8 احمدی نژاد - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس چیزی از سحر بیاموزد، پایان کارش با پروردگارش است . [امام علی علیه السلام]
احمدی نژاد - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •                                     

                                                                 هشدار رئیس جمهور    

    امروز دیگر همه احمدی‌نژاد را همه می‌شناسند و می‌دانند مرد عمل است و  وقتی هشداری می‌دهد جدی است.  اما اگر در جریان اخبار و مسایل کشور نباشند، شاید ندانند که مخاطب هشدار رئیس‌جمهور یعنی اخلال‌گران داخلی پرونده هسته‌ای کیستند و چه کسانی باید منتظر داغ ننگ و پشیمانی باشند.

    رئیس‌جمهور :

    بعضی‌ها در داخل هستند که دستشان به جایی و یا رسانه‌ای بند است. حالا یا از روی ترسی که از جنجال‌های غربی به راه افتاده یا این‌که از برخی چیزها ناراحت هستند، به راه افتادند تا به خیال خود برای مسئله هسته‌ای ایران راه‌حلی پیدا کنند!

    آن‌ها راه افتاده‌اند و می‌گویند که ما می‌خواهیم راه‌حل بدهیم که مسئله هسته‌ای ایران را برطرف کنیم، اما بدانند ملت ایران هیچ‌گاه بن‌بستی نداشته است.

    غربی‌ها در خصوص پرونده هسته‌ای ایران غیرقانونی عمل کرده‌اند و حالا نیز گرفتار آن شده‌اند اما عده‌ای که به خیال خود احساس مسؤولیت می‌کنند، می‌خواهند سرخود با آن‌ها مذاکره کنند.

    من به همه آن‌هایی که در داخل و خارج وارد این قضیه شده‌اند نصیحت می‌کنم که قادر نیستند کاری انجام دهند و بدانند اگر می‌خواهند بازی جدیدی راه بیندازند حاصلی جز پشیمانی و ننگ در پیشانی شما نخواهد بود.

    ---

    حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسوول سابق تیم هسته‌ای مشهور به دیپلمات تعلیق است. این لقبی است که رسانه‌ها به واسطه موافقت وی با تعلیق تمام فعالیت‌ها‌ی هسته‌ای کشور به وی دادند. وی پس از انتخاب دکتر محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت نهم در سال 84 از سمت خود به عنوان مسوول تیم هسته‌ای کنار گذاشته شد و چندی بعد ایران تعلیقی را که به مدت دو سال در رابطه با فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود پذیرفته بود، شکست. انجام فعالیت‌های غنی‌سازی در تاسیسات اتمی و راه‌اندازی زنجیره‌های سانتریفوژ، رویکرد مسوولان جدید تیم هسته‌ای کشورمان بود.

    حسن روحانی 25 شهریور 86 در سایت زیر نظر خود «آفتاب‌نیوز» اعلام کرد به زودی با «خاویر سولانا» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

    سولانا نیز پس از آن در گفت‌و‌گو با روزنامه عکاظ عربستان، ضمن اعلام خبر دیدار قریب‌الوقوع خود با روحانی بر «ادامه تلاش‌ها برای حل موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران» تاکید کرد. سولانا در این گفت‌وگو تصریح کرد: «تلاش‌ها همچنان برای حل پرونده هسته‌ای ایران ادامه دارد و ما برای حل این مسئله از راه گفت‌وگو تلاش می‌کنیم».

    دفتر رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با تایید اظهارات سولانا، اعلام کرد: «دکتر حسن روحانی به دعوت بنیاد کوربر روز چهارشنبه هفته جاری در حضور نمایندگان پارلمان آلمان و عده‌ای از مقامات دولتی و نخبگان این کشور سخنرانی خواهد کرد». سایت رسمی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: «دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد بنیاد کوربر مبنی بر برگزاری دیدارهای جداگانه با وزیر امور خارجه آلمان، مشاور صدر اعظم، رئیس سیاست خارجی آلمان، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس پارلمان اروپا موافقت کرده است.»

    پس از آن که حسن روحانی با مقامات آلمانی دیدار کرد، خبر لغو دیدار روحانی و سولانا اعلام شد و وی به تهران بازگشت. اگرچه وی در توضیح کوتاهی، علت لغو دیدارش را نبود وقت عنوان کرد که به خاطر تاخیر در مذاکراتش با آلمانی‌ها، به وجود آمده بود، اما خبرها نشان از حکایت دیگری از این ماجرا داشت که به وقت خود ارایه خواهد شد.

    روحانی درباره لغو سفر به بروکسل و دیدار با خاویر سولانا گفت: «همان روزی که دیدار لغو شد با سولانا تلفنی صحبت کردم که سولانا در این گفت‌وگو اظهار داشت بسیار متاسفم که این دیدار انجام نشد و خیلی تمایل داشتم که با توجه به شرایط حساس و ابری موجود بحث‌هایی داشته باشیم.»!

    حسن روحانی افزوده است: «سولانا گفت باید بحث کنیم ببینیم راه برون رفت از مشکل چه می‌باشد و از من پرسید که چه زمانی به اروپا می‌‌آیید که گفتم فعلاً که ماه رمضان است و سولانا در پاسخ گفت، حتماً قبل از آمدن شما از سفر باخبر باشم.» !

    رسانه‌های دوم‌خردادی به ویژه روزنامه اعتماد و سایت آفتاب‌نیوز سفر روحانی را که به موازات وظایف علی لاریجانی صورت می‌گرفت، به علت ناکارآمدی تیم فعلی هسته‌ای ایران عنوان کردند و در عین حال این شایعه را نیز قوت دادند که ایران برای رهایی از وضعیت حاکم حاضر به پذیرش تعلیق شده زیرا روحانی دیپلمات تعلیق‌گرایی است و به همین خاطر مامور مذاکره با سولانا شده است!

    حسن روحانی درباره دیدار انجام نشده‌اش با سولانا گفت: «گاهی احساس کمک کردن برخی سوء تفسیرها را به وجود می‌آورد.»! به گفته روحانی وی پیش از این سفر به صورت تلفنی با متکی و به صورت حضوری با لاریجانی صحبت کرده است. وی همچنین گفته است: «وقتی کسی مسوول است این‌گونه سفرها عادی است؛ من از 20 سال پیش در برنامه هسته‌ای ایران هستم!»

    به نوشته خبرگزاری‌ها و به گفته حسن روحانی، وی به وزیر خارجه آلمان دو راه را برای خروج از آن چه «بن بست هسته‌ای ایران» خوانده است، پیشنهاد نموده و وزیر امور خارجه آلمان هم یک راه پیشنهاد کرده است! روحانی که هیچ مسؤولیتی درباره پرونده هسته‌ای ایران ندارد، اما برای مردم ایران از بیان پیشنهادهای خود خودداری کرده است.

    حسن روحانی درباره دیدار با وزیر امور خارجه آلمان گفته: «خوشبختانه وی در ملاقات در مقام بحث نرم شده بود. در مجموع از گذشته نیز در بین سه کشور اروپایی آلمان از همه نرم‌تر بود و در عین‌حال از همه کم زورتر.»

    ماجرای آقای روحانی دنباله‌دار تر از این حرف‌ها است.

    پیش از این رئیس‌جمهور درباره بحث انرژی هسته‌ای گفته بود: "در ماجرای هسته‌ای خیلی‌ها در خارج و داخل آزمایش خود را پس دادند و نشان دادند که چقدر قانون‌مدار و حق‌مدار هستند. خیلی‌ها که اطراف ما ادعای مسلمانی می‌کنند نه تنها در این زمینه ما را هیچ یاری نکردند بلکه با دشمنان ما نیز همراهی نمودند اما برخی از آن طرف دنیا ما را در این زمینه حمایت کردند."

    بعد خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که دستیار ارشد و معاون آقای حسن روحانی بعد از خلع وی از مسؤولیت تیم هسته‌ای، طی 50 روز مسافرت خارج از کشور، ملاقات‌های متعددی با افراد تحت پوشش طرف‌های اروپایی و دیپلمات‌های غربی داشته است و بعد از تغییر هیات مذاکره کننده هسته‌ای‌، طرف‌های اروپایی در این مذاکرات، از نقاط ضعفی که ایران داشته، مطلع می‌شده‌اند. حسین موسویان بعد از عزل از عضویت در هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای، در ارتباطات خود با سفارت انگلستان در تهران، با دیپلمات‌های غربی درباره  لزوم تسریع در صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت  صحبت کرده است.

    وزیر اطلاعات نیز چندی پیش در جمع نمایندگان مجلس درباره جاسوسی هسته‌ای موسویان دستیار ارشد آقای حسن روحانی گفته بود: "وقتی اقدامات حسین موسویان برای ما محرز شد، موضوع را در جلسه‌ای با آقای روحانی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در میان گذاشتیم. لیکن بعد از این جلسه، انتقال اطلاعات از سوی آقای موسویان شدت بیشتری به خود گرفت که تعجب کارشناسان اطلاعاتی کشور را موجب شد و عکس العمل بعدی ما را موجب شد."

    البته پس از این حسن روحانی در حاشیه جلسه حزب اعتدال و توسعه، در مواجهه با سوالات متعدد خبرنگاران حاضر نشد از حسین موسویان، معاون سابقش در مرکز تحقیقات ‌استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت کند. وی گفت: "مصمم هستم در مسئله موسویان سکوت کنم، بنده هم اطلاعات حقوقی دارم و  با مسائل امنیتی نیز آشنایی دارم، ولی منتظر تکمیل شدن پرونده و اعلام نظر نهایی دستگاه قضایی هستم و بعد از اعلام نظر این دستگاه، در صورت ضرورت، نظر خود را اعلام خواهم کرد."

    اگر چه آقای روحانی در جمع خبرنگاران حاضر به حمایت از موسویان نشد، اما در جلسه "جامعه روحانیت" در تهران حدود یک ساعت از وی دفاع کرد که البته با اعتراضات شدیدی مواجه شد. اولین اعتراض به او این بود که چرا شما که "سال تا سال" در جلسات جامعه شرکت نمی‌کردید، این‌گونه سراسیمه در جلسه شرکت کرده و از کسی که وزارت اطلاعات درباره‌اش مستنداتی دارد، دفاع می‌کنید!

    با این حال سخنان علی لاریجانی دبیر عالی شورای امنیت ملی در جمع هادیان سیاسی سپاه، بر این صحه می‌گذارد که برخی در داخل قصد دارند دشمنان ملت ایران را از بن‌بست به در آورند.

