8 بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر شیطانها برگرد دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند، آنها به ملکوت نظر می کردند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب درباره تحریم کنفرانس سازش با رژیم صهیونیستی

    بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نمازگزاران عید سعید فطر به ویژه آن بخش از سخنان ایشان درباره لزوم تحریم کنفرانس سازش با رژیم صهیونیستی، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

    خبرگزاری فرانسه در همین رابطه گزارش داد: آیت الله خامنه ای در جمع صدها هزار تن از نمازگزاران عید فطر خواستار تحریم کنفرانس پاییزی درباره خاورمیانه شد.

    این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی که از حزب الله لبنان در جنگ تابستان گذشته سیلی و تودهنی خورده خواستار برگزاری نشست صلح شده است. تاکنون هم هر اجتماعی به نام صلح برقرار شده به ضرر مردم فلسطین بوده است. لذا چگونه کشورهای عربی می توانند در کنفرانسی شرکت کنند که ملت فلسطین در آن حضور ندارند؟
    خبرگزاری فرانسه تصریح کرد سخنان رهبر ایران با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت می شد.

    خبرگزاری آلمان (د.پ.ا) هم که بیانات رهبر معظم انقلاب را انعکاس داد تعداد حاضران در نماز عید فطر را ده ها هزار نفر ذکر کرد و در عین حال این عنوان را برای گزارش دیروز خود از مصلای تهران برگزید: کنفرانس صلح خاورمیانه با هدف نجات اسرائیل برگزار می شود.
    خبرگزاری رویترز هم موضوع تحریم کنفرانس سازش را برجسته کرد و گزارش داد رهبری ایران خواستار تحریم کنفرانس پاییزی از سوی کشورهای اسلامی شد.

    آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از تهران نوشت: آیت الله خامنه ای از کشورهای اسلامی خواست کنفرانس بین المللی آتی صلح خاورمیانه را که با حمایت آمریکا برگزار خواهد شد، تحریم کنند.

    خبرگزاری های نووستی روسیه، قنای قطر، سانای سوریه، کونای کویت، وام امارات و پایگاه خبری اخبار مصر هم با برجسته کردن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب درخصوص تحریم کنفرانس سازش با رژیم صهیونیستی به انعکاس بیانات ایشان پرداختند.
    خبرگزاری شین هوا ژاپن هم نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران از کشورهای مسلمان خواست کنفرانس آتی صلح خاورمیانه را در آمریکا تحریم کنند.

    شبکه های تلویزیونی العربیه و بی بی سی نیز بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر را پخش کردند.

    استقبال حماس از دعوت مقام معظم رهبری برای تحریم کنفرانس سازش

    جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دعوت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از ملت فلسطین برای وحدت و همچنین کشورهای عربی برای تحریم کنفرانس سازش پیشنهادی آمریکا را ستود و از آن استقبال کرد.

    به گزارش فارس، "جمال سکیک" عضو فراکسیون جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: دعوت ایشان بر این موضوع تاکید دارد که مسئله اساسی جهان عرب و دنیای اسلام ، بیت المقدس و فلسطین است.
    وی افزود: این دعوت فرصت خوبی برای تدبر و تفکر درباره این موضوع است که فلسطین تنها به فلسطینی‌ها و اعراب تعلق ندارد بلکه مربوط به همه مسلمانان است.

    سکیک با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها به عنوان نوک پیکان امت اسلام آماده نثار کردن شهدا، مجروحان و اسیران و هر آنچه که در توان دارند ، هستند، افزود: از اعراب و مسلمانان می خواهیم که مساله فلسطین را به حال خود رها نکنند تا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نتوانند به اهداف شوم خود برای سلطه بر منطقه و حل مساله فلسطین آن طور که آنها می خواهند، برسند.
    این عضو فراکسیون حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین درباره دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از فلسطینی ها برای وحدت ، از سران عرب و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به این دعوت گوش فرا دهند.
    وی افزود: امیدواریم درباره مسائل اساسی جهان اسلام از جمله مقدسات اسلامی و فلسطین که از اهمیت بسزایی برخوردار است، وحدت صورت گیرد.

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز فطر با اشاره به تلاش دولت امریکا برای برپایی یک کنفرانس باصطلاح صلح دیگر «موسوم به کنفرانس پاییز» افزودند: تاکنون هر اجتماعی به نام صلح برقرار شده به ضرر مردم فلسطین بوده است به همین علت ملت فلسطین کنفرانس پاییزی را نیز رد می کند، با این وصف دولتهای دیگر چگونه می توانند در کنفرانسی شرکت کنند که ملت فلسطین آن را خدعه می داند؟

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سنگین رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در سال گذشته، هدف اصلی از تلاش آمریکا برای برپایی کنفرانس پاییزی را نجات رژیم تضعیف شده صهیونیستی برشمردند و با دعوت از همه گروههای فلسطینی برای «وحدت و برادری و هوشیاری»، تأکید کردند: دشمن در خانه شما در حال فتنه انگیزی است، مراقب باشید در مقابل یکدیگر قرار نگیرید.
    ایشان همچنین روز شنبه در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مردم، با تاکید براینکه دخالت های قدرت های زورگو در مساله فلسطین با عنوان کنفرانس صلح یکی دیگر از نتایج نبود اتحاد میان دولت ها و ملت های مسلمان است ؛ خاطرنشان کردند، ملت ها و دولت های اسلامی باید در کنار یکدیگر باشند تا بتوانند قدرت خود را نشان دهند و در چنین شرایطی آمریکا و دیگر کشورها جرات دخالت در مسائل مسلمانان را نخواهند داشت.

