسلمانی موجب افتخار است. این به نفع ماست نه علیه ما و علیه اسراییل و آمریکاست نه علیه مسلمانان.

    دکتر صلاح الصاوی دبیرکل جامعه فقهای شریعت در آمریکا هم خواستار آن شد که کشورهای عربی و اسلامی دوش به دوش هم در مقابل زورگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند. دکتر علی السالوس استاد دانشگاه قطر و معاون رئیس جامعه فقها در آمریکا نیز می گوید: براساس دوستی و برائت واجب است از شرکت در جنگ پرهیز شود.

    دکتر «عبدالحمید العبیدی» استاد سابق در دانشگاه بغداد هم می افزاید: جایز نیست که هیچ کشوری علیه ایران وارد جنگ شود. او می گوید که این اقدام در جهت منافع آمریکا و صهیونیستهاست نه به نفع مسلمانان. دکتر «سیف عبدالفتاح» استاد دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه قاهره معتقد است: خبری که روزنامه «دیلی تلگراف» مبنی بر همکاری کشورهای عربی علیه ایران انتشار داده تنها یک جنگ روانی بیش نیست. وی برای این جنگ روانی پنج دلیل به شرح زیر آورده است:
    یک-تمایل آمریکا برای ایجاد تنش بین ایران از یک سو و کشورهای عربی از سوی دیگر و تاکید بر وجود جنگ و آماده باش بین مسلمانان و ورود در جنگی حاشیه ای به دور از جنگ واقعی

    دوم- تلاش برای زنده کردن و فراهم کردن هم پیمان از کشورهای عربی و استفاده از برخی اختلافات عربی با ایران و بزرگ کردن آنها تا سندی برای آمریکا باشد که از جمله آن محور عراق، کویت است و مسلح کردن کشورهای عربی و اسلامی علیه ایران، همان طور که در زمان یورش عراق به کویت و جنگ علیه عراق برای آزادی کویت انجام داد.

    سوم-عملاً برخی اظهارات مستقیم و غیرمستقیم عربی وجود دارد مبنی بر این که کشورهای خلیج (فارس) اجازه همکاری برای حمله به ایران را نخواهند داد و روشن است که اثر این جنگ بر کل منطقه تاثیر خواهد داشت.

    چهارم-آمریکا معتقد است که فشار بر ایران ممکن است موجب تجدیدنظر این کشور شود.

    دلیل آخر این است که آمریکا نمی تواند وارد جنگ جدید دیگری در منطقه خاورمیانه شود، زیرا در عراق شکست خورده و متقاعد شده به این که تا این لحظه نتوانسته از گرداب آن بیرون بیاید و از سوی دیگر ایران اهرم های فشار زیادی از جمله حماس و حزب الله در اختیار دارد. سیف می افزاید: ایران مانند مصر و سودان نیست و ابزار بازی راهبردی در اختیار دارد و می تواند درگیری لفظی شدیدی را با آمریکا مدیریت کند.



    سید ::: یکشنبه 86/7/22::: ساعت 4:57 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    دولت صددرصد مورد اعتماد است

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صدها نفر از دانشجویان نخبه، برترینهای کنکور و فعالان تشکلهای سیاسی– فرهنگی دانشگاهها، تأکید کردند: اگر جوانان مؤمن و مسئولیت شناس دانشگاهی در سالهای گذشته، پرچم عدالتخواهی را در جامعه بلند نمی کردند مسیر حوادث و جهت گیریهای انتخاباتی مردم به روی کار آمدن دولتی عدالتخواه و حاکمیت گفتمان عدالت طلبی در جامعه، منجر نمی شد.

    حضرت آیت الله خامنه ای، طرح و پیگیری مطالبات گوناگون دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی را اقدامی تحسین برانگیز و تکلیف و وظیفه دانشجویان خواندند و افزودند: پیگیری «مستمر، عاقلانه و منطقیِ» مطالبات و آرمانها، آینده روشن محیطهای دانشجویی و دانشگاهی را تضمین خواهد کرد.

    ایشان با تمجید از انگیزه جوانان دانشجو برای طرح دیدگاهها و خواسته های مختلف خود در این دیدار افزودند: همیشه گفته ام که باید از روزی بترسیم که جوان و دانشجوی ما انگیزه طرح مسئله و سئوال نداشته باشد که به یاری پروردگار امروز این چنین نیست و همه باید توان و تلاش خود را به کار گیریم تا روحیه خواستن و مطالبه در نسل جوان و به ویژه جوانان علمی و دانشگاهی هرچه بیشتر گسترش یابد.

    رهبر انقلاب اسلامی با توجه به محدود بودن ظرفیتها و امکانات، پاسخگویی به همه مطالبات را در کوتاه مدت ناممکن دانستند و خاطرنشان کردند: آرمانهای بزرگ در کوتاه مدت محقق نمی شود اما طرحِ به دور از افراط و تفریط خواسته ها و پیگیری همراه با عقلانیت و اعتدال، یقیناً افق روشنی را برای دانشگاههای ما رقم خواهد زد.

    حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به جوانان و دانشجویان افزودند: بدانید که مطالبات و پیگیریهای شما، ثمربخش و سودمند خواهد بود همچنانکه اگر جوانان مؤمن و مسئولیت شناس دانشگاهی در سالهای گذشته، پرچم عدالتخواهی را در جامعه بلند نمی کردند مسیر حوادث و جهت گیریهای انتخاباتی مردم به روی کار آمدن دولتی عدالتخواه و حاکمیت گفتمان عدالت طلبی در جامعه، منجر نمی شد.

    رهبر انقلاب اسلامی توجه جوانان دانشجو را به «اندیشیدن و پخته کردن خواسته ها، مطرح کردن مسائل با مراکز دست اندرکار، جستجوی راهکارهای اجرایی و کمک به تحقق ایده ها و انتظارات» جلب کردند و افزودند: اینها مکمل مطالبات دانشجویی است و جوانان ما باید در کنار داعیه های سیاسی– اجتماعی– علمی و دانشگاهی به این مسائل نیز توجه کنند و آنها را جزو وظایف خود بدانند.

    ایشان تحقق آرمانهای بزرگ را محتاج پیگیری امیدوارانه و استمرار عمل دانستند و افزودند: وفادار ماندن دانشجویان به مطالبات و آرمانها حتی پس از پایان دوران دانشجویی و ساماندهی صحیح فعالیتها و محیطهای دانشگاهی، در استمرار فضای مطالبات و تحقق آنها، کاملاً مؤثر خواهد بود.

    حضرت آیت الله خامنه ای نخبه پروری سیاسی را یکی از راههای استمرار فضای مطالبه در دانشگاهها برشمردند و افزودند: رسانه ها باید به طور جدی به معرفی نخبگان علمی و اجتماعی و سیاسی بپردازند اما تشکلهای دانشجویی نیز باید با پرورش نخبه های سیاسی، فضای مباحثه و استدلال را گسترش دهند و با محکم کردن پایه های «فکری– سیاسیِ» دانشجویان و تقویت روحیه و امید در آنان، محیط را به گونه ای شکل دهند که مجموعه دانشجویی در سالهای آینده نیز همواره در این فضا تنفس و در جهت اهداف بلند و آرمانهای والا حرکت کند.

    رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان انتقاد کردن و مطالبه از همه مسئولان را، امری طبیعی دانستند و افزودند: البته نباید با مسئولان معارضه و دشمنی کرد اما این حرف به معنای انتقاد نکردن و مطالبه نکردن از مسئولان مختلف از جمله رهبری نیست چرا که می توان در عین صفا و دوستی، انتقاد هم کرد.

    ایشان در پاسخ به سئوال یک دانشجو درباره تبیین حدود ضدولایت فقیه افزودند: ضدیت یعنی دشمنی کردن اما اگر کسی معتقد به مسئله ای نبود ضد آن نیست.

    حضرت آیت الله خامنه ای درباره برخی مسائل که در زمینه سخنان رهبری در دیدارهای خصوصی مطرح می شود افزودند: اگر به دلایلی از جمله آگاه شدن دشمن، مصلحت نباشد که سخنی بیان شود، طبعاً نه آن حرف و نه خلاف آن گفته نخواهد شد، بنابراین حرفهای بنده، همان مسائلی است که در دیدارهای مختلف با مردم و مسئولان بیان می کنم و ایجاد این شائبه که رهبری در جلسات خصوصی، مطلبی خلاف حرفهای عمومی خود بیان کرده است، صحیح نیست.

    حضرت آیت الله خامنه ای حمایت از دولت را به معنای تایید همه کارهای آن ندانستند و افزودند: دولت کنونی، انصافاً خدمتگزار، پرکار، با ارزش و صددرصد مورد اعتماد است اما این مسائل به معنای اطلاع رهبری از جزئیات همه فعالیتهای دولت و تأیید آنها نمی باشد و حمایت از دولت به معنای مخالفت با انتقاد از آن نیست.

    ایشان افزودند: اطلاع داشتن رهبری از همه رویدادها و جزئیات فعالیت همه دستگاهها و وزارتخانه ها نه لازم و نه ممکن است و دلیلی ندارد رهبری وارد محیطهای اجرایی شود چرا که مسئولیتها مشخص است.

    رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان پیشرفت علم و اندیشه سیاسی، تعمیق «اندیشه و ایمان و معرفت دینی»، گسترش روشن بینی دینی و دست یافتن به قلمروهای جدید در عرصه علم و سیاست و معرفت را انتظار مردم و رهبری از دانشجو و دانشگاه خواندند و تأکید کردند: سنت آفرینش الهی بر پیروزی حق استوار است و هرجا ایمان و مجاهدت باشد پیشرفت و پیروزی نیز خواهد بود و به همین علت ما به آینده دانشگاهها کاملاً امیدواریم.



