8 هشدار رئیس‌جمهور - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشمها پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
هشدار رئیس‌جمهور - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •                                     

                                                                 هشدار رئیس جمهور    

    امروز دیگر همه احمدی‌نژاد را همه می‌شناسند و می‌دانند مرد عمل است و  وقتی هشداری می‌دهد جدی است.  اما اگر در جریان اخبار و مسایل کشور نباشند، شاید ندانند که مخاطب هشدار رئیس‌جمهور یعنی اخلال‌گران داخلی پرونده هسته‌ای کیستند و چه کسانی باید منتظر داغ ننگ و پشیمانی باشند.

    رئیس‌جمهور :

    بعضی‌ها در داخل هستند که دستشان به جایی و یا رسانه‌ای بند است. حالا یا از روی ترسی که از جنجال‌های غربی به راه افتاده یا این‌که از برخی چیزها ناراحت هستند، به راه افتادند تا به خیال خود برای مسئله هسته‌ای ایران راه‌حلی پیدا کنند!

    آن‌ها راه افتاده‌اند و می‌گویند که ما می‌خواهیم راه‌حل بدهیم که مسئله هسته‌ای ایران را برطرف کنیم، اما بدانند ملت ایران هیچ‌گاه بن‌بستی نداشته است.

    غربی‌ها در خصوص پرونده هسته‌ای ایران غیرقانونی عمل کرده‌اند و حالا نیز گرفتار آن شده‌اند اما عده‌ای که به خیال خود احساس مسؤولیت می‌کنند، می‌خواهند سرخود با آن‌ها مذاکره کنند.

    من به همه آن‌هایی که در داخل و خارج وارد این قضیه شده‌اند نصیحت می‌کنم که قادر نیستند کاری انجام دهند و بدانند اگر می‌خواهند بازی جدیدی راه بیندازند حاصلی جز پشیمانی و ننگ در پیشانی شما نخواهد بود.

    ---

    حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسوول سابق تیم هسته‌ای مشهور به دیپلمات تعلیق است. این لقبی است که رسانه‌ها به واسطه موافقت وی با تعلیق تمام فعالیت‌ها‌ی هسته‌ای کشور به وی دادند. وی پس از انتخاب دکتر محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت نهم در سال 84 از سمت خود به عنوان مسوول تیم هسته‌ای کنار گذاشته شد و چندی بعد ایران تعلیقی را که به مدت دو سال در رابطه با فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود پذیرفته بود، شکست. انجام فعالیت‌های غنی‌سازی در تاسیسات اتمی و راه‌اندازی زنجیره‌های سانتریفوژ، رویکرد مسوولان جدید تیم هسته‌ای کشورمان بود.

    حسن روحانی 25 شهریور 86 در سایت زیر نظر خود «آفتاب‌نیوز» اعلام کرد به زودی با «خاویر سولانا» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

    سولانا نیز پس از آن در گفت‌و‌گو با روزنامه عکاظ عربستان، ضمن اعلام خبر دیدار قریب‌الوقوع خود با روحانی بر «ادامه تلاش‌ها برای حل موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران» تاکید کرد. سولانا در این گفت‌وگو تصریح کرد: «تلاش‌ها همچنان برای حل پرونده هسته‌ای ایران ادامه دارد و ما برای حل این مسئله از راه گفت‌وگو تلاش می‌کنیم».

    دفتر رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با تایید اظهارات سولانا، اعلام کرد: «دکتر حسن روحانی به دعوت بنیاد کوربر روز چهارشنبه هفته جاری در حضور نمایندگان پارلمان آلمان و عده‌ای از مقامات دولتی و نخبگان این کشور سخنرانی خواهد کرد». سایت رسمی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: «دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد بنیاد کوربر مبنی بر برگزاری دیدارهای جداگانه با وزیر امور خارجه آلمان، مشاور صدر اعظم، رئیس سیاست خارجی آلمان، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس پارلمان اروپا موافقت کرده است.»

    پس از آن که حسن روحانی با مقامات آلمانی دیدار کرد، خبر لغو دیدار روحانی و سولانا اعلام شد و وی به تهران بازگشت. اگرچه وی در توضیح کوتاهی، علت لغو دیدارش را نبود وقت عنوان کرد که به خاطر تاخیر در مذاکراتش با آلمانی‌ها، به وجود آمده بود، اما خبرها نشان از حکایت دیگری از این ماجرا داشت که به وقت خود ارایه خواهد شد.