    مسؤول ارشد موضوع هسته‌ای کشورمان فاش کرد: "آن‌‍‌ها (غربی‌ها) امید عجیبی دارند که در داخل کشور تغییراتی به‌ وجود بیاید تا به جایی برسند و بتوانند خواسته‌های خود را تحمیل کنند. در بحث هسته‌ای بیش از ده، پانزده مرتبه از زبانشان در رفت و گفتند که شما در داخل دچار مشکل می‌شوید. سؤال این است که چه کسانی به آن‌ها این احساس را می‌دهند؟ گاهی یک حرف، 5 یا 6 ماه کار را طولانی‌تر می‌کند. وی خطاب به این افراد در داخل کشور گفت: آخر شما چه کسانی هستید؟ مگر مسؤول پرونده هستید که این حرف را می‌زنید؟ یک سری اقدامات آن‌ها باعث می‌شود که غربی‌ها احساس کنند در درون نظام اختلاف است و لذا به سمت قطعنامه بعدی می‌روند. آن‌ها با همین مسئله (تفرقه‌افکنی‌های داخلی و سیگنال‌ها) تصمیم‌گیری می‌کنند.

    دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ما یک دوره سینوسی داشتیم، با سیگنال‌هایی که عوامل آن کشورها، از داخل ایران داده‌ بودند. برخی افراد داخلی به واشنگتن رفته و غرب را به صدور قطعنامه ترغیب کرده‌ بودند، غربی‌ها هم فکر می‌کردند با سیگنال‌های داخلی، اوضاع به نفع آن‌ها در حال تغییر کردن است. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خیلی قدرتمند‌تر از آن است که چهار تا بچه بتوانند خللی ایجاد کنند.

    اکنون شاید بدانید خطاب هشدار رئیس‌جمهور به چه کسانی است و چه کسانی باید منتظر داغ ننگ و پشیمانی باشند.



    سید ::: چهارشنبه 86/7/18::: ساعت 1:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    دانشگاهها برای ساختن ایران بکوشند و پاسخگوی نیاز بشریت باشند

    دکتر احمدی نژاد نقش دانشگاهیان در معادلات داخلی و جهانی را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: امروز دانشگاهیان ما در وهله اول باید در راستای ساختن ایران تلاش کنند و سپس پاسخگوی نیاز بشریت باشند.

     رئیس جمهور که پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز نگاه شما اساتید و دانشجویان به علم آموزی باید افق های بلند باشد و بنده از دانشگاهیان می خواهم امروز خود را مسئول در قبال جامعه جهانی بدانند زیرا جهان نیازمند تلاش های علمی و فرهنگی شماست.

    وی سپس به سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا اشاره کرد و گفت: در سفری که به نیویورک داشتیم دشمن از نگاه خودبرنامه ‌ر‌یزی را طراحی کرده بود تا بتواند با تضعیف هیئت ایرانی بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

    رئیس جمهور گفت: دشمن نظرش این بود که ما به دانشگاه کلمبیا دعوت کند و نگذارد ما به آنجا برویم و اگر رفتیم نگذارد پیام ملت ایران در آن دانشگاه منتشر شود.

    رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: دشمنان در نیویورک بدون آنکه به اهدافشان دست یابند به تهاجمات گسترده تبلیغاتی و فرهنگی بر علیه ملت ایران دست زدند به طوری که وقتی تعدادی از دانشجویان ایرانی که در آنجا بودند، به بنده اعلام کردند که مانع حضور آنها در دانشگاه ها شده اند.

    وی افزود: شرایط در آن دانشگاه طوری بود که رئیس دانشگاه نمی دانست باید چه کار کند به طوریکه مسئولان سیاسی  که در دانشگاه بودند به بنده اعلام کردند موقعیت مناسب نیست وامکان درگیری وجود دارد.

    احمدی نژاد تصریح کرد: دشمن با این طراحی به دنبال آن بود تا بتواند با تبلیغات خود بستر مناسبی را برای هجوم های تازه و گسترده بر علیه ملت ایران را آغاز کند.

    رئیس جمهور با اشاره به بخش سخنان خود که قرار بود در سازمان ملل ایراد شود که در نهایت حذف شده بود ، گفت: بنده در آنجا قصد داشتم که بگویم علم، قدرت آفرین است که اگر دست انسانهای ناصالح باشد می خواهند با آن اعمال قدرت بر دیگران استفاده کنند.

    وی گفت: متاسفانه برخی از کشورها با داشتن بمب هسته ای فکر می کنند که قدرتمند شده اند اما تجربه نشان داده آنچه از خیر بشر بوده به دلیل وجود عالمانی فرهیخته بوده است و آنچه از شر بوده به دلیل عالمان غیر خیرخواه بوده است.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دنیای مادی و نگرش مادی در جهان به پایان رسیده است گفت: امروز دیگر هیچ تدبیری از دنیای لیبرال دموکراسی به جهان ارائه نمی شود. امروز دشمن نمی داند که با پدیده های خود همچون عراق چگونه روبرو شود. آنها نمی دانند که چه کرده اند و تنها در دو بعد پیرامونی خود غلط می زنند.

    رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز دشمن نمی تواند با مسئله فلسطین و لبنان روبرو شود زیرا نمی داند که چگونه باید بحران خود را حل کند و از سوی دیگر ادبیات آنان تماما ادبیات تهدیدی است.

    دکتر احمدی نژاد با اشاره به سخنان بوش رئیس جمهور آمریکا گفت: غرب در قبال مسائل پیرامونی خود به خصوص منطقه نمی داند باید چکار کنند آنها فکر می کنند با کمک سازمان ملل می توانند کاری کنند که ملت ایران در خصوص مسئله هسته ای خود عقب نشینی کند که بنده از همین دانشگاه معتبر ایران به آنان اعلام می کنم که این تفکر آنان همچون گذشته بی منطق و باطل است.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه بشریت نمی تواند در چهارچوب مادی بماند گفت: بشر امروز تشنه  است، دنیا به دنبال راه جدیدی است که آن راه جدید همان راهی است که شما اساتید و دانشجویان کشور انتخاب کرده اید زیرا این نگاهی است که علم حقیقی را به انسان می دهد.

    رئیس جمهور گفت: شما به هر کجا که می روید و نام ایران می آید بدون استثنا علم، فرهنگ و انسانیت ملت ما تجلی می شود. ماموریت ما شما دانشجویان و اساتید دانشگاه ها این است که علم سازنده و مفید را در دانشگاه ها منتشر و به بشریت عرضه کنید.

    احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در عمل آموزی حد و مرزی نباید قائل شد، گفت: اگر در کل عالم هستی چند پزشک بزرگ وجود داشته باشد بی شک یکی از آنها ابن سینا است حال شما اساتید شما دانشگاه ها و مخصوصا شما دانشجویان باید تلاش خود را چند برابر کنید تا بتوانیم نام ایران را در قله های بلند سعادت و پیشرفت پر آوازه کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: ماه مهر برای ملت ایران یک ماه برجسته و ویژه است اتفاقاتی که در این ماه می افتد که اتفاقات بنیادین و سرنوشت ساز است.

    رئیس جمهور افزود: ماه مهر ماه تلاش و شکوفایی و عشق و شور در کل جامعه است زیرا در این ماه جنب و جوشی در جامعه بوجود می آید که برای کشور بسیار مفید است.

    احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در طول تاریخ بشر با دو جریان مقابل یکدیگر چه در عرصه سازنده و چه در عرصه تخریبی روبرو بوده است شاید بتوان به یک تعبیر دیگر گفت، تاریخ بشر، تاریخ تقابل دو جریان حق و باطل بوده است.

    وی افزود: در نگاه اول به نظر می رسد که تقابل بین دو انسان و کارگزار است اما اگر به پدیده ها و جریانات بشری خوب فکر کنیم می بینیم تقابل اصلی بین سیاسیون و جنگ آوران و حتی صنعتگران نیست بلکه تقابل بین معلمان و عالمان است.

    احمدی نژاد با بیان اینکه هر سیاستمداری دست پرورده یک معلم است، خاطر نشان کرد: امروز اگر سیاستمداران جهان از منظر علمی به جهان نگاه می کنند به دلیل آن است که پشت پرده هر سیاستمداری معلمان و مفسرانی نشسته اند که وی را هدایت می کنند در اصل می توان گفت: عرصه سیاسی را معلمان و عالمان در اختیار دارند.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ، علم به تنهایی تاثیر گذار نیست گفت: علم همراه با تعلیم و تعلم است که در جامعه تاثیر گذار خواهد بود زیرا اینها در کنار یکدیگر صحنه سازان اصلی تاریخ اند.

    رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بدون علم و عالم در دنیا هیچ حرکتی در دنیا اتفاق نمی افتد نه رو به کمال و نه رو به انحطاط، پس نقش عالم و علم نقش کلیدی است.

    وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر امروز در دنیا بشر دچار مشکلات فراوانی است به دلیل عالمان و معلمان بی خیر است. عالم روشنایی بخش است و جامعه را به سمت پیشرفت و سعادت سوق می دهد اما متاسفانه در جامعه امروزی این علم در اختیار برخی افراد افتاده است که به کشتار دیگر ملت ها می پردازند.

    احمدی نژاد افزود: علم نوری است که جایگاه آن قلب انسانهای پاک است، اگر کسانی خود را از  درون تزکیه نکرده باشند دریافت هایشان دریافت های غلط است.

    رئیس جمهور گفت: این درست نیست که بگوییم بوش در یک لحظه تصمیم گرفته است تا به عراق حمله کند بلکه وقتی صحنه را به درستی می بینیم معلمانی هستند که به تشریح و برنامه ریزی برای بوش مشغولند، اشخاصی که روانشناسی و جامعه شناسی خوانده اند تا ملت ها و اشخاص را نابود کنند. پس نباید خیال کرد که جنایتکاران بدون عالم حرکت کرده اند.

    رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه عالم در پی رقابت عالمان و علم است، اگر دلها پاکیزه نباشد دریافت ها غلط است که دریافت های مادی نمونه بارز آن به شمار می روند.

    وی گفت: وقتی دشمن می فهمد که تیرش به سنگ خورده، اعتراف به اشتباه نمی کند بلکه در تلاش است به بهانه های مختلف کار خود را توجیه کند.

    رئیس جمهور همچنین به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود بلوک هایی که نگاهشان فقط تسلط بر جهان بود ولی زمانی که اسلام آمد انسان را از جهان مادی بیرون آورد و به سمت و سوی خدا و پیامبران هدایت کرد.

    دکتر احمدی نژاد در پایان خطاب به اساتید ودانشجویان دانشگاه تهران گفت: امروز دانشگاهیان ما باید پیشتاز حرکت کشور به سمت پیشرفت و تعالی باشند و با سایر دانشگاههای جهان ارتباط بگیرند زیرا هم خودمان نیاز داریم و هم جهانیان.

    وی گفت: آنهایی که فکر می کنند با انباشته کردن سلاح های هسته ای می توانند جهان را بسازند بدانند که سخت در اشتباهند زیرا علم در جهان امروز حرف اول را می زند.

