8 حاشیه های جالب سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد خداوند ـ عزّوجلّ ـ کند، خداوند، دوستش خواهد داشت، و هرکه بسیار یاد خدا کند، برایش دو برائت نامه نوشته خواهد شد : برائتی از دوزخ و برائتی از نفاق . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
حاشیه های جالب سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • حاشیه های جالب سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک

    سفر دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و شرکت در شصت و دومین مجمع عمومی سازمان ملل ‌و همچنین حضور در جمع ایرانیان مقیم آمریکاودیگر برنامه‌های وی‌در این شهر حاشیه‌های جالب و خواندنی بسیاری داشت.
    به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا در گفت و گو با برخی از همراهان رییس جمهوری در این سفر نظر آنان را در خصوص این حاشیه‌ها جویا شد که یکی از این افراد "سیدمجتبی ثمره هاشمی" مشاور ارشد رییس جمهوری است که همه‌جا در کنار رییس جمهوری بود.
    ثمره‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر اینکه حواشی هم‌در متن سفربود و هرکدام درجای خود قابل توجه و تحلیل است،حواشی این سفر را از نگاه خود این‌گونه تشریح کرد.
    دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا
    بعد از صحبت جناب آقای رییس جمهوری،هموطنان ایران مقیم آمریکا به وجد آمده بودند و متعدد مراجعه می‌کردند و برای اینکه‌خدمتی به کشور بکنند طرح می‌دادند و بعضی هم برای بازگشت به وطن اعلام آمادگی می‌کردند.
    یکی از ایرانیان که پزشک حاذقی به نظر می‌رسید پیغام داد که چهره آقای رییس جمهوری را دیدم ، سفارشاتی برای تغذیه ایشان دارم و کاغذی نوشت با حدود ‪ ۱۵‬دستورالعمل غذایی و ارائه کرد، من آن را به رییس جمهوری دادم، ایشان گفت که اکثر توصیه‌های او درست است.
    یکی از برنامه‌های این نشست اجرای سرود "جمهوری اسلامی" و "ای ایران" توسط نوجوانان و کودکان ایرانی بود، بعضی هم از واشنگتن آمده بودند.
    معلوم شد دو سه تااز بچه‌ها آمریکایی هستند ، فارسی هم صحبت می‌کردند، گفتند پدر و مادر این بچه‌ها اینقدر علاقه‌مند به ایران هستند که بچه‌های خود را در مدارس ایرانی برای یادگیری زبان فارسی فرستاده اند.
    جالب‌ترین صحنه در این جلسه هجوم ایرانیان برای گرفتن عکس یادگاری با جناب آقای رییس جمهوری بود، شاید قریب به ‪ ۲‬ساعت طول کشید تا نوبت به همه برسد. البته ایرانی‌هایی که پیشنهادی یا مشکلی داشتند هم دراین فرصت کوتاه مطرح‌کردند یا نامه‌هایی‌خود را ارائه می‌کردند این صحنه‌هابرای مامورین امنیتی آمریکا که در سالن حضور داشتند، تعجب آور بود.
    جالب‌تر اینکه اگر کسی قبلا عکس گرفته بود دوباره در صف قرار می‌گرفت تا برای دومین و سومین بار هم با رییس جمهوری عکس بگیرد.

    حضور در دانشگاه کلمبیا
    حضور رییس جمهوری در دانشگاه کلمبیاو حوادث قبل و اصل برنامه و بعداز از آن باید جداگانه مورد بحث واقع شود ، یک حادثه تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه‌های آمریکا، رسانه‌های این کشور و همچنین سیاستمداران است.
    وقتی جناب آقای رییس جمهوری وارد سن شدند، حسب روال معمول در اینگونه موارد یکی دو نفر ازهمراهان ایشان درکنار رییس جمهوری می‌نشیند اما مسوولان برگزاری فقط دوصندلی را کنارتریبون گذاشته بودند که فقط آقای رییس جمهوری و مجری بتوانند بنشینند.
    تعدادی نرده‌پایین سن بود که امکان نزدیک شدن به سن رااز بین‌برده بود، در یکی دو صف اول تعدادی از اساتید دانشگاه نشسته بودند ، بعدا فهمیدم تعدادی از سیاستمداران بنام آمریکایی هم در سالن حضور داشتند.
    تعدادی از شرکت‌کنندگان که درخارج از سالن بودند را با اتوبوس آورده بودند، یکی از همراهان گفت:در مقابل حزب یهودیان دیدم دانش‌آموزان را برای شرکت در مراسم دانشگاه سوار می‌کردند،در داخل دانشگاه کلمبیا هم آنان را دیدم.
    چند نفر از دوستان گفتند بعضی از خانم‌های ایرانی در بیرون دانشگاه ایستاده بودند و با صهیونیست‌ها درگیر بودند و از نطق رییس جمهوری دفاع می کردند.
    دو نفر از مسوولین که همراه بودند از نطق اهانت آمیز رییس دانشگاه خیلی ناراحت بودند و می‌گفتند باید کاری انجام دهیم ، آقای رییس جمهوری گفتند نگران نباشید،آنان هم در اخلاق ، هم در تبلیغات و هم در ادعای آزادی بیان شکست خوردند.
    بعضی ایرانی‌ها می‌گفتند برای شرکت در جلسه سخنرانی به دانشگاه زنگ زدیم اما بجای پاسخ گویا با اتصال به یک ضبط صوت، نواری علیه رییس جمهوری پخش می‌کردند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت که بعد از سخنرانی آقای رییس جمهوری تعداد زیادی نامه از آمریکایی‌ها واصل شده که عذرخواهی کرده بودند.
    چند نفر از خانم‌های ایرانی با مراجعه به هتل اصرار داشتند که با رییس جمهوری ملاقات کنند و در ملاقات گفتند که ما آمده‌ایم تا بگوییم به شما افتخار می‌کنیم.
    یکی از زنان به من گفت : بچه‌های من در آمریکا زندگی می‌کنند ، نمی دانستم به بچه‌ها بگویم شما باید مثل چه کسی بشوید. الان به صراحت با آنان می‌گویم الگوی شما آقای احمدی نژاد است. آقای احمدی‌نژاد از خودمان است یک انسان با زندگی معمولی است که رییس جمهوری شده است و ایرانیان به وجود او مفتخرند. شما هم می‌توانید مثل او باشید.
    در ملاقات با روسای جمهوری تا آنجائیکه حضور داشتم همه به آقای رییس جمهور تبریک می‌گفتند وشجاعت و نطق ایشان را می‌ستودند و می‌گفتند: خودمان برنامه را تماشا کردیم.
    سخنرانی رییس جمهوری در دانشگاه کلمبیا موجب‌شد به نطق‌ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل بیشتر توجه شود. 