    سید ::: چهارشنبه 86/7/18::: ساعت 3:3 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    دفاع مقدس به روایت رهبر انقلاب
    اکثر جوان های جنگ نخبه بودند

    چکیده: اکثر این جوان هایی که در جنگ نقش های مؤثر ایفا کردند، ازقبیل همین دانشجوها بودند وخیلی هایشان هم جزو نخبه ها بودند. دلیل نخبه بودنشان هم این بود که یک جوان بیست و دو، سه ساله فرمانده یک لشکر شد؛ آن چنان توانست آن لشگر را هدایت کند و آن چنان توانست طراحی عملیات را، که هرگز نکرده بود، بکند که نه فقط دشمنانی را که مقابل ما بودند- یعنی سربازان مهاجم بعثی عراق- متعجب کرد، بلکه ماهواره های دشمنان را هم متعجب کرد.


    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس سال 83 در دیدار جوانان نخبه و دانشجویان با ایشان به تشریح گوشه هایی از حماسه آفرینی های جوانان در جنگ تحمیلی پرداختند. بازخوانی مجدد این پیام در شرایط فعلی حاوی درس های آموزنده ای خواهد بود.

    اکثر این جوان هایی که در جنگ نقش های مؤثر ایفا کردند، ازقبیل همین دانشجوها بودند وخیلی هایشان هم جزو نخبه ها بودند. دلیل نخبه بودنشان هم این بود که یک جوان بیست و دو، سه ساله فرمانده یک لشکر شد؛ آن چنان توانست آن لشگر را هدایت کند و آن چنان توانست طراحی عملیات را، که هرگز نکرده بود، بکند که نه فقط دشمنانی را که مقابل ما بودند- یعنی سربازان مهاجم بعثی عراق- متعجب کرد، بلکه ماهواره های دشمنان را هم متعجب کرد.
    ما والفجر هشت را که حرکت نشدنی و باورنکردنی است، داشتیم. درحالی که ماهواره های آمریکایی برای عراق- لابد این موضوع را شنیدید و مطلعید- کار می کردند؛ اطلاعات به آن کشور می دادند؛ یعنی دائماً قرارگاه های جنگی رژیم بعثی با دستگاه های خبری آمریکایی و با ماهواره هایشان مرتبط بودند و آن ماهواره ها نقل وانتقال و تجمع نیروهای ما را ثبت می کردند و بلافاصله به آنها اطلاع می دادند که ایرانیها کجا تجمع کرده اند و کجا ابزار کار گذاشته اند.
    حتماً می دانید که اطلاعات در جنگ، نقش بسیار مهم و فوق العاده ای دارد؛ اما زیر دید این ماهواره ها، ده ها هزار نیرو رفتند تا پای اروندرود و دشمن نفهمید! با شیوه های عجیب و غریبی که می دانم شماها چیزی از آنها نمی دانید- البته آن وقت برای ماها روشن بود، بعد هم برای مردم آشکار شد؛ منتها متأسفانه معارف جنگ دست به دست نمی شود؛ یکی از مشکلات کار ما این است؛ لذا شماها خبر ندارید- اینها با کامیون، با وانت، به شکل های گوناگون، مثل این که گویا هندوانه بار کرده اند، توانستند دهها هزار نیروی انسانی را با پوشش های عجیب و غریب و در شب های تاریکی که ماه هم در آن شبها نبود، به کناره اروندرود منتقل کنند و از اروندرود که عرض آن در بعضی از قسمت ها به دو، سه کیلومتر می رسد، این نیروهای عظیم را عبور بدهند به آن طرف؛ از زیر آب و با آن وضع عجیبی که اروند دارد که شماها شاید آن را هم ندانید.
    اروند دوجریان دارد: یک جریان ازطرف شمال به جنوب است که آن، جریان اصلی اروند است و رودخانه دجله و فرات هم در همین جریان به اروند متصل می شوند و با هم به طرف خلیج فارس می روند. جریان دیگر عکس این جریان است و آن، درمواقع مد دریاست.در این مواقع، آب دریا به قطر حدود دو، سه یا چهار متر از طرف دریا، یعنی ازطرف جنوب، می آید به طرف شمال؛ یعنی دریا سرریز می شود در رودخانه. با این حساب، یعنی اروند دوجریان صدو هشتاد درجه ای کاملاً مخالف همدیگر دارد.
    به هرحال، با یک چنین وضع پیچیده ای، آن زمان ما در جریان جزئیات کار قرار می گرفتیم و آن دلهره ها و کذا و کذا رزمندگان اسلام توانستند به آنجا بروند و منطقه ای را فتح کنند و کار شگفت آوری را انجام دهند. این کار، کار همین دانشجوها و همین جوانان و همین نخبه هایی بود که در بسیج و در سپاه بودند.