    در این مراسم و پیش از سخنان دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، دکتر افروز به نمایندگی از اساتید دانشگاه ضمن تقدیر از سخنرانی قاطع و شجاعانه رئیس جمهوری در دانشگاه کلمبیا، به نمایندگی از تمامی اساتید دانشگاه های کشور مخصوصا دانشگاه تهران از بوش رئیس جمهوری آمریکا، رئیس دانشگاه کلمبیا و همچنین اساتید برجسته دانشگاه های معروف آمریکا دعوت کرد تا به ایران سفر کنند تا ضمن سخنرانی آئین میزبانی را نیز فرا بگیرند.

    در این مراسم همچنین بسیج اساتید هدیه ای را به رسم یاد بود و به خاطر سخنان قاطع رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا، به وی تقدیم کردند. همچنین لوح تقدیر و یک مدال از سوی دانشگاه تهران به همین دلیل به رئیس جمهوری تقدیم شد.

    دکتر احمدی نژاد نیز پس از دریافت لوح و مدال خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان گفت: بهترین لوح را باید به دانشگاهیان ایران داد و افتخار من این است که یک دانشگاهی هستم.

    در این مراسم همچنین دانشجویان دانشگاه تهران با در دست گرفتن پلاکارد هایی حمایت و تشکر خود را از سخنان رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا اعلام کردند.



    سید ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 1:34 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ناکامی تشنج آفرینان

    تعدادی از  اعضای افراطی تحکیم‌وحدت سعی در ایجاد اختلال در سخنرانی امروز رئیس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی  داشتند.

      این سخنرانی بنابر قرار قبلی قرار بود تا از ساعت 10 صبح در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شود، اما افراطیون از ساعتی پیش از شروع برنامه جلوی در دانشگاه ادبیات اجتماع کرده و با سوت و کف‌زدن سعی در ایجاد اغتشاش در برپایی مراسم را داشتند.

    بنابراین گزارش دیروز فراخوانی توسط افراطیون تهیه شده بود که براساس آن امروز 50 نفر از اعضای به اصطلاح مدرن از شاخه علامه تحکیم وحدت، اجتماع مذکور را تشکیل دادند. این افراد همزمان با آغاز مراسم در داخل تالار به سمت در ورودی آن حرکت کردند که با جمعیت دانشجویان دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی روبه‌رو و متوقف شدند.

      آنها با سردادن شعارهایی تحریک‌آمیز مانند «توپ، تانک‌، بسیجی دیگر اثر ندارد»،  «بسیجی حیا کن، دانشگاه را رها کن» و ... به سمت در اصلی یورش بردند.

     دانشجویانی که جلوی در سالن مستقر بودند، با عباراتی مانند «الله اکبر»، «لا‌اله الی‌الله»، «یاحسین» و «یاحیدر» سعی در جلوگیری از ایجاد تشنج و درگیری را داشتند و مانع از نزدیک شدن معترضان به در تالار شدند.

     نماینده‌های دانشجونماها پس از آنکه از نزدیک شدن به در سالن ناامید شدند، موارد متعددی را برای تحریک اعضای گروه خود علیه دانشجویان مطرح کردند.

    ازجمله ادعا می‌کردند تعدادی از اساتیدشان اخراج شده‌اند و خواهان آن بودند که احمدی‌نژاد باید یک بار دیگر خودش را در معرض رای مردم قرار دهد، چرا که وی جزو مقدسات این ملت نیست!!

     علی‌رغم آنکه این اشخاص سعی کردند رفت و آمد‌ها را در دانشگاه مختل کنند، دانشجویان و اعضای تشکل‌ها تنها با حفظ آرامش عنوان می‌کردند ما فقط اهل گفت‌وگو هستیم و نمی‌دانیم تلاش‌های شما برای متشنج کردن فضای علمی دانشگاه به چه دلیل است؟!

    در مقابل برخی شرکت کنندگان در مراسم سخنرانی رئیس جمهور که به دلیل استقبال بی سابقه دانشجویان و پرشدن ظرفیت تالار علامه امینی دانشگاه تهران، پشت در این تالار مانده‌اند با در دست داشتن پلاکاردهایی نظیر «لابی هوچی گری در دانشگاه کلمبیا در هم فرو ریخت»، «کسانی که خواب آمریکا را می بینند، خدا بیدارشان کند»، «دانشجوی ایرانی عروسک خیمه شب بازی نیست»، «مواضع عزتمندانه دکتر احمدی نژاد در نیویورک مایه افتخار هر مسلمان است» به حمایت از رئیس جمهور انقلابی ایران پرداختند.



    سید ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 1:27 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    همزمان با سخنرانی رییس‌جمهور در دانشگاه تهران:
    آماده‌باش میلیشیای دفتر تحکیم برای ارضای منافع صهیونیست

    میلیشیای دفتر تحکیم وحدت (علامه) که سال گذشته با انجام رفتارهایی زننده نظیر آتش زدن عکس رئیس جمهور منتخب ملت در دانشگاه امیرکبیر، تا مدتها زمینه سوء استفاده رسانه های غربی، صهیونیستی را پدید آورده بود، به دنبال تکرار این سناریو در مراسم امروز دانشگاه تهران است.

     میلیشیای دفتر تحکیم که از هفته گذشته برای این اقدام ضدملی آماده و سازماندهی شده، روز گذشته با انتشار مجدد یک بیانیه، بخش عمده ای از اتهامات و اهانت های بولینگر رئیس دانشگاه کلمبیا را تکرار کرد.

    این طیف که با ترتیب دادن رفتارهای زننده ای در دانشگاه امیرکبیر، خوراک مناسبی برای رسانه های غربی فراهم کرده بودند، همزمان با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید نیز، آماده تکرار این سناریو پس از پیروزی احمدی نژاد در کارزار تبلیغاتی دانشگاه کلمبیا و انفعال رسانه های صهیونیستی است.

    میلیشیای دفتر تحکیم ضمن دعوت به برگزاری تجمع در محل سخنرانی رئیس جمهور، قصد دارد با ورود به محل سخنرانی، فضای این جلسه را که در آن مدیران دولتی، نمایندگان مجلس و نخبگان علمی کشور حضور دارند و قرار است از نفرات برتر آزمون سراسری نیز تقدیر شود، متشنج سازد.

    گفته می شود بیش از 20 کارت ورود به جلسه در اختیار انجمن دانشگاه تهران قرار گرفته است.

    گفتنی است همزمان با سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا نیز تجمع چند ده نفره ای با سخنرانی لیونی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در محوطه بیرون دانشگاه برگزار گردید که علی افشاری و اکبر عطری از سرکرده های طیف غیرقانونی تحکیم علامه حضور فعالی در آن داشتند.



    سید ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 12:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    متن کامل سخنرانی رییس جمهور در دانشگاه کلمبیا

    رییس جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه بسیاری از فجایع بشری وقتی اتفاق می‌افتد که علم عالمان در خدمت ظالمان قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در جهان امروز قدرتمندان زورگو بسیاری از عالمان و علوم مختلف را در اختیار خویش گرفته‌اند تا ملت ها را چپاول کنند و همه فرصت‌ها را در انحصار خود بگیرند.
    متن کامل سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد در جمع دانشگاهیان دانشگاه کلمبیا که بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی انجام شد؛ به شرح زیر است:
     
    رییس محترم و دانشگاهیان عزیز، اساتید و دانشجویان
    ابتدا سلام عرض می‌کنم و خداوند عزیز حکیم را شاکرم که توفیق حضور در یک محیط علمی و در جمع جویندگان حقیقت و پژوهشگران عرصه علم و معرفت را عنایت فرمود.
    می‌خواهم در این جلسه ارزشمند درباره ارزش علم و عالم با شما سخن بگویم.

    اساتید و علما، چراغ های فروزانی هستند که هر کدام در عرصه، نورافشانی و وادی‌های تاریک و مبهم را روشن می‌کنند و بشر را از سردرگمی و جهل نجات می دهند.
    کلیدهای فهم واقعیت های جهان در دست دانش پژوهان و معرفت جویان است.
    عرصه‌های کشف نشده و عوالم ناپیدا و علوم دست نیافته اندازه ندارد و پنجره‌های بسته با مجاهدت و تلاش عالمان به سوی حقایق گشوده می‌گردد.

    با هر تلاش دریچه‌ای باز می‌شود و حقیقتی مکشوف می‌گردد.
    در هر زمان که شان رفیع علم و معرفت محفوظ مانده و عالمان و محققان با احترام و تکریم مواجه بوده‌اند بشر گام های بلندی در تعالی و کمال مادی و معنوی برداشته است و بالعکس در هر دوره که علم و عالم مغضوب و منفور بوده‌اند، آن دوره‌ها در تاریخ بشر، تاریک بوده و بشریت در زندان جهل و غفلت خود محبوس مانده است.

    اگر فطرت بشر که رمز تداوم حقیقت جویی و تلاش برای کشف حقایق است نبود، انسان در اسارت جهل باقی می‌ماند و راههای سعادت بشر مفتوح نمی‌شد. فطرت ودیعه ماندگار خداوند تعالی در نهاد انسان است.
    همان خدایی که بشریت را به جهان آورد و معرفت را اولین و بزرگترین هدیه خویش به او معرفی کرد تا بشر بتواند او را بشناسد.
     
    در داستان حضرت آدم (ع) محاجه‌ای بین ملائکه و خداوند در گرفت . آنان بشر را موجودی سفاک و ماجراجو پنداشتند و به خداوند اعتراض کردند، پاسخ این بود من می‌دانم چیزی را که شما نمی‌دانید. آن گاه خداوند حقایق عالم را به آدم آموخت و او به فرمان خدا آنان را بر ملائکه عرضه کرد.
    آنان از درک حقایق عاجز ماندند و سپس خداوند فرمود نگفتم من عالم غیب آسمان ها و زمین هستم، این چنین بود که آدم مسجود ملائکه شد.

    در ماموریت همه انبیاء الهی سخن اول تلاوت آیات و نشانه‌های حق و تعلیم کتاب و حکمت همراه با تزکیه و پاکی بوده است و در مورد حضرت عیسی آمده است: "ویعلمه الکتاب و الحکمه و التوریه و الانجیل و رسولا الی بنی اسرائیل انی قدجئتکم بایه من ربکم"
    یعنی به او کتاب و حکمت و تورات و انجیل می‌آموزد و او پیامبر به سوی بنی اسراییل است به راستی که من از جانب خدا نشانه‌ای آورده‌ام.

    قران کریم سوره آل عمران اولین کلامی که بر پیامبر اسلام نازل شد دستور به خواندن بود.
    اقرا باسم ربک الذی خلق (بخوان به نام پروردگارت که خلق کرد) و در ادامه فرمود اقرا و ربک الاکرم(بخوان به نام پروردگارت که گرامی‌ترین است) الذی علم بالقلم علم الانسان مالم یعلم (او که با قلم آموخت و آموخت به انسان آنچه را نمی‌دانست(
    ملاحظه می‌فرمایید که در چند آیه‌ای که اول بار بر پیامبر اسلام نازل شد بحث از قرائت ، تعلیم و قلم است و این آیات خداوند را به عنوان معلم انسان معرفی می‌کند معلمی که به انسان هر چه را که نمی‌دانست آموخت.
     