    روحانی درباره لغو سفر به بروکسل و دیدار با خاویر سولانا گفت: «همان روزی که دیدار لغو شد با سولانا تلفنی صحبت کردم که سولانا در این گفت‌وگو اظهار داشت بسیار متاسفم که این دیدار انجام نشد و خیلی تمایل داشتم که با توجه به شرایط حساس و ابری موجود بحث‌هایی داشته باشیم.»!

    حسن روحانی افزوده است: «سولانا گفت باید بحث کنیم ببینیم راه برون رفت از مشکل چه می‌باشد و از من پرسید که چه زمانی به اروپا می‌‌آیید که گفتم فعلاً که ماه رمضان است و سولانا در پاسخ گفت، حتماً قبل از آمدن شما از سفر باخبر باشم.» !

    رسانه‌های دوم‌خردادی به ویژه روزنامه اعتماد و سایت آفتاب‌نیوز سفر روحانی را که به موازات وظایف علی لاریجانی صورت می‌گرفت، به علت ناکارآمدی تیم فعلی هسته‌ای ایران عنوان کردند و در عین حال این شایعه را نیز قوت دادند که ایران برای رهایی از وضعیت حاکم حاضر به پذیرش تعلیق شده زیرا روحانی دیپلمات تعلیق‌گرایی است و به همین خاطر مامور مذاکره با سولانا شده است!

    حسن روحانی درباره دیدار انجام نشده‌اش با سولانا گفت: «گاهی احساس کمک کردن برخی سوء تفسیرها را به وجود می‌آورد.»! به گفته روحانی وی پیش از این سفر به صورت تلفنی با متکی و به صورت حضوری با لاریجانی صحبت کرده است. وی همچنین گفته است: «وقتی کسی مسوول است این‌گونه سفرها عادی است؛ من از 20 سال پیش در برنامه هسته‌ای ایران هستم!»

    به نوشته خبرگزاری‌ها و به گفته حسن روحانی، وی به وزیر خارجه آلمان دو راه را برای خروج از آن چه «بن بست هسته‌ای ایران» خوانده است، پیشنهاد نموده و وزیر امور خارجه آلمان هم یک راه پیشنهاد کرده است! روحانی که هیچ مسؤولیتی درباره پرونده هسته‌ای ایران ندارد، اما برای مردم ایران از بیان پیشنهادهای خود خودداری کرده است.

    حسن روحانی درباره دیدار با وزیر امور خارجه آلمان گفته: «خوشبختانه وی در ملاقات در مقام بحث نرم شده بود. در مجموع از گذشته نیز در بین سه کشور اروپایی آلمان از همه نرم‌تر بود و در عین‌حال از همه کم زورتر.»

    ماجرای آقای روحانی دنباله‌دار تر از این حرف‌ها است.

    پیش از این رئیس‌جمهور درباره بحث انرژی هسته‌ای گفته بود: "در ماجرای هسته‌ای خیلی‌ها در خارج و داخل آزمایش خود را پس دادند و نشان دادند که چقدر قانون‌مدار و حق‌مدار هستند. خیلی‌ها که اطراف ما ادعای مسلمانی می‌کنند نه تنها در این زمینه ما را هیچ یاری نکردند بلکه با دشمنان ما نیز همراهی نمودند اما برخی از آن طرف دنیا ما را در این زمینه حمایت کردند."

    بعد خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که دستیار ارشد و معاون آقای حسن روحانی بعد از خلع وی از مسؤولیت تیم هسته‌ای، طی 50 روز مسافرت خارج از کشور، ملاقات‌های متعددی با افراد تحت پوشش طرف‌های اروپایی و دیپلمات‌های غربی داشته است و بعد از تغییر هیات مذاکره کننده هسته‌ای‌، طرف‌های اروپایی در این مذاکرات، از نقاط ضعفی که ایران داشته، مطلع می‌شده‌اند. حسین موسویان بعد از عزل از عضویت در هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای، در ارتباطات خود با سفارت انگلستان در تهران، با دیپلمات‌های غربی درباره  لزوم تسریع در صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت  صحبت کرده است.