    حضور در جبهه‌های نبرد
    ... من دلم می‌خواست بروم آبادان، اما نمی‌شد.تا این که یک وقت گفتم :
    " هر طور شده من باید بروم آبادان" و این وقتی‌بود که حصر آبادان شروع شده بود.
    یعنی دشمن از رودخانه کارون عبور کرده و رفته بود به سمت غرب و یک پل را در آن‌جا گرفته بود و یواش یواش سر پل را توسعه داده بود. طوری شد که جاده اهواز و آبادان بسته شد. تا وقتی خرمشهر را گرفته بودند، جاده خرمشهر- اهواز بسته بود، اما جاده آبادان باز بود و در آن رفت و آمد می‌شد. وقتی دشمن آمد این طرف و سرپل را گرفت و کم کم سرپل را توسعه داد، آن جاده هم بسته شد. ماند جاده ماهشهر و آبادان. چون ماهشهر به جزیره آبادان وصل می‌شود، نه به خود آبادان، آن هم زیر آتش قرار گرفت. یعنی سر پل توسط دشمن توسعه پیدا کرد و جاده سوم هم زیر آتش قرار گرفت و در حقیقت دو، سه راه غیر مطمئن باقی ماند. یکی راه آب بود که البته آن هم خطرناک بود. یکی راه هوایی بود و مشکلش این بود که آقایانی که در ماهشهر نشسته بودند، به آسانی هلی‌کوپتر به کسی نمی‌دادند. یک راه خاکی هم در پشت جاده ماهشهر بود که بچه‌ها با هزار زحمت درست کرده بودند و با عسرت از آن جا عبور می‌کردند.


    البته جاهایی از آن هم زیر تیر مستقیم دشمن بود که تلفات بسیاری در آن جا داشتیم و مقداری از این راه از پشت خاکریزها عبور می‌کرد. این غیر از جاده اصلی ماهشهر بود. البته این راه سوم هم خیلی زود بسته شد و همان دو جاده، یعنی راه آب و راه هوا باقی ماند. من از طریق هوا، با هلی‌کوپتر، از ماهشهر به جزیره آبادان رفتم. آن وقت، از سپاه، مرحوم شهید "جهان آرا" که بود، فرمانده همین عملیات بود. از ارتش هم مرحوم شهید "اقارب پرست"، از همین شهدای اصفهان بود. افسر خیلی خوبی بود. از افسران زرهی بود که رفت آن جا ماند. یکی هم سرگرد "هاشمی" بود. من عکسی از همین سفر داشتم که عکس بسیار خوبی بود. نمی‌دانم آن عکس را کی برای من آورده بود. حالا اگر این پخش شد، کسی که این عکس را برای من آورد، اگر فیلمش را دارد، مجددا آن عکس را تهیه کند، چون عکس یادگاری بسیار خوبی بود.
    ماجرایش این بود که در مرکزی که متعلق به بسیج فارس بود، مشغول سخنرانی بودم. شیرازیها بودند و تهرانیها، و سخنرانی اول ورودم به آبادان بود.
    قبلا هیچ کس نمی‌دانست من به آن جا آمده‌ام. چهار، پنج نفر همراه من بودند و همین طور گفتیم: "برویم تا بچه‌ها را پیدا کنیم." از طرف جزیره آبادان که وارد شهر آبادان می‌شدیم، رفتیم خرمشهر، آن قسمت اشغال نشده خرمشهر، محلی بود که جوانان آن جا بودند. رفتم برای بسیجیها سخنرانی کردم. در حال آن سخنرانی، عکسی از ماها برداشتند که یادگاری خیلی خوبی بود. یکی از رهبران تاجیک که مدتی پیش آمد این جا، این عکس را دید و خیلی خوشش آمد و برداشت برد. عکس منحصر به فردی بود که آن را دست کسی ندیدم. این عکس را سرگرد هاشمی برای ما هدیه فرستاده بود. نمی‌دانم سرگرد هاشمی شهید شده یا نه، علی ای‌حال، یادم هست چند نفر از بچه‌های سپاه و چند نفر از ارتشیها و بقیه از بسیجیها بودند.
    در جزیره آبادان، رفتیم یگان ژاندارمری سابق را سرکشی کردیم. بعد هم رفتیم از محل سپاه که حالا شما می‌گویید هتل بازدیدی کردیم. من نمی‌دانم آن جا هتل بوده یا نه. آن جایی که ما را بردند و ما دیدیم، یک ساختمان بود، که من خیال می‌کردم مثلا انبار است.