    در بیانی دیگر رسالت پیامبر اسلام را این طور بیان می‌فرماید که او کسی است که از بین مردم عامی پیامبری را از خودشان برانگیخت تا آنان را از آلودگی‌های فکری و اعتقادی و اخلاقی پاک کند و به آنان کتاب و حکمت بیاموزد. 
    تمام سخن و پیام انبیاء الهی عبور دادن انسان از تاریکی‌های جهل ، غفلت خرافه ، اخلاق ناصواب و اندیشه‌های نادرست به سوی علم، معرفت، نور و اخلاق صحیح است.
    علم را به نور معنا و تعریف کرده‌اند ، علم یعنی روشنایی و علم حقیقی علمی است که بشر را از گمراهی نجات دهد و نافع به حال او باشد.

    در یکی از تعابیر بلند آمده است که علم نوری است که خداوند در قلب کسانی که بخواهد می‌افکند. 
    در این بیان علم هدیه‌ای الهی و قلب جایگاه این هدیه معرفی شده است.
    اگر قبول کنیم که علم به مفهوم نور است آنگاه دایره آن از حوزه علوم تجربی فراتر می‌رود و هر حقیقت پیدا و پنهانی را شامل می‌شود.
    یکی از ستم‌های بزرگ به علم ، محدود کردن دایره آن به علوم تجربی بوده است درحالی که گستره علم بسیار وسیعتر است . حقایق عالم محدود به حقایق مادی نیست و ماده سایه‌ای از حقیقت بالاتر است و خلقت مادی تنها یک طبقه از خلقت عالم ، است.
    انسان نمونه‌ای از خلقت است که جمع ماده و روح است و روح و جوهر انسانی بر مادیت و جسم او غلبه دارد. 
    نکته بسیار مهم دیگر ارتباط علم با پاکیزگی روح و جان و اخلاق و رفتار است. در تعلیمات انبیاء الهی یک حقیقت همواره باید مقارن و مصاحب یعنی همیشه همراه علم باشد و آن پاکی روح و اخلاق نیکو است.

    علم و معرفت با معنای وسیعی که گفتم یک حقیقت زلال و پاک است . علم روشنایی است ، کشف است و آن عالم و پژوهشگری می‌تواند به این حقیقت دسترسی یابد که او هم پاک و زلال باشد و اندیشه‌های غلط ، اوهام و خرافات و یا وابستگی‌های مادی و خودخواهی‌ها مانع او از ادراک و پذیرش حقایقی که کشف می‌شوند، نگردد.
    دوستان عزیز، فرهیختگان ، حضار محترم
    علم و معرفت آفاتی نیز دارد.

    شاید بزرگترین آفت آموختن و یاددادن و اندیشه و تحقیق ، خودخواهی‌ها و آلودگی‌ها و وابستگی‌های مادی و منافع شخصی باشد.
    دلبستگی‌های مادی ، انسان را در نقطه مقابل حقایق عالم قرار می‌دهد، انسان آلوده و وابسته در پذیرش حقیقت مقاومت می‌کند حتی اگر آن را پذیرفت در برابر آن تمکین و از آن تبعیت نمی‌کند.

    بسیارند عالمانی که حقایق را می‌دانند اما به آن ایمان نمی‌آورند و خودخواهی‌ها اجازه نمی‌دهد حقیقت را قبول کنند. 
    آیا کسانی که در طول تاریخ بشریت ، جنگها را تحمیل کرده‌اند از درک این حقیقت که جان و مال و ناموس و سرزمین و حقوق انسانها محترم است عاجز بوده‌اند یا اینکه می‌دانسته‌اند اما به آن ایمان نیاورده و در برابر آن تمکین نمی‌کردند. 
    تا قلب انسان خالی از کینه ، حسد و خودخواهی نشود، در برابر حقیقت، روشنایی و علم تمکین نمی‌کند.
    علم نوری است که حامل آن باید پاک و منزه باشد.

    اگر بشریت به بالاترین علوم مادی و معنوی دسترسی پیدا کند اما علما و دانشمندان پاکیزه نباشند آن را در خدمت بشریت قرار نخواهند داد آنگاه ممکن است چند حالت اتفاق بیافتد.

    ‪ - ۱‬تنها بخشی از حقایق را که به نفع آنان است در اختیار مردم قرار دهند و بخش‌هایی از آن را کتمان کنند چنان که حتی بعضی از علمای ادیان الهی در گذشته چنین کردند. و متاسفانه امروز نیز برخی‌از پژوهشگران و دانشمندان حقایقی را از مردم پنهان می‌کنند.
    ‪ - ۲‬علم و عالم در خدمت منافع شخصی، گروهی و حزبی قرار گیرد مع‌الاسف در جهان امروز قدرتمندان زورگو بسیاری از عالمان و علوم مختلف را در اختیار خویش گرفته‌اند تا ملت‌ها را چپاول کنند و همه فرصت‌ها را در انحصار خود بگیرند. شما می‌بینید:
    - با استفاده از ابزار و شیوه‌های علمی ملت‌ها را فریب می‌دهند. اقدامات خود را توجیه می‌کنند، برای آنان دشمنان فرضی و فضای ناامنی و ترس ایجاد می کنند تا به نام مبارزه با ناامنی و تروریسم همه امور را تحت کنترل خود بگیرند. 

    آزادی‌های فردی و اجتماعی ملت خود را نیز نقض می‌کنند و حتی به حریم خصوصی افراد هم احترام نمی‌گذارند ، تلفن‌ها را شنود و رفت و آمدها را کنترل و ناامنی روانی ایجاد می‌کنند و با استفاده از چنین فضایی اقدامات جنگ‌طلبانه خود در نقاط مختلف دنیا را توجیه می‌کنند.
    - با استفاده از شیوه‌ها و برنامه ریزی‌های علمی و دقیق ، فرهنگ‌های بومی را که حاصل هزاران سال تلاش، تعامل و خلاقیت و هنرورزی ملت هاست مورد حمله قرار می‌دهند.

    تلاش می‌کنند با نابودی آن ، مردم را بی‌هویت و رابطه آنان را با تاریخ و ارزش های خود قطع نمایند. با القاء خصلت ها و روش هایی که ملت ها را به ذلت تقلید و مصرف گرایی، سلطه پذیری، ترس، احساس حقارت و ناتوانی می کشاند زمینه را برای به یغما بردن منابع مادی و معنوی آنان فراهم می- کنند.
    - ساخت بمب‌ها و سلاح های مخرب اتمی ، میکروبی و شیمیایی نتیجه دیگری از دست اندازی قدرت های بزرگ به ساحت علم و تحقیق است.

    - اگر نبود همکاری برخی از عالمان و محققان نسل های مختلف بمب‌های اتمی و میکروبی، شیمیایی و نوترونی تولید نمی‌شد.
    آیا سلاح های مزبور برای دفاع از امنیت جهانی است؟ برافراشتن چتر تهدید دائمی اتمی چه دستاوردی برای بشریت دارد؟ 
    اگر جنگ اتمی بین قدرت ها رخ دهد چه فاجعه بشری اتفاق خواهد افتاد.
    آثار تشعشعات بمب‌های ناکازاکی و هیروشیما در نسلهای جدید مردم آن مناطق هم دیده می‌شود و معلوم نیست تا چند نسل دیگر ادامه خواهد داشت.

    آثار تشعشعات اورانیوم ضعیف شده مصرفی در ابتدای جنگ در عراق روی مردم می تواند محل مطالعه و تحقیق باشد.
    این فجایع بشری وقتی اتفاق می‌افتد که علم عالمان در خدمت ظالمان قرار گیرد.

    دانشگاهیان محترم
    خداوند ، پاکان، پیامبران و صالحان را شایسته دریافت علم و معرفت قرار داد چون می‌دانست علم هم نور و هدایت و ابزار خدمت به بشریت است و هم می‌تواند حجاب و سلاحی علیه بشریت باشد، از این رو سفارش فرمود که آموختن با پاکی و صداقت هم‌نشین باشد .
    در رسالت پیامبران ، هم پالایش و تزکیه و زدودن خودخواهی‌ها و دنیا طلبی‌ها و هم تبلیغ کتاب و علم و حکمت را قرار داد.
    اگر علم و پاکی با هم قرین شود ، هم عالم ، علم را بهتر دریافت می‌کند و هم مردم از علم او به درستی منتفع می‌شوند.

    اگر تاریخ را ملاحظه کنید هرچه خوبی و خیر به بشریت رسیده است از ناحیه عالمان پاکیزه است همان‌ها که علم و معرفت خویش را در خدمت بشریت قرار داده‌اند و هدف آنان روشن کردن راه و کشف حقایق و کمک به سعادت و کمال بشریت بوده است.
    این عالمان هر چه در علم جلوتر رفته‌اند نسبت به مردم تواضع بیشتری داشته و از اخلاق نیکوتری برخوردار بوده‌اند. معمولا علمای پاک اخلاق و پاک رفتار ، رهبران فکری، معلمان اخلاق و مصلحان بشر نیز بوده‌اند.

    همه مصلحان بشریت ابتدا عالمان و معلمان خوبی بوده‌اند. در روایتی از بزرگان دینی آمده است آن هنگام که عالم فاسد شود عالم به فساد کشیده می‌شود و اگر عالم صالح باشد عالم درست می‌شود.

    علم دریچه‌ای به سوی خدا و میوه آن عمل است. عالمان باید در قبال علم خود احساس مسوولیت کنند. عالمان بی‌عمل مانند درختان بی‌ثمر هستند، عالمان حقیقی در برابر نابسامانی‌ها، رنج ها و بی‌عدالتی‌ها ساکت نمی‌نشینند و علم خود را ظاهر و مردم را آگاه می‌سازند.
    عالمان در برابر ستمگران و زورگویان بپا می‌خیزند و اجازه‌نمی‌دهند جاهلان دروغ بگویند و مردم را فریب دهند و حقوق آنان را ضایع کنند.
    ساحت علم یک ساحت قدسی و الهی و علم امانت خداوند جهان است. ورود ناپاکان به این عرصه، ظلم به بشریت است.
    قدرتمندان زورگو هم علم را به نفع مطامع خود مصادره می‌کنند و هم با زورگویی اجازه نمی‌دهند عالمان و اندیشمندان وارد عرصه‌هایی شوند که کشف حقایق در آن عرصه‌ها موجب رسوایی آنان می‌شود. این شرم‌آور است که قوانیی تصویب می‌شود که طبق آن، تحقیق در مورد برخی وقایع تاریخی ممنوع می‌شود و محققینی که در آن عرصه‌ها وارد شوند مجرم‌شناخته و به‌تحمیل زندان با پرداخت جریمه محکوم می‌گردند.