    مجمع عمومی سازمان ملل
    پشت تریبون سخنرانی در سازمان ملل و میز رییس جلسه ساختمانی با چند اتاق وجود دارد ، هر سخنران قبل‌از شروع به آن ساختمان هدایت می‌شود و می نشیند تا نطق سخنران حاضر تمام شود.
    اینجانب، جناب آقای رییس جمهوری را تا ساختمان مزبور همراهی کردم ، به محض اینکه نشستند، کارمندان آنجا یک به یک آمدند تا در کنار رییس جمهوری عکس بگیرند، یکی‌از کارمندان خواهش‌کرد به اتاق مابیائید ما چند نفر هستیم، نمی‌توانیم اینجا بیائیم، ایشان رفتند و با آنان عکس گرفتند.
    باشروع سخنرانی ایشان سالن پر بود و با اینکه سخنرانی ‪ ۳۷‬دقیقه طول کشید، سکوت کاملی بر سالن حکم فرما بود . معاون دبیر کل که مدیر جلسه بود بعد از سخنرانی آمد و تشکر کرد.
    وقت خروج از سالن اجلاس از خروجی کنار برد ریاست ، تعداد زیادی از هیات‌های شرکت‌کننده در حالی که صف بسته بودند یک به یک تبریک می‌گفتند و بعضی با ایشان عکس می‌گرفتند.
    سخنرانی رییس جمهوری بازتاب زیادی داشت ، در جلسه‌ای که با کشیشان مسیحی بود، دیدم به بعضی از جملات سخنرانی استناد می‌کردند، بعضی از روسای کشورها هم در ملاقات‌ها اذعان به قوت متن و قوت سخنرانی داشتند و می‌گفتند انصافا نکات بدیعی داشت و با شجاعت ارائه شد.
    جلسه با اصحاب رسانه و سیاستمداران کهنه کار آمریکایی
    در این جلسه حدودد ‪ ۸۰‬نفر حضور داشتند و ازهمان ابتدا فرصت به حضار داده شد، ‪ ۱۳‬نفر صحبت‌کردند و هر کدام موضوعی را مطرح کردند. بحث ارتباطات ایرانیان و آمریکایی‌ها ، بحث صهیونیسم و عراق از جمله این موارد بود.
    در پایان جناب آقای رییس جمهوری حدود نیم ساعت صحبت خاص خودشان را پیرامون دیدگاههایی که به انسان وجود دارد و منزلت انسان‌وآرمان‌های انسانی و بحث فطرت، عدالت ، محبت و عشق ارئه کردند.
    رییس جمهوری همچنین در سخنان خود راه‌های برون رفت بشر از چالش‌های کنونی را ارائه کردند و نکته‌جالب این‌بودکه بعضی از حضار از ابتداتا انتها نت برداری می‌کردند.
    بعد نوبت به پاسخ به سوالات رسید، جناب آقای رییس جمهوری تک تک سوال کنندگان را اسم می‌بردند، سوال آن را تکرار و پاسخ می‌دادند و هیچ سوالی بی پاسخ نماند و این شیوه برای آنان تعجب آور و شگفت انگیز بود. در واقع احترام همه حفظ و همه سئوالات پاسخ داده شد.
    این نشست بک جلسه تاریخی بود و ‪ ۱/۵‬ساعت دیرتر از موعد مقرر تمام شد و امیدوارم فیلم و سی دی آن منتشر شود.
    در حاشیه از بعضی مدعوین سووال شد که ارزیابی شما چیست ،"خیلی خوب" ارزیابی آنان بود و جالب اینکه یکی از سیاستمداران برجسته و سابق آمریکا در جلسه جواب سئوال‌های خود را سخت و جدی دریافت کرد و در پایان نیز خیلی اظهار رضایت کرد.
    احترام، وقار و منطق قوی جناب آقای رییس جمهوری‌به نظرم تاثیر زیادی داشت، مطالب گفتنی زیاد است اما فرصت محدود.
    ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری در پایان گفت : خدا را سپاسگزاریم که‌ملت ایران چنین فردی‌را که انصافا عصاره فضایل حکمت،ایمان‌و شجاعت و منطق قوی و صبر و پایداری و مخلص امام و رهبری معظم انقلاب هستند را به ریاست جمهوری انتخاب کردند.



    سید ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 10:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدید :1085292

    >> درباره خودم <<
    حاشیه های جالب سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    حاشیه های جالب سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<