    وزیر اطلاعات نیز چندی پیش در جمع نمایندگان مجلس درباره جاسوسی هسته‌ای موسویان دستیار ارشد آقای حسن روحانی گفته بود: "وقتی اقدامات حسین موسویان برای ما محرز شد، موضوع را در جلسه‌ای با آقای روحانی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در میان گذاشتیم. لیکن بعد از این جلسه، انتقال اطلاعات از سوی آقای موسویان شدت بیشتری به خود گرفت که تعجب کارشناسان اطلاعاتی کشور را موجب شد و عکس العمل بعدی ما را موجب شد."

    البته پس از این حسن روحانی در حاشیه جلسه حزب اعتدال و توسعه، در مواجهه با سوالات متعدد خبرنگاران حاضر نشد از حسین موسویان، معاون سابقش در مرکز تحقیقات ‌استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت کند. وی گفت: "مصمم هستم در مسئله موسویان سکوت کنم، بنده هم اطلاعات حقوقی دارم و  با مسائل امنیتی نیز آشنایی دارم، ولی منتظر تکمیل شدن پرونده و اعلام نظر نهایی دستگاه قضایی هستم و بعد از اعلام نظر این دستگاه، در صورت ضرورت، نظر خود را اعلام خواهم کرد."

    اگر چه آقای روحانی در جمع خبرنگاران حاضر به حمایت از موسویان نشد، اما در جلسه "جامعه روحانیت" در تهران حدود یک ساعت از وی دفاع کرد که البته با اعتراضات شدیدی مواجه شد. اولین اعتراض به او این بود که چرا شما که "سال تا سال" در جلسات جامعه شرکت نمی‌کردید، این‌گونه سراسیمه در جلسه شرکت کرده و از کسی که وزارت اطلاعات درباره‌اش مستنداتی دارد، دفاع می‌کنید!

    با این حال سخنان علی لاریجانی دبیر عالی شورای امنیت ملی در جمع هادیان سیاسی سپاه، بر این صحه می‌گذارد که برخی در داخل قصد دارند دشمنان ملت ایران را از بن‌بست به در آورند.

    مسؤول ارشد موضوع هسته‌ای کشورمان فاش کرد: "آن‌‍‌ها (غربی‌ها) امید عجیبی دارند که در داخل کشور تغییراتی به‌ وجود بیاید تا به جایی برسند و بتوانند خواسته‌های خود را تحمیل کنند. در بحث هسته‌ای بیش از ده، پانزده مرتبه از زبانشان در رفت و گفتند که شما در داخل دچار مشکل می‌شوید. سؤال این است که چه کسانی به آن‌ها این احساس را می‌دهند؟ گاهی یک حرف، 5 یا 6 ماه کار را طولانی‌تر می‌کند. وی خطاب به این افراد در داخل کشور گفت: آخر شما چه کسانی هستید؟ مگر مسؤول پرونده هستید که این حرف را می‌زنید؟ یک سری اقدامات آن‌ها باعث می‌شود که غربی‌ها احساس کنند در درون نظام اختلاف است و لذا به سمت قطعنامه بعدی می‌روند. آن‌ها با همین مسئله (تفرقه‌افکنی‌های داخلی و سیگنال‌ها) تصمیم‌گیری می‌کنند.

    دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ما یک دوره سینوسی داشتیم، با سیگنال‌هایی که عوامل آن کشورها، از داخل ایران داده‌ بودند. برخی افراد داخلی به واشنگتن رفته و غرب را به صدور قطعنامه ترغیب کرده‌ بودند، غربی‌ها هم فکر می‌کردند با سیگنال‌های داخلی، اوضاع به نفع آن‌ها در حال تغییر کردن است. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خیلی قدرتمند‌تر از آن است که چهار تا بچه بتوانند خللی ایجاد کنند.

    اکنون شاید بدانید خطاب هشدار رئیس‌جمهور به چه کسانی است و چه کسانی باید منتظر داغ ننگ و پشیمانی باشند.



    سید ::: چهارشنبه 86/7/18::: ساعت 1:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 56
    بازدید دیروز: 46
    کل بازدید :1085950

    >> درباره خودم <<
    هشدار رئیس‌جمهور - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    هشدار رئیس‌جمهور - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<