    بزرگترین و واضح‌ترین حقیقت جهان، خداست. همه عالم و هر چه در اوست، نشانه اوست و درعین‌حال باب تحقیق و مطالعه در اصل وجود خداوند همچنان باز است و کسی را به جرم مطالعه و تحقیق در بود و نبود خدا محاکمه و زندانی نمی‌کنند و چه بسیار کسانی که با مطالعه و تحقیق به خدای بزرگ ایمان می‌آورند.

    در معارف اسلامی آمده است که شک مقدمه یقین است مشروط بر اینکه انسان در آن متوقف نماند لذا چه اشکالی دارد که اجازه دهند در وقایع تاریخی هم تحقیق و مطالعه شود تا ابعاد وقایع شفاف‌تر شود.

    خصلت علت جویی و سوال کردن تا ابد همراه بشر خواهد بود چرا که در غیر این صورت، کمال و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
    تاسف دیگر از ایجاد انحصار توسط برخی قدرت‌های بزرگ در ساحت علم و حتی مخالفت با پیشرفت‌های علمی دیگران است.
     
    این هم از عجایب عصر ماست که برخی قدرت‌های بزرگ نمی‌خواهند شاهد پیشرفت ملت‌های دیگر باشند و با هزار بهانه، تهمت و فشار سیاسی و اقتصادی، مانع توسعه علمی دیگران می‌شوند، همه اینها ناشی‌از دوری آنان از ارزش‌های انسانی و اخلاقی و مکتب انبیاء الهی است. آنان برای خدمت به بشریت تربیت نشده‌اند. 
    علما و اندیشمندان محترم
    خلاصه کلام این که علم و معرفت بالاترین هدیه خداوند به بشر است و فطرت کمال طلبی و حق جویی بشر همیشه او را در تکاپوی علم آموزی و کشف حقایق نگه داشته است.

    علم باید با اخلاق و تزکیه همراه باشد تا هم عالم و محقق به درستی آن را دریافت کند و هم بشریت به خوبی و به درستی از آن استفاده کند، عالمان پاکیزه نه فقط چراغ‌های هدایت، بلکه مصلحان بشری نیز هستند. 
    نباید اجازه داده شود قدرتمندان زورگو به ساحت علم دست اندازی کنند، علوم را مصادره و در خدمت مطامع خود علیه بشریت بکار گیرند و یا اینکه عرصه‌های تحقیق را محصور و محدود کنند.

    ساخت علم، ساحتی قدسی است که باید پاکیزه بماند، خداوند بر همه حقایق آگاه است و عالم و معلم و محقق را دوست دارد.
    به امید روزی که عالمان صالح، حاکمان جهان باشند و مصلح کل که عالم الهی و صالح است به همراه مسیح بر جهان حکومت کنند. 
                  
                                                                                                                                       
    ]پرسش و پاسخ دکتر احمدی نژاد با استادان و دانشجویان دانشگاه کلمبیا‬
    دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران پس از سخنرانی در جمع دانشگاهیان دانشگاه کلمبیا آمریکا، به پرسش‌های آنان به‌طور صریح و بی‌پرده و به صورت مستدل پاسخ داد. متن کامل پرسش و پاسخ دانشجویان و استادان دانشگاه کلمبیا با دکتر احمدی نژاد به این شرح است:

    دانشجویی از دکتر محمود احمدی نژاد سوال کرد "آقای رییس جمهور، اظهارات شما امروز و در گذشته سوالات بسیاری را ایجاد کرده است از جمله اینکه آیا دولت شما یا خود شما به دنبال نابودی اسراییل به عنوان یک دولت یهودی هستید؟" که رییس جمهور پاسخ داد: ما همه ملت‌ها را دوست داریم، ما با تمامی یهودیان دوست هستیم. یهودیان در ایران با صلح و امنیت زندگی می‌کنند. باید متوجه باشید که مطابق قانون و قانون اساسی ما، به ازای هر ‪ ۱۵۰‬هزار نفر جمعیت یک نماینده برای مجلس انتخاب می‌شود، اما جامعه یهودی که تعداد آنها در ایران یک پنجم این رقم است، یک نماینده مستقل در مجلس دارند، بنابراین پیشنهاد ما برای مسیله فلسطین پیشنهادی انسانی و دمکراتیک است. 

    دکتر احمدی نژاد گفت: آنچه که ما می‌گوییم حل این مشکل ‪ ۶۰‬ساله است. ما باید به مردم فلسطین اجازه بدهیم تا خود برای آینده خود تصمیم بگیرند و این کاملا بر اساس منشور سازمان ملل و اصول بنیادی آن است.

    رییس جمهور با بیان اینکه ما باید به یهودیان فلسطین، مسلمانان فلسطین و مسیحیان فلسطین اجازه بدهیم تا خود ازطریق یک همه‌پرسی آزاد برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و هر چه که آنها به عنوان یک ملت تصمیم بگیرند، باید محترم شمرده شود و همگان بپذیرند، تاکید کرد: هیچ کس نباید در امور ملت فلسطین دخالت کند و هیچکس نباید تخم اختلاف بکارد. هیچکس نباید دهها میلیارد دلار تجهیزات و اسلحه به یک گروه در آنجا بدهد.

    دکتر احمدی نژاد که اظهاراتش با کف زدن‌ها و تشویق ممتد حاضران توام بود، تصریح کرد: ما می‌گوییم که ملت فلسطین خود باید برای آینده خود تصمیم بگیرد و حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند و این چیزی است که ملت ایران می‌گوید.

    پس از اظهارات رییس جمهور یکی از حاضران گفت "ما می خواهیم پاسخ واضح به این سوال را بشنویم؛ آیا شما یا دولت شما نابودی اسراییل به عنوان یک دولت یهودی را دنبال می‌کند؟ اگر ممکن است بصورت بله یا خیر جواب بدهید." که دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: شما سوال کردید ولی می‌خواهید پاسخ را آن طور که می خواهید بشنوید، این آزادی دسترسی به اطلاعات نیست.
     
    رییس جمهور که این جمله‌اش باعث تشویق حاضران شد، گفت: من تنها موضع خود را می‌گویم و من از شما می‌پرسم آیا مساله فلسطین یک مساله بین‌المللی مهم است یا خیر؟ لطفا جواب بله یا خیر بدهید که سوال‌کننده نیز در این زمان جواب داد: بله
    سپس دکتر احمدی نژاد گفت: از همکاری شما متشکرم. ما این مشکل را که ‪ ۶۰‬سال ادامه داشته پذیرفتیم و حال هر کس راه حلی دارد و راه حل ما انجام همه‌پرسی آزاد است. اگر این همه‌پرسی انجام شود نتایج آن را خواهید دید. اجازه بدهید که مردم فلسطین به صورت آزادانه تصمیم بگیرند که برای آینده خود چه می‌خواهند بکنند، بعد آنچه که شما در نظر دارید رخ خواهد داد و انجام می‌شود.

    دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "چرا دولت شما به تروریست ها کمک می‌کند؟ آیا دست از این کار برمی‌دارید و اجازه می‌دهید که ناظران بین‌المللی این مساله را تایید کنند؟"، اظهار داشت: سوالی از شما دارم. اگر کسی بیاید و بمب نزدیک شما منفجر کند و رییس جمهوری و اعضای دولت را تهدید کند و اعضای سنا و کنگره را بکشد با آنها چه رفتاری دارید؟ آیا به آنها جایزه می‌دهید یا این که به آنها نام تروریست می‌دهید؟ واضح است که آنها را تروریست خطاب می‌کنید.

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: دوستان عزیز، ملت ایران قربانی تروریسم شده است. ‪۲۶‬ سال قبل در محلی که من کار می‌کردم خیلی نزدیک به محلی که من کار می‌کردم یک گروه تروریست، رییس جمهوری و نخست وزیر منتخب مردم را با بمب کشتند و آنها را به خاکستر تبدیل کردند. یک ماه قبل از آن تاریخ نیز در یک عملیات تروریستی دیگر ۷۲ ‬نفر از اعضای مجلس و بالاترین مقامات کشور شامل چهار وزیر و هشت معاون وزیر در اثر این عملیات تروریستی تکه تکه شدند. ظرف شش ماه چهار هزار نفر از مردم ایران جان خود را به خاطر عملیات تروریستی از دست دادند و ترور شدند. همه اینها توسط یک گروه تروریست انجام شد و متاسفانه این گروه امروز در کشور شما تحت حمایت دولت آمریکا فعالیت می‌کند و بصورت آزادانه اعلامیه پخش می‌کند و اردوگاه آنها در عراق در حمایت دولت آمریکا است.

    دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران در اثر فعالیت‌های تروریستی صدمه دیده و ما اولین کشوری هستیم که به تروریسم اعتراض و نیاز به جنگ با تروریسم را مطرح کرده‌ایم، تصریح کرد: ما باید ریشه‌های تروریسم را مشخص کنیم و علل ریشه‌ای آن را ریشه کن کنیم. ما در خاورمیانه زندگی می‌کنیم و برای ما کاملا واضح است که چه قدرت‌هایی تروریسم را ایجاد می‌کنند و از آنها حمایت کرده و تامین مالی می‌کنند. می‌دانیم که ملت ما در تاریخ همیشه دست دوستی به سوی کشورهای دیگر دراز کرده است. ما کشوری با فرهنگ هستیم. ما نیازی به تروریسم نداریم چرا که خود قربانی تروریسم هستیم.

    بر اساس این گزارش، رییس جمهور سپس در پاسخ به این مطلب که "یک سری سوال در رابطه با هولوکاست مطرح شده که از زمان ‪ ۱۹۴۰‬در اثر اقدامات دولت نازی این واقعیت‌ها مستند شده است. چرا شما تقاضای تحقیق بیشتر را دارید؟ به نظر می‌رسد که دلیلی برای این کار نباشد مگر این که سوالی درباره اصل این واقعیت مطرح باشد. آیا می‌توانید بگویید چرا این تحقیق لازم است؟"، گفت: از سوال شما متشکرم، من یک دانشگاهی هستم آیا می توانید بگویید که تحقیق درباره یک پدیده برای همیشه به پایان رسیده؟ آیا می‌توانیم کتاب‌ها را برای همیشه درباره یک واقعه تاریخی ببندیم؟ نظرات متفاوتی با هر تحقیق دیده می‌شود. چرا اصلا تحقیق را متوقف کنیم چرا باید پیشرفت علم و دانش را متوقف کنیم.

    دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه "شما نباید این سوال را از من بکنید. شما باید از خود بپرسید که چرا فکر می‌کنید که این قابل سوال است و آیا شما می‌خواهید جلوی پیشرفت علم و دانش را بگیرید؟" افزود: آیا در علم فیزیک چیز مطلق وجود دارد؟ ما اصولی در ریاضیات داریم که بیش از ‪ ۸۰۰‬سال است که به عنوان مطلق پذیرفته شده‌اند ولی علوم جدید برخی از این مطلق‌ها را رد کرده و منطق‌های جدید برای ریاضیات بوجود آمده است. بنابراین ما باید به محققین و دانشمندان اجازه بدهیم هر پدیده را مورد تحقیق قرار دهند. چرا باید آنها را متوقف کنیم؟ من نمی‌گویم که اصلا رخ نداده، من قضاوت نمی‌کنم.