    خلاصه، یکی دو روز بیشتر آبادان نبودم و برگشتم به اهواز. وضع آن جا آبادان را قابل توجه یافتم. یعنی دیدم در عین غربتی که بر همه نیروهای رزمنده ما در آن جا حاکم بود، شرایط رزمندگان از لحاظ امکانات هم شرایط نامساعدی بود. حقیقتا وضعی بود که انسان غربت جمهوری اسلامی را در آن جا حس می‌کرد، چون نیروهای خیلی کمی در آن جا بودند و تهدید و فشار دشمن، بسیار زیاد و خیلی شدید بود. ما فقط شش تانک آن جا داشتیم که همین آقای اقارب پرست رفته بود از این جا و آن جا جمع کرده بود، تعمیر کرده بود و با چه زحمتی یک گروهان تانک در حقیقت یک گروهان ناقص تشکیل داده بود.
    بچه‌های سپاه، با کلاشینکف و نارنجک و خمپاره و با این چیزها می‌جنگیدند و اصلا چیزی نداشتند.
    این، شرایط واقعی ما بود، اما روحیه‌ها در حد اعلی. واقعا چیز شگفت‌آوری بود! دیدن این مناظر، برای من خیلی جالب بود. یکی، دو روز آنجا بودم و بازدیدی کردم و هدفم این بود که هم گزارش دقیقی از آن جا به اصطلاح برای کار خودمان داشته باشم "وضع منطقه را از نزدیک ببینم و بدانم چه کار باید بکنم" و هم این که به رزمندگانی که آنجا بودند، خدا قوتی بگوییم، رفتم به یکایک آنها، خدا قوتی گفتم. همه جا سخنرانی‌هایی کردم و حرفی زدم.
    با بچه‌هایی که جمع می‌شدند بچه‌های بسیجی عکس‌های یادگاری گرفتم و برگشتم آمدم.
    این، خلاصه حضور من در آبادان بود. بنابراین، حضور من در آبادان در تمام دوران جنگ، همین مدت کوتاه دو روز یا سه روز، الان دقیقا یادم نیست، بیشتر نبود و محل استقرار ما، در اهواز بود. یک جا را شما توی فیلم دیدید که ما ازخانه‌ها عبور می‌کردیم. این، برای خاطر این بود که منطقه تماما زیر دید مستقیم دشمن بود و بچه‌های سپاه برای این که بتوانند خودشان را به نزدیکترین خطوط به دشمن که شاید حدود صد متر، یا کمتر، یا بیشتر بود برسانند. خانه‌های خالی مردم فرار کرده و هجرت کرده از آبادان و قسمت خالی خرمشهر را به هم وصل کرده بودند. الان یادم نیست که اینها در آبادان بود یا خرمشهر، به احتمال قوی، خرمشهر بود ... بله، "کوت شیخ" بود. این خانه‌ها را به هم وصل کرده و دیوارها را برداشته بودند.
    وقتی انسان وارد این خانه‌ها می‌شد، مناظر رقت‌انگیزی می‌دید. دهها خانه را عبور می‌کردیم تا برسیم به نقطه‌ای که تک تیرانداز ما، با تیر مستقیم، دشمن و گشتیهایش را هدف می‌گرفت. من بچه‌های خودمان را می‌دیدم که تک تیرانداز بودند و خودشان را رسانده بودند به پشت سنگرهایی که درست مشرف به محل عبور و مرور دشمن بود. البته دشمن هم، به مجرد این که اینها یکی را می‌انداختند، آن جا را با آتش شدید می‌کوبید. این طور بود. اما اینها کار خودشان را می‌کردند.
    این یک قسمت از خانه‌ها بود که ما رفتیم دیدیم. خانه‌های خالی و اثاثیه‌های درست جمع نشده که نشانه نهایت آوارگی و بیچارگی مردمی بود که اسبابهایشان را همین طور ریخته بودند و رفته بودند. خیلی تاثرانگیز بود! جوانانی که با قدرت تمام جلو می‌رفتند، مدام به من می‌گفتند: "این جا خطرناک است." می‌گفتم: "نه. تا هر جا که کسی هست، باید برویم ببینیم!" آخرین جایی که رفتیم، زیر پل بود. پل شکسته شده بود. پل آبادان خرمشهر، یک جا قطع شده بود و قابل عبور و مرور نبود. زیر پول، تا محل آن شکستگی، بچه‌های ما راه باز کرده بودند و می‌رفتند و من هم تا انتها رفتم.
    گمان می‌کنم و چنین به ذهنم هست که در آن نقطه آخری که رفتیم، یک نماز جماعت هم خواندیم. من همه جا حماسه و مقاومت دیدم. این، خلاصه حضور چندین ساعته ما در آبادان و آن منطقه اشغال نشده خرمشهر به اصطلاح کوت شیخ بود.
    منبع:ایرنا