    فقهای اهل سنت:باید از ایران در مقابل آمریکا حمایت کرد

    پایگاه اینترنتی «اسلام آنلاین» نوشت: بسیاری از علمای دین در کشورهای اسلامی و عربی هرگونه همراهی با حمله آمریکا به تاسیسات ایران و یا در اختیار قرار دادن زمین و فرودگاه ها و هرگونه ارائه اطلاعات به نیروهای متجاوز را حرام اعلام کردند.

    به گزارش «الف» به نقل از این پایگاه خبری دکتر محمد سلیم العوا، دبیرکل اتحادیه جهانی دانشمندان مسلمان در همین ارتباط می گوید: ایران از خود با هیچ کشور عربی یا اسلامی دشمنی نشان نداده بلکه آشکارا از حقوق عرب های فلسطینی و حقوق اسلامی در آسیا و آفریقا حمایت کرده است و در مقابل با هر حمله تبلیغاتی یا فرهنگی و یا سیاسی از جانب هر منبعی به اسلام به مقابله برخاسته است. العوا معتقد است: ایستادن در کنار ایران و تایید و تقویت این کشور بر کشورهای عربی و اسلامی واجب است و اگر برخی سیاست های ایران مخالف منافع برخی از کشورهاست، این مشکلی است که با تفاهم و مذاکره و گفت وگو حل می شود نه با جنگ.

    این شخصیت مسلمان در پاسخ به این سوال که برخی کشورها توافق ها و پیمان هایی بین خود و آمریکا دارند که این گونه مشارکت را برای آنان لازم می شمارد، گفت: هیچ گونه اضطراری در هر وضعیت وجود ندارد به طوری که هیچ پیمانی برای جواز مشارکت در جنگ وجود ندارد. العوا می افزاید: پیمان های نظامی، پیمان های دفاعی مشترک هستند و دفاع زمانی انجام می گیرد که قبل از آن حمله و جنگ صورت گرفته باشد. پس اگر حمله ای واقع نشود هیچ گونه جوازی برای دشمنی وجود ندارد و در نتیجه همکاری مسلمانان در این جنگ به هر شکل جایز نیست. وی درباره برنامه هسته ای ایران و خطر آن برای منطقه که برخی به آن اعتقاد دارند، می گوید: این مساله برای هر مسلمانی موجب افتخار است. این به نفع ماست نه علیه ما و علیه اسراییل و آمریکاست نه علیه مسلمانان.

    دکتر صلاح الصاوی دبیرکل جامعه فقهای شریعت در آمریکا هم خواستار آن شد که کشورهای عربی و اسلامی دوش به دوش هم در مقابل زورگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند. دکتر علی السالوس استاد دانشگاه قطر و معاون رئیس جامعه فقها در آمریکا نیز می گوید: براساس دوستی و برائت واجب است از شرکت در جنگ پرهیز شود.

    دکتر «عبدالحمید العبیدی» استاد سابق در دانشگاه بغداد هم می افزاید: جایز نیست که هیچ کشوری علیه ایران وارد جنگ شود. او می گوید که این اقدام در جهت منافع آمریکا و صهیونیستهاست نه به نفع مسلمانان. دکتر «سیف عبدالفتاح» استاد دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه قاهره معتقد است: خبری که روزنامه «دیلی تلگراف» مبنی بر همکاری کشورهای عربی علیه ایران انتشار داده تنها یک جنگ روانی بیش نیست. وی برای این جنگ روانی پنج دلیل به شرح زیر آورده است:
    یک-تمایل آمریکا برای ایجاد تنش بین ایران از یک سو و کشورهای عربی از سوی دیگر و تاکید بر وجود جنگ و آماده باش بین مسلمانان و ورود در جنگی حاشیه ای به دور از جنگ واقعی

    دوم- تلاش برای زنده کردن و فراهم کردن هم پیمان از کشورهای عربی و استفاده از برخی اختلافات عربی با ایران و بزرگ کردن آنها تا سندی برای آمریکا باشد که از جمله آن محور عراق، کویت است و مسلح کردن کشورهای عربی و اسلامی علیه ایران، همان طور که در زمان یورش عراق به کویت و جنگ علیه عراق برای آزادی کویت انجام داد.

    سوم-عملاً برخی اظهارات مستقیم و غیرمستقیم عربی وجود دارد مبنی بر این که کشورهای خلیج (فارس) اجازه همکاری برای حمله به ایران را نخواهند داد و روشن است که اثر این جنگ بر کل منطقه تاثیر خواهد داشت.

    چهارم-آمریکا معتقد است که فشار بر ایران ممکن است موجب تجدیدنظر این کشور شود.

    دلیل آخر این است که آمریکا نمی تواند وارد جنگ جدید دیگری در منطقه خاورمیانه شود، زیرا در عراق شکست خورده و متقاعد شده به این که تا این لحظه نتوانسته از گرداب آن بیرون بیاید و از سوی دیگر ایران اهرم های فشار زیادی از جمله حماس و حزب الله در اختیار دارد. سیف می افزاید: ایران مانند مصر و سودان نیست و ابزار بازی راهبردی در اختیار دارد و می تواند درگیری لفظی شدیدی را با آمریکا مدیریت کند.



    سید ::: یکشنبه 86/7/22::: ساعت 4:57 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 40
    کل بازدید :1086306

    >> درباره خودم <<
    بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<