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: من در سوال دوم خود گفتم که فرض را بر این می‌گذاریم که رخ داده ولی چرا مردم فلسطین باید بهای آن را بپردازند؟ و این سوال جدی است و این مساله دو بعد دارد.

    در این لحظه مجری برنامه گفت: برای تحقیقات علمی حداقل یک پایه‌وجود دارد. بنابراین تقاضای تحقیق در مورد حقایقی که مشخص هستند نشان می‌دهد که انکار آنچه که در اروپا رخ داده، مطرح می‌شود.

    دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: اجازه بدهید. هر چه باشد شما آزاد هستید که آنچه می‌خواهید از صحبت‌های من برداشت کنید ولی آنچه که من بوضوح می‌گویم این است که در اولین سوال، من در واقع حق محققین اروپا را مطرح می‌کنم. در زمینه علوم و تحقیقات سوال می‌کنم که در آن هیچ چیزی مطلق نیست و هیچ چیزی به اندازه کافی انجام نشده است و حتی در فیزیک هم این گونه نیست.
    رییس جمهور افزود: تحقیقاتی که درباره فیزیک انجام شده بیش از تحقیقات درباره هولوکاست است ولی هنوز هم به تحقیق در فیزیک ادامه می‌دهیم، چه اشکالی دارد که این کار انجام شود؟

    دکتر احمدی نژاد گفت: این چیزی است که انسان می‌خواهد. آنها می‌خواهند به یک مساله از نقطه نظرهای مختلف نگاه کنند، دانشمندان این را می‌خواهند بویژه که این مساله، اساس بسیاری از تحولات سیاسی در خاورمیانه ظرف ‪۶۰‬ سال گذشته شده است.
    رییس جمهور اظهارداشت: چرا آن را کاملا متوقف کنیم، شما باید دلیل موجهی برای آن داشته باشید و این واقعیت که به اندازه کافی تحقیق شده، توجیه کافی برای من نیست.

    بنابراین گزارش، در ادامه جلسه از دکتر احمدی نژاد سوال شد "زنان ایران حقوق اولیه بشر را ندارند، چرا اینگونه است؟ و چرا در ایران اعدام وجود دارد؟" که رییس جمهور پاسخ داد: آزادی در ایران آزادی حقیقی است، مردم ایران آزاد هستند و زنان در ایران بالاترین سطح آزادی را دارند، ما دو معاون رییس جمهور زن داریم. در سطوح بالای تخصصی در مجلس و دولت و در دانشگاه‌ها زنان حضور دارند. در زمینه بیوتکنولوژی و سایر زمینه‌های فن‌آوری، صدها زن دانشمند فعالانه کار می‌کنند.

    دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه "ملت ما آزاد است، بالاترین سطح شرکت‌کننده را در انتخابات دارند؛ ۸۰‬ تا۹۰‬ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند که نیمی از آنان زن هستند، چگونه شما می‌گویید که زنان ما آزاد نیستند، آیا این تمامی واقعیت است؟"
    تاکید کرد: این درست نیست وقتی که یک دولت با دولت دیگر مخالف باشد یک سری دروغ را منتشر کند تا واقعیت را طور دیگری نشان دهد.

    رییس جمهور درباره بخش دوم سوال گفت: در مورد این اعدام‌ها، دو سوال مطرح است. اگر کسی مواد مخدر وارد کشور کند و جوانان ایران، ترکیه، اروپا و آمریکا را از بین ببرد آیا به آنان جایزه می‌دهید؟ کسانی که جان صدها میلیون جوان را در جهان شامل ایران از بین می‌برند نباید همدردی با آنها داشت. شما در آمریکا مجازات مرگ ندارید؟ دارید. 

    دکتر احمدی نژاد افزود: در ایران هم مجازات مرگ برای کسانی که مواد مخدر قاچاق می‌کنند و به حقوق مردم تجاوز می‌کنند وجود دارد. اگر کسی با اسلحه به خانه‌ای برود و عده‌ای را بکشد و بعد گروگانگیری برای پول کند، چگونه در آمریکا با آنان رفتار می‌کنید؟ آیا به‌آنان جایزه می‌دهید، آیا یک پزشک می‌تواند به میکروب‌ها اجازه دهد تمامی کشور را بگیرد؟"

    رییس جمهور اظهار داشت: ما قانون داریم. کسانی که حقوق مردم را با اسلحه زیر پا بگذارند و آدم‌کشی کنند، ناامنی ایجاد کنند، مواد مخدر بفروشند یا در سطح بالا توزیع کنند به مرگ محکوم می‌شوند.

    دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه درمورد زنان شاید فکر می‌کنید که زن بودن یک جرم است، تاکید کرد: زن بودن یک جرم نیست، زنان بهترین مخلوقات خداوند هستند، آنان مظهر مهربانی و زیبایی هستند که خداوند به آنان داده، آنان در ایران مورد احترام هستند. در ایران هر خانواده ایرانی که صاحب دختر می‌شود، ‪۱۰‬ برابر خوشحالتر از این می‌شود که صاحب پسر شود.

    رییس جمهور بااشاره به اینکه زنان درایران بیش از مردان مورد احترام هستند، گفت: آنان از بسیاری از مسوولیت‌های قانونی که به دوش مردان است معاف هستند. آنان مادران آینده هستند، در فرهنگ ایرانی مردان، پسران و دختران همیشه بر دست مادرانشان بوسه می‌زنند که نشان از احترام آنان برای زنان است و ما به این فرهنگ افتخار می‌کنیم. 

    دانشجویی از رییس جمهوری پرسید: از دیدار امروز از کلمبیا امیدوارید که چه نتیجه‌ای بگیرید؟ از این که اجازه دیدار از محل تراژدی ‪یازده سپتامبر به شما داده نشد چه نظری دارید؟

    دکتر احمدی نژاد گفت: من مهمان شما هستم، از من دعوت رسمی شد که به کلمبیا بیایم ولی می‌خواهم مطلبی را بگویم. در ایران وقتی که ما کسی را به عنوان مهمان دعوت می‌کنیم به او احترام می‌گذاریم و این رسم ما است و می‌دانم که مردم آمریکا هم همین رسم را دارند.

    رییس جمهور افزود: سال گذشته می‌خواستم به محل تراژدی ‪ ۱۱‬سپتامبر بروم و به قربانیان آن ادای احترام و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کنم، ولی برنامه‌های ما طولانی‌تر شد و تا نیمه شب درگیر مذاکرات و ملاقات‌ها بودیم و دیدار از این محل مشکل شد. به دوستان گفتم که سال بعد این را برنامه‌ریزی کنید تا ادای احترام کنم. 
    دکتر احمدی نژاد گفت: متاسفانه عده‌ای از گروه‌ها واکنش شدید و بسیار بد نشان دادند. آیا این بد نیست که از ادای احترام به خانواده‌های قربانیان این تراژدی جلوگیری کنند؟ از طرف من ادای احترام است. یک نفر گفت ‌که این اهانت است و من گفتم که این ادای احترام من را می‌رساند چرا این‌گونه فکر می‌کنید.

    رییس جمهور افزود: با این طرز فکر چگونه انتظار دارید جهان و امور آن را اداره کنید؟ فکر نمی‌کنید که بسیاری از مشکلات جهان به خاطر همین نحوه برخورد با مسایل و طرز فکر است. این روش بدبینانه نسبت به بسیاری از مردم به خاطر خودخواهی، خودبینی است که باید کنار گذاشته شود تا بتوانیم به همه احترام بگذاریم و فضای دوستانه رشد کند و همه ملت‌ها بتوانند با هم گفت وگو کنند و به سمت صلح پیش بروند.

    دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه "می‌خواستم درباره تراژدی ‪ ۱۱‬سپتامبر با خبرنگاران صحبت کنم این واقعه بزرگی بود. بسیاری از وقایع بعد از آن رخ داد، پس از ‪ ۱۱‬سپتامبر افغانستان اشغال شد و بعد هم عراق اشغال شد. شش سال است که منطقه ما دچار ناامنی، ترور و ترس شده است" تصریح کرد: اگر ریشه‌های ‪ ۱۱‬سپتامبر به‌دقت بررسی شود و این که چرا این حادثه اتفاق افتاد و چه شرایطی منجر به آن شد و چه کسانی دقیقا در آن دست داشتند، همه متوجه می‌شوند که چگونه جلوی بحران عراق را بگیرند و مشکل افغانستان و عراق را با هم حل کنند.

    بر اساس این گزارش، رییس جمهور در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه "سوالاتی درباره برنامه هسته‌ای شما وجود دارد؟ چرا دولت شما می‌خواهد اورانیومی را که برای ساختن تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌شود، غنی کند؟ آیا دست از این کار بر می‌دارید؟" خاطرنشان کرد: اول اینکه برنامه هسته‌ای ما کاملا در چارچوب قانون کار می‌کند. دوم این که ما تحت بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم و سوم این که این برنامه کاملا صلح‌آمیز است. فن‌آوری غنی‌سازی اورانیوم که در دست ما است تنها برای غنی‌سازی زیر پنج درصد می‌تواند استفاده شود. اورانیوم زیر پنج درصد تنها می‌تواند برای سوخت استفاده شود.

    دکتر احمدی نژاد بااشاره به اینکه گزارش‌های مکرر آژانس به وضوح می‌گوید هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران از برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای تخطی کرده باشد در دست نیست، تاکید کرد: ما همه می‌دانیم که پرونده هسته‌ای ایران یک مساله سیاسی است و این مساله حقوقی نیست.

    رییس جمهور اظهارداشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های صلح‌آمیز ما را تایید کرده است و تنها دو یا سه قدرت هستند که فکر می‌کنند حق دارند علم و دانش را انحصاری در اختیار خود داشته باشند. آنها انتظار دارند که دولت و ملت ایران به دیگران رو انداخته و از آنها سوخت هسته‌ای بگیرند و دانشی را که خود دارند از دیگران بگیرند و خود را کوچک کنند و البته این کشورها بعدا از دادن آن خودداری کنند.

    دکتر احمدی نژاد که اظهاراتش با کف زدن حاضران تایید شد، افزود: بنابراین ما می‌دانیم که چه می‌خواهیم شما که نسل پنجم بمب‌های اتمی را تولید کرده و در حال آزمایش آن هستید چه حقی دارید که اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای دیگران برای تولید انرژی را زیر سوال ببرید؟

    رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما به تسلیحات هسته‌ای اعتقاد نداریم زیرا سلاح هسته ای بر خلاف اصول انسانی است، گفت: اجازه بدهید یک شوخی با شما داشته باشم، هر سیاستمداری که به دنبال تسلیحات هسته‌ای باشد از نظر سیاسی دچار عقب ماندگی ذهنی است.