    سید ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 10:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    دانشجو در بیان مقام معظم رهبری

    ویژگی های حرکت دانشجویی از قبل از انقلاب تا اوان انقلاب و از این جا به بعد را عرض می کنم خصوصیات این حرکت عبارت است از:
    1- آرمان گرایی در مقابل مصلحت گرایی؛ عشق به آرمان‌ها و مجذوب آرمان ها شدن... .
    2- صدق و صفا و خلوص ...
    3- آزادی و رهایی از وابستگی های گوناگون حزبی و سیاسی و نژادی و امثال اینها
    4- مبتنی بر اشخاص نبودن (متعلق به فضا و مجموعه حاضر)
    5- حساسیت منفی داشتن در مقابل مظاهری که از نظر فطرت انسانی زشت است مثل ظلم و تبعیض و بی عدالتی و دفع این مسایل... .
    6- بر این حرکت احساسات حکومت نمی کند، بلکه ضمن اینکه احساسات هست، منطق و تفکر و بینش و تحصیل و میل به فهمیدن و تدقیق هم در آن وجود دارد... .

    1/9/78

    عشق و علاقه من به دانشجو، بخش عمده اش ناشی از صفا و صداقت دانشجوست.

    1/9/78

    سالهای قبل از انقلاب، یک واقعه جنایت آمیز در روز شانزدهم آذر اتفاق افتاد... مسئولان آن روز به خاطر سخن حقی، اتفاقی در دانشگاه افتاد که بعدها جبهه دژخیمان به خاطر همان هدفی که جوانان داشتند و هدف والایی هم بود با آن مقابله کردند و به کشته شدن سه نفر انجامید، مسئله آن روز چه بود، ضدیت با آمریکا... .

    1/9/78

    بنده یک وقت عرض کردم دانشگاهها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. معنای حرف آن است که دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندی های دنیا را بشناسند تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می کند. این برای شما لازم است. اگر شما تلاش سیاسی، کار سیاسی، مطالعه سیاسی و مباحثه سیاسی نداشته باشید، این توانایی را پیدا نمی کنید. البته توجه داشته باشید که دشمن از همین امر استفاده نکند. دشمن با کمال هوشیاری ایستاده است. امیرالمؤمنین علیه الصلاه و السلام فرمود «و من نام لم ینم عنه» مراقب باشید که اگر شما غفلت می کنید دشمن از شما غفلت نمی کند. دشمن با کمال هوشیاری مراقب است.

    بیانات در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان 10/8/74

    دو عنصر اصلی در تربیت دانشجو
    - یکی عنصر علم و تحقیق و کارایی علمی و جوشیدن استعدادهای علمی و این قبیل چیزهاست و یکی هم عبارت از روحیه و تدین و حرکت صحیح و سالم سازی معنوی و روحی دانشجو. این دو عنصر بایستی بدون تفکیک از یکدیگر با قدرت و با ظرفیت کامل کشور، تعقیب شود.

    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی 20/9/70

    بارها در مجامع دانشجویی گفته ام که در این نظام مردمی، دانشجویان که طبقه پیشرو و پیشاهنگ و زبده و با نشاط پیکره اجتماع هستند، باید در سازندگی آینده و ترسیم حرکت عمومی جامعه، بیش از جاهای دیگر نقش و اثر داشته باشند.

    بیانات مقام معظم رهبری در مراسم بیعت جمع کثیری از دانشجویان و دانشگاهیان 23/2/68

    حرکت علمی و شکوفایی استعدادها در دانشگاههای ما رو به پیشرفت است

    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان نمونه 7/9/81

    بحمدالله دانشگاههای ما از استاد مؤمن، از دانشجوی مؤمن و از مدیران مؤمن سرشار است؛ ... البته به شما دانشجوها می گویم سنگربان این سنگر [دانشگاهها] شمایید مواظب باشید خاکریزهایتان سست نشود دایم خاکریزها را ترمیم کنید. خاکریزها، خاکریزهای فرهنگی و فکری است اینها را ترمیم کنید. خودسازی فکری و اخلاقی و انقلابی درونی دانشجویان یک فریضه است.

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر 9/12/79

    شما [دانشجویان] و عزیزان با نهج البلاغه انس پیدا کنید. نهج البلاغه خیلی بیدارکننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبر است. در جلساتتان با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین انس پیدا کنید. اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید آن وقت با صحیفه سجادیه – که علی الظاهر فقط کتاب دعاست اما آن هم مثل نهج البلاغه، کتاب درس حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمند انسان است – انس بگیرید.

    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار از دانشگاه صنعتی شریف 1/9/78

    امروز جوانان ما، دانشجویان ما، ... اگر می خواهند در زمینه افکار اسلامی عمق پیدا کنند و پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند باید به کتابهای شهید مطهری مراجعه کنند که امام درباره کتابهای این بزرگوار، تعبیری قریب به این مضمون دارند که «همه آنها خوب و مفید است»

    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع کثیری از کارگزاران و معلمان 15/2/78

    امروز خودتان را بسازید – دانشگاهها را بسازید – محیط دانشگاه را محیط انقلابی و اسلامی کنید... در محیط دانشگاه، جوانان انقلابی و مسلمان باید مانند یک دست، یک تن، با یک فکر، فکر اسلام و انقلاب حرکت کنند... از هر چیزی که مخلّ به این یگانگی در راه خدا و در راه انقلاب باشد پرهیز کنید. تا بتوانید دانشگاهی را بسازید که فردای ایران را تأمین کند، جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان و بدخواهان و ملت ایران را در مقابل دوستان و امیدواران عالم روسفید کند.

    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموزان و معلمان و ... 13/8/71

    شما دانشجویان، متوجه باشید که یکی از بزرگترین وظایف شما، خودسازی اخلاقی است، اخلاق خود را تکمیل کنید، شما جوانان فرصت را دارید. دوران، دوران شماست، شما در دوران خوبی زندگی میکنید؛ در سایه حکومت قرآنی و فرهنگ اسلامی زندگی می کنید؛ بنابراین، از لحاظ روحی و معنوی، فرصت برای والا و شایسته شدن دارید، این فرصت را مغتنم بشمارید . علم باید در کنار اخلاق و پیشرفت صنعتی و علمی و مادی در کنار رشد اخلاقی باشد. توجه به خدا هم مایه اصلی رشد اخلاقی به حساب می آید.

    سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با گروهی از خانواده های شهدا و ... دانشجویان دانشگاه هنر 1/8/70

    دانشجو، امید آینده کشور

    2/3/69

    دانشجو، ذخیره حیاتی کشور


    2/3/69

    من برای دانشجوی موفق سه شاخص دارم ... باید خوب درس بخواند - به اخلاق و تهذیب نفس بپردازد – ورزش هم بکند.

    دانشجویان، طبقه پیشرو و پیشاهنگ و زبده و با نشاط پیکره اجتماع
    شما دانشجویان نقش خودتان را فراموش نکنید. آگاهى سیاسى کسب کنید و نسبت به آنچه که مى‏گذرد، هوشیار باشید و انگیزه و تپش جوانانه‏ى انقلابىِ متناسب با قشر شما، در خدمت هدفهاى نظام قرار گیرد.
    عده‏یى از افراد ساده‏اندیش خیال مى‏کنند که اگر دانشجو بخواهد حضور انقلابى داشته باشد، راهش این است که بر سر مسؤولان خود داد بکشد؛ خیر، این‏که انقلابیگرى نیست. آن‏جایى که مى‏بینید دانشجو بر سر مسؤولان امر داد مى‏کشد، مسؤولان با دانشجویان هم‏جهت نیستند؛ آنها مزدور امریکا هستند و این جوانان نمى‏توانند طاقت بیاورند و بالاخره فریاد اعتراض مى‏کشند؛ کمااین‏که در رژیم گذشته همین‏گونه بود و دانشجو و طلبه و مردم و وجدانهاى بیدار و انسانهاى شجاع و روحهاى سالم، بر سر مسؤولان امر داد مى‏کشیدند.
    مبادا عده‏یى به صورت فریب‏انگیز و با ترفندهاى گوناگون بیایند و به چند جوان ساده تفهیم کنند که دانشجو بایستى فریاد بکشد! بله، فریاد باید کشیده شود؛ ولى بر سر امریکا و قدرتهایى که مزاحم مسؤولان و اداره‏کنندگان نظام هستند. در هر دانشگاهى که تحصیل مى‏کنید، حضور دانشجویى خود را به صورت قوى و با خط درست حفظ کنید.
    جوانان دانشجو در محیطهاى دانشگاه، به درس و علم و روحیه‏ى انقلابى و اسلامى، حداکثر اهمیت را بدهند. جوانان ببینند که امروز و آینده، چه‏قدر به وجود آنها احتیاج است؛ خودشان را براى آینده بسازند. امروز هم جوان دانشجو باید مثل همیشه، پیشتاز و پیشگام حرکت انقلابى باشد و خودش را شایسته و صالح براى این مسؤولیتهاى بزرگ قرار بدهد.
    امروز دورانى است که دانشگاه و دانشجو و جوان و زن و مرد، از هر قشر و نقطه‏یى از نقاط کشور، بدون اعتنا به وابستگیهاى فامیلى و شخصى و قومى و منطقه‏یى و غیره، مى‏تواند امیدوار باشد که بر عالم شدن، مؤثر شدن، مفید شدن براى کشور و تعیین‏کننده بودن در جهت حرکت مستقل و آزاد ملت خودش قادر است. این، چیز خیلى مغتنمى است.
    دانشجویان عزیز، این جوانان، این فرزندان و جگرگوشه‏هاى ملت، این بهترین و پاکترین عناصر جامعه‏ى ما در دانشگاهها، باید در خط اسلام و در جهت عظمت کشور و بلند کردن پرچم اسلام و بیدار کردن ملتهاى عالم و روح بخشیدن به این دنیاى مرده به وسیله‏ى دستهاى استکبارى، درس بخوانند و کار و تلاش کنند، تا مطمئن بشوند که فرداى ایران اسلامى، به مراتب از امروز بهتر خواهد بود. این، هدف شماست. این، هدف وحدت حوزه و دانشگاه است.
    این پولهایى را که مى‏خواهید به عنوان وام بدهید، لزومى ندارد که بین همه‏ى آنها تقسیم کنید. باز در این‏جا هم همان اولویتها را رعایت کنید. اگر واقعاً مى‏بینید که هشتصد تومان کم است، مثلاً هزار تومان درنظر بگیرید. فرض کنید که آن صدهزار نفر، هشتادهزار نفر هستند. یعنى این‏طور نباشد که حتماً آدم بخواهد بین قشرهاى مختلف دانشجو، توازن یا تساوى برقرار بکند. نه، چون یک عده که در شهر خودشان زندگى مى‏کنند، احتیاج ندارند؛ یک عده هم که از یک شهر به شهر دیگر مى‏روند و امکانات دارند، احتیاج ندارند؛ عده‏یى فقط پول توجیبى مى‏خواهند و نه چیز دیگر؛ عده‏یى هم واقعاً احتیاج دارند.
    ما نباید از حال دانشجویان فقیرِ مستضعف غافل بمانیم. البته دستگاههایى هم هستند که وام مى‏دهند؛ مثل آن بنیاد امام رضا که بعضى از دوستان ما در آن‏جا کار مى‏کردند و اخیراً هم با من مکاتبه کرده‏اند که مى‏خواهند به بعضیها وام بدهند؛ من هم تأیید کرده‏ام. ممکن است به بعضى از دانشجویان از جاهاى دیگر هم کمکهایى بشود؛ مانعى ندارد، بکنند؛ اما شما هم به عنوان وزارت، این کار را بکنید.