    بنابر این گزارش، پس از این اظهارات دکتر احمدی نژاد حاضران در این نشست کف زدند و اظهارات رییس جمهور را تایید کردند.
    در ادامه این جلسه از دکتر احمدی نژاد سوال شد "آیا ایران آماده گفت وگو با دولت آمریکا است؟ از این گفت وگو امید دارد که چه حاصل شود؟ چگونه مشکلات بین دولت‌های آمریکا و ایران حل می‌شود؟" که رییس جمهور گفت: ما از اول اعلام کرده‌ایم که آماده مذاکره باهمه کشورها با در نظر گرفتن احترام متقابل هستیم. ‪ ۲۸‬سال قبل وقتی که انقلاب ما موفق و پیروز شد، ما دیکتاتوری مورد حمایت غرب را کنار زدیم و دمکراسی و آزادی را به دست آوردیم. در آن زمان تنها رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی مستثنی بودند که اکنون آپارتاید از بین رفته است.

    دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه به دیگران در جهان می‌گوییم که ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه هستیم. ملت ایران با فرهنگ و با تمدن و خواهان گفت وگو و مذاکره است، خاطرنشان کرد: ما به مذاکره و گفت وگو معتقدیم و همه مسایل می‌توانند به آسانی حل شوند، نیازی به تهدید نیست، نیازی به اسلحه و بمب نیست و اگر گفت وگو کنیم نیازی به درگیری نخواهد بود. ما منطق روشنی در این مورد داریم.

    رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما نحوه اداره جهان را زیر سوال می‌بریم و معتقدیم روش کنونی منجر به صلح و امنیت جهان نمی‌شود و راه‌حل‌هایی که ما داریم بر اساس ارزش‌ها و روابط انسانی بین کشورها است، تصریح کرد: ما آماه مذاکره با همه دولت‌ها هستیم ولی تحت شرایطی که احترام متقابل برای هر دو طرف باشد. دیدید برای کمک به امنیت عراق سه بار با آمریکایی‌ها صحبت کردیم و سال قبل، پیش از این که به نیویورک بیایم اعلام آمادگی کردم که در سازمان ملل با رییس جمهوری آمریکا درباره مسایل مهم بین‌المللی مناظره انجام شود.

    دکتر احمدی نژاد افزود: به نظر ما دولت آمریکا باید حقوق مردم ایران را برسمیت بشناسد و به تمامیت کشورها احترام بگذارد. دولت آمریکا باید رفتار گذشته را کنار بگذارد. ‪ ۲۸‬سال است که آنها مدام ما را تهدید کرده، به ما توهین کرده و از پیشرفت‌های علمی ما جلوگیری کرده‌اند. شما می‌دانید که صدام دیکتاتور، توسط دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی در حمله به ایران حمایت شد. او هشت سال جنگ جنایتکارانه را ادامه داد و ‪۲۰۰‬ هزار ایرانی جان خود را در این جنگ از دست دادند و ‪ ۶۰۰‬هزار نفر نیز مجروح شدند. او از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد و هزاران ایرانی قربانی سلاح‌های شیمیایی شدند. از آن زمان ما تحت تبلیغات مختلف، محاصره اقتصادی، تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بوده‌ایم، چرا؟ برای این که از دست یک دیکتاتور آزاد شده‌ایم و برای این که آزادی و دمکراسی برای خود می‌خواهیم.

    رییس جمهور درباره دعوت از استادان و دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای حضور در ایران گفت: همین جا از همه استادان و دانشجویان دعوت می‌کنم که به ایران بیایند و با دانشجویان صحبت کنند و شما رسما دعوت شدید. استادان و دانشجویان می‌توانند به هر دانشگاه یا انجمن دانشجویی که بخواهند بروند. بیش از ۴۰۰‬ دانشگاه در کشور ما وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. ما به شما تریبون صحبت داده و به شما صد در صد احترام می‌گذاریم. از دانشجویان می‌خواهیم که بیایند و به حرف‌های شما گوش دهند. در حال حاضر روزانه صدها گردهمایی شبیه به این در دانشگاه‌های ما برگزار می‌شود. 



    سید ::: یکشنبه 86/7/15::: ساعت 12:50 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    متن سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل

    رییس محترم ، هیات های محترم نمایندگی ، خانمها و آقایان
    از اینکه توانستم بار دیگر در این مجمع مهم جهانی شرکت کنم، خوشحالم و خدای بزرگ را سپاسگزارم .
    در فضای پر التهاب کنونی و غلبه فریادها ، تهدیدها و تنش ها و در دورانی که تدابیر قدرتهای بزرگ از حل مشکلات ناتوان ، عدم اعتماد در عرصه های منطقه ای و بین المللی روز افزون و امنیت روانی جوامع ، تحت هجوم سنگین طراحی های تبلیغاتی و سیاسی مخدوش و ناامیدی از اثر بخشی سیاست ها و اقدامات سازمان های بین المللی در برقراری صلح و امنیت پایدار و صیانت از حقوق ملت ها رو به گسترش است ، قصد دارم به برخی چالش های مهم و اصلی امروز جهان و علل و ریشه های آن اشاره و راههای برون رفت از آنها را بررسی نمایم . از ضرورت اصلاح وضع موجود و چشم انداز امید بخش و روشن آینده، دوران تجلی همه زیبایی ها ، عشق ها و کرامت ها، برپایی عدالت و شکوفایی همه استعدادهای الهی انسان و حاکمیت خداپرستی و تحقق وعده خداوند حکیم با شما سخن بگویم. سپس موضوع هسته ای ایران را به عنوان یک واقعیت و آزمایشگاه سنجش صداقت ها وکارآمدی ها و ایستادگی ها و پیروزی ها در معرض قضاوت شما قرار دهم و در پایان پیشنهادات خود را ارایه نمایم .
     
    دوستان و همکاران گرامی
    می دانید که بشریت، امروز با چالش های مهم ، متعدد و متنوعی مواجه است که به برخی از آنها اشاره می کنم؛
     
    1- تلاش سازمان یافته برای فروپاشی خانواده و کاهش منزلت زن
    خانواده مقدس ترین و با ارزش ترین بنیاد انسانی است که به منزله کانون پاک ترین عشق ها و محبت متقابل مادران، پدران و فرزندان و محیط امن برای تربیت نسل های بشری و بستر شکوفایی عاطفه ها و استعدادها، همواره مورد احترام همه اقوام و ادیان و فرهنگ ها بوده است .

    امروز شاهد یک هجمه سازمان یافته از ناحیه دشمنان انسانیت و چپاولگران اقتصادی برای فروپاشی این نهاد اصیل هستیم که با ترویج لا ابالی گری و خشونت و شکستن حریم های عفت و پاکدامنی در صدد انجام آن هستند .
    وجود ارزشمند زن به عنوان مظهر جمال الهی و نقطه جوشش محبت، عاطفه و پاکی ، دردهه های اخیر دست خوش سوء استفاده گسترده اصحاب قدرت ، رسانه و ثروت شده است . در برخی از جوامع ، این وجود عزیز را در حد ابزار تبلیغاتی ساقط کرده اند و همه پرده های عفت و حریم زیبائیها و پاکی ها را شکسته اند . این یک خیانت بزرگ به جامعه بشری و نسل های متوالی و ضربه ای جبران ناپذیر به پایه انسجام اجتماعی یعنی خانواده است .

    2- نقض گسترده حقوق بشر ، توسعه تروریسم و اشغالگری
    امروز متاسفانه حقوق بشر به طور وسیع توسط برخی قدرت ها به ویژه از ناحیه مدعیان انحصاری آن مورد تعرض قرار می گیرد . برپایی زندان های مخفی ، ربایش افراد و محاکمه و مجازات مخفیانه و بدون رعایت معیارهای دادرسی، شنود گسترده مکالمات، بازگشایی نامه ها و احضارهای مکرر به مراکز پلیسی و امنیتی به امری عادی بدل شده است. با اعلام نظر دانشمندان و مورخان در موضوعات مهم جهانی مخالفت و آنان را محاکمه و زندانی می کنند .

    به بهانه های گوناگون کشورها را اشغال و نا امنی و اختلاف ایجاد می کنند و همین ها را بهانه استمرار اشغالگری قرار می دهند . بیش از شصت سال سرزمین فلسطین به عنوان جبران خسارتی که در جنگ در سرزمین اروپا دیده اند در اشغال رژیم غیر قانونی صهیونیستی است، مردم آن آواره و یا تحت فشارهای سنگین نظامی و تحریم های اقتصادی و یا در زندانهای مخوفند .
     
    اشغالگران حمایت و تمجید می شوند و مردم مظلوم مورد هجوم سیاسی و نظامی و تبلیغاتی قرار می گیرند . به جرم آزادی خواهی آب و برق و دارو را بر مردم فلسطینی و در شهر و دیار خودشان می بندند و با دولت بر آمده از رای آنها مخالفت می کنند . جریانات تروریستی زیر سایه سیاستمداران و نظامیان قدرتهای بزرگ سازمان می یابند و به جان و مال ملتها تعرض می کنند . با اعلام قبلی، صهیونیست های بی فرهنگ ، مردم را در خانه و شهرشان ترور می کنند و تروریست ها مدال صلح می گیرند و حمایت می شوند . از طرف دیگر عده ای از مردم یهودی را با تبلیغات دروغ و به بهانه رفاه و شغل و غذا از نقاط مختلف دنیا آواره و در سرزمین اشغالی فلسطینی اسکان می دهند و آنان را تحت سخت ترین محدودیت ها ، فشار روانی و تهدید دایمی نگه می دارند . از بازگشت آنان به وطن اصلی شان جلوگیری می کنند و با زور و تبلیغ آنان را وادار به کینه ورزی نسبت به مردم بومی فلسطین می کنند .

    سرزمین عراق به بهانه اسقاط دیکتاتور و کشف سلاح کشتار جمعی اشغال می شود . دیکتاتور عراق که زمانی طولانی مورد حمایت همین اشغالگران بود می رود و سلاحی کشف نمی شود ولی اشغالگری به بهانه های گوناگون همچنان ادامه می یابد. هر روز مردم کشته ، زخمی و آواره می شوند و اشغالگران نه تنها پاسخگو و شرمنده نیستند بلکه در گزارشی ، ایجاد بازار فروش سلاح را به عنوان دستاورد لشگرکشی خود معرفی می کنند . حتی با قانون اساسی، مجلس و دولت برآمده از رای مردم عراق نیز مقابله و مخالفت می کنند و در عین حال شجاعت پذیرش و اعلام شکست قطعی خود و خروج از عراق را نیز ندارند.

    متاسفانه شاهد این واقعیت تلخ هستیم که برخی قدرتها جز برای خود و حزب و گروهشان برای هیچ انسان و ملتی ارزش قایل نیستند . از نظر آنان حقوق بشر ، برابر با درآمد ها و منافع کمپانی های آنان و دوستانشان است .حقوق و حیثیت مردم آمریکا نیز قربانی خود خواهی های برخی قدرتمندان است .