    شما دانشجویان و دانش‏آموزان - چه پسرها و چه دخترها- وظایف سنگینى بر دوش دارید. غیر از وظیفه‏ى درس خواندن که وظیفه‏ى دانشجویى و دانش آموزى است، وظیفه‏ى انقلابى بر دوش دارید، وظیفه‏ى اسلامى و دینى بر دوش دارید - چه در محیط دانشگاهها، چه در محیط مدارس.
    این مبارزه، مبارزه‏ى امروز و یک روز و دوروز و یک سال و دوسال نیست، مبارزه‏ى نسلهاست. آن نسلى که از مبدأ انقلاب - از آغاز انقلاب - فاصله گرفته است، اگر بخواهد ایران را به عزت برساند و بسازد و عظمت ببخشد و الگوى زنده‏یى در مقابل ملتهاى دیگر قرار بدهد و بینى استکبار را به خاک بمالد، باید یک نسل انقلابى و اسلامى و متدین باشد؛ و او شما هستید. امروز دانشجویید، امروز دانش‏آموزید، فردا شما گردانندگان چرخهاى این کشورید. امروز خودتان را بسازید، دانشگاهها را بسازید، محیط دانشگاه را محیط انقلابى و اسلامى کنید، محیط دبیرستانها را هم همین‏طور.
    شما دانشجوها - چه دختر و چه پسر - و حتى دانش‏آموزهاى مدارس، روى این ریزترین پدیده‏هاى سیاسى دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. فرض کنیم تحلیل هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد. خدا لعنت کند آن دستهایى که تلاش کرده‏اند و مى‏کنند که قشر جوان ما و دانشگاه ما را غیر سیاسى کنند.
    کشورى که جوانهایش اصلاً در باغ مسایل سیاسى نیستند، مسایل و جریانهاى سیاسى دنیا را مى‏فهمند و تحلیل درست ندارند، مگر چنین کشورى مى‏تواند بر دوش مردم حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد بکند؟! بله، حکومت دیکتاتورى باشد، مى‏شود.
    من معتقدم بین گروههاى دانشجویى، با هر سلیقه‏یى که هستند، باید روابط حسنه برقرار باشد. شما نگاه کنید، کشورهاى دنیا، گروههاى مختلف اجتماعى و سیاسى در عالم، با وجود اختلافات فراوانشان، دور یک میز مى‏نشیند، حرف مى‏زنند، مذاکره مى‏کنند؛ بالاخره به جایى هم مى‏رسند. معنا ندارد که در محیط دانشگاه اسلامى، افرادى که به اصول واحدى معتقدند، اسلام را قبول دارند، امام را قبول دارند، انقلاب را قبول دارند، ارزشها را قبول دارند، اما سلایق مختلفى هم دارند، اینها با همدیگر کنار نیایند؛ من نمى‏توانم این را بفهمم و قبول بکنم.
    با توجه به این‏که یکى از جنبه‏هاى تهاجم دشمن، تهاجم فرهنگى و فاسد کردن جوانان و بخصوص زنان و توجه دادن مردم به شهوات و نفسانیات است و در بسیارى از جوامع اسلامى، دشمنان ابتدا از این طریق مردم را خلع سلاح کرده‏اند، و نیز با توجه به بحران کنونى حجاب در جامعه و حتّى در دانشگاهها، وظیفه‏ى مردم، بخصوص دانشجویان و تشکلهاى اسلامى در جامعه و در دانشگاهها چیست و راه حل، حکم و توصیه‏ى شما در این مورد به تشکلهاى اسلامى چیست؟
    ج: توصیه‏ى بنده معلوم است: حجاب را رعایت کنید و این لازم و واجب است. به برادر یا خواهرى که این نامه را نوشته‏اند، مى‏خواهم بگویم این‏طور هم نیست که شما مى‏گویید زنهاى ما بى‏حجاب شده‏اند. ممکن است بعضى بگویند چشم شما به خواهرهایى افتاده که همه حجاب دارند؛ نه، من گاهى به خیابان مى‏روم تا مخصوصاً وضع مردها و زنها را ببینم؛ البته با نگاه حلال و نه حرام. آن‏طور که بعضى تصویر مى‏کنند، به نظر من نمى‏آید. البته چرا، اشکالاتى وجود دارد؛ من هم از همه‏ى گوشه و کنارها با خبر نیستم. هرجا چنین وضعى وجود داشته باشد، راه آن نهى از منکر است.


    سید ::: پنج شنبه 86/7/5::: ساعت 1:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 69
    کل بازدید :1085975

    >> درباره خودم <<
    رهبری - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    رهبری - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<