    3- هجمه به فرهنگ های بومی و تحقیر ارزش های ملی ملت ها
    فرهنگ ، نماد هویت و رمز ماندگاری ملت ها و اساس تعامل آنان با دیگران است . در یک حرکت سازمان یافته، فرهنگ های بومی که پیام آور یکتا پرستی، عشق و برادری اند مورد هجوم گسترده تخریبی قرار می گیرند ، سنت ها و ارزش های ملی تحقیر و خودباوری و شخصیت ملت ها مورد توهین و تمسخر قرار می گیرد . هدف از این ، ترویج روحیه تقلید ، مصرف گرایی ، دوری از خدا و ارزش های انسانی و شکستن مقاومت ملتها و چپاول منابع آنان توسط قدرت های بزرگ است .
     
    4- گستره فقر ، بی سوادی و محرومیت از بهداشت و فاصله فقیر و غنی در جهان
     
    در حالی که بخش مهمی از منابع طبیعی در آسیا ، آفریقا و آمریکای لاتین با تسلط سیاسی و اقتصادی برخی قدرت ها به یغما می رود، وضعیت فقر و محرومیت بسیار هشدار دهنده است . به برخی آمارهای منتشره توسط سازمان ملل متحد توجه کنید
    .

    - روزانه حدود 800 میلیون نفر گرسنه سر بر بالین می گذارند و حدود 980 میلیون نفر در فقر مطلقند . یعنی روزانه کمتر از یک دلار قدرت خرید دارند .
    - مردم 31 کشور یعنی 9 درصد جمعیت جهان دارای طول عمر متوسط 46 سال یعنی 32 سال کمتر از متوسط کشورهای برخوردار هستند .
    - نسبت برخورداری بین غنی و فقیر در برخی نقاط به 40 برابر رسیده است. 
    - در بسیاری از کشورها ، اکثریت مردم از آموزش و تعلیم و تربیت محرومند .
    - در کشورهای در حال توسعه از هر یکصد هزار مادر در هنگام زایمان 450 نفر می میرند .
    این نسبت در کشورهای برخوردار 7 است و نسبت کودکانی که درهنگام تولد می میرند 59 در برابر 6 است .
    - یک سوم مرگ و میر در جهان یعنی روزانه 50 هزار نفر ناشی از عوامل مربوط به فقر است .
    -گمان می کنم همین تعداد عدد و رقم گویای واقعیت بسیار تاسف بار حاکم بر مناسبات اقتصادی در جهان است .

    5- نادیده گرفتن ارزشهای متعالی و ترویج فریب و دروغ
    برخی قدرت ها تمام ارزش های بشری نظیر صداقت ، پاکی و امانتداری را برای پیشبرد اهداف خود قربانی می کنند . تردید و فریب کاری را در مناسبات بین دولت ها و بین مردم رواج می دهند . آشکارا دروغ می گویند ، تهمت می زنند ، بر خلاف قانون عمل می کنند و فضای اعتماد و دوستی را به شدت تخریب می کنند . آنان رسما اخلاق و ارزش های متعالی را از مناسبات کنار گذاشته اند و خودخواهی، برتری جویی، کینه ورزی و تحمیل را جایگزین عدالت، احترام به دیگران، عشق، محبت و صداقت کرده اند . اینان همه خوبی ها و زیبایی های زندگی را فدای مطامع خود می کنند .

    6- نقض قوانین و حقوق بین الملل و نادیده گرفتن تعهدات
    برخی از کسانی که خود واضع قوانین بین المللی هستند آشکارا و به راحتی آن را نقض و سیاست تبعیض آلود و دوگانه اعمال می کنند . قانون خلع سلاح اتمی را وضع می کنند ولی هر روز نسل های جدیدی از آن را آزمایش و انبارها را پر می کنند . منشور ملل متحد را تنظیم کرده اند ولی حق استقلال و حاکمیت بر سرنوشت ملت ها را محترم نمی شمارند . قراردادهای رسمی خود را به راحتی و با تغییر سیاست زیر پا می گذارند . به قوانین مربوط به حفظ محیط زیست تن نمی دهند . بیشترین تخلف از قوانین توسط چند قدرت جهانی انجام می شود .

    7-گسترش سایه تهدید و مسابقه تسلیحاتی
    برخی قدرت ها در مناسبات جهانی و هر کجا که منطق آنان در می ماند به راحتی از زبان تهدید استفاده می کنند . رقابت سنگین تسلیحاتی سایه تهدید را بر جهان می گستراند . مردم اروپا که قربانی دو جنگ بزرگ و چند جنگ دیگر خانمانسوز و چند دهه جنگ سرد در قرن گذشته بودند ، امروز نیز زیر سایه تهدید زندگی می کنند و منافع، امنیت و سرزمین آنان در سایه مسابقه تحمیلی از سوی برخی قدرت ها در خطر قرار می گیرد. 

    یک قدرت زورگو به خود حق می دهد که با استقرار سامانه موشکی ، زندگی را به کام مردم یک قاره تلخ کند و زمینه ساز رقابت تسلیحاتی گردد.
    برخی حاکمان به ظاهر قدرتمند که تصور می کنند وسیله اقتداری در اختیار دارند ، بی صبرانه و در هر موضعی و هر زمانی از زبان تهدید استفاده می کنند و به این ترتیب سایه ناامنی را بر مردم ، ملتها و مناطق می افکنند .

    و بالاخره ؛
    8- ناتوانی سازو کارهای بین المللی برای رفع این چالش ها و برپایی صلح و امنیت پایدار
     
    آشکارا مشاهده می شود که سازمان ها و سازوکارهای موجود فاقد ظرفیت و توانمندی لازم برای حل مشکلات، رفع چالش ها و تنظیم عادلانه مناسبات و برقراری صلح و برادری و امنیت هستند . کمتر دولت و ملتی است که برای احقاق حقوق و یا دفاع از استقلال ،تمامیت ارضی و منافع ملی خود امیدی به این سازو کارها داشته باشد. 
     
    دوستان و همکاران صمیمی
    چالش ها بیش از این است و می دانم اگر هریک از شما در این موضع سخن می گفتید موارد فراوان دیگری را ذکر می کردید ، لیکن به همین بسنده می کنم .

    اینک سوال مهم و تعیین کننده این است که ریشه این چالش ها و نابسامانی ها چیست و در کجاست؟
    در یک ارزیابی علمی و دقیق ریشه این وضعیت در دو عامل اساسی خلاصه می شود. 

    بدون تردید عامل اول را باید در مناسبات برآمده از جنگ دوم جهانی جستجو کرد . آنجا که برخی قدرت های پیروز، نقشه سلطه برجهان را ترسیم و سیاست های خود را نه بر اساس عدالت بلکه بر اساس تضمین منافع پیروزمندان در برابر شکست خوردگان تنظیم کردند . از این رو سازوکارهای برآمده از این رویکردها و سیاست ها نیز 60 سال است که از حل عادلانه مسائل جهانی عاجز است.

    برخی قدرت های بزرگ همچنان رفتار پیروزمندان در جنگ جهانی را دارند و سایر دولت ها و ملت ها، حتی آنان که در جنگ هیچ مشارکت و دخالتی نداشته اند را شکست خوردگان جنگ به حساب می آورند و از موضع ارباب و رعیتی ، ملت ها را تحقیر و از آنان باج خواهی می کنند .
    برای خودشان حقوق برتر قائلند و در برابر هیچ سازمان و مرجع بین المللی پاسخگو نیستند .

    همکاران ، جناب رییس ، خانم ها و آقایان
    در میان همه سازمان های ناکارآمد، متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل در صدر قرار دارد. 

     شرایطی ایجاد کرده اند که برخی قدرت ها با حق ویژه و انحصاری در شورای امنیت، چه شاکی باشند و چه متهم، همزمان دادستان، قاضی و مجری حکم هم هستند . بسیار طبیعی است که کشورها و ملت های مورد تعرض آنان امید نداشته باشند از طریق آن شورا حقوق خود را تادیه کنند.

    بشریت شاهد بود که متأسفانه در تمام جنگ های طولانی نظیر جنگ کره و ویتنام، جنگ صهیونیستها علیه فلسطینیان و لبنان، جنگ صدام علیه ملت ایران و جنگهای نژادی در اروپا و آفریقا همواره برخی از قدرت های عضو در شورای امنیت در یک طرف مخاصمه بوده اند و یا از یک طرف که غالباً متجاوز بوده است و یا از اصل مخاصمه حمایت کرده اند .
     
    عراق را ببینید ، ابتدا سرزمین را اشغال و سپس از شورای امنیت تقاضای مجوز کردند . شورایی که همین اشغالگران با حق وتو در آن حضور دارند .
    مردم عراق باید از چه کسی و به کجا شکایت کنند و امید احقاق حق خود را داشته باشند ؟

    در لبنان دیدیم که برخی قدرت ها مدت سی و سه روز شورای امنیت را ، به امید غلبه رژیم صهیونیستی ، از تصمیم گیری بازداشتند و زمانی که از پیروزی آن رژیم اشغالگر مأیوس شدند اجازه دادند قطعنامه آتش بس صادرشود . در حالی که وظیفه اصلی شورای امنیت جلوگیری از گسترش نزاع، برقراری آتش بس و متعاقب آن صلح و امنیت است . مردم لبنان باید به چه کسی و کدام سازمانی شکایت کنند ؟

    عالیجنابان، خانم ها و آقایان
    حضور برخی قدرت های انحصار طلب ، شورا را از انجام وظایف اصلی خود یعنی پاسداری از صلح و امنیت بر پایه عدالت بازداشته است . اعتبار شورا مخدوش و کارآیی آن در دفاع از حقوق اعضای سازمان ملل از بین رفته است . بسیاری از ملت ها اعتماد خود را به این شورا از دست داده اند.
     
    برخی دیگر از ساز و کارها مثل ساز و کارهای پولی و بانکی نیز وضعیت مشابهی داشته و به ابزار تحمیل خواسته برخی قدرت ها تبدیل شده اند .
    روشن است که این ساز و کارها توان پاسخگویی به نیازهای امروز و حل چالش ها و برقراری مناسبات عادلانه و پایدار را ندارند .
     
    همکاران عزیز
    باز بدون تردید عامل دوم و مهمتر، روی گردانی برخی از قدرت های بزرگ از اخلاق، ارزش های الهی و آیین پیامبران و نادیده گرفتن دستورات خدای حکیم و همچنین حاکمیت انسان های ناصالح است . افراد ناصالحی که نمی توانند خود را اداره و کنترل کنند چگونه
    می توانند بر بشریت حکومت و امور انسان ها را اصلاح کنند ؟
    متاسفانه آنان خود را به جای خدا قرار داده اند ! تابع هوس های خود هستند و همه چیز را برای خودشان می خواهند . برای آنان کرامت انسانی ، جان و مال و سرزمین دیگران اعتباری ندارد .
     
    قرن هاست بشر زخم عمیق برخی قدرت های ناصالح را بر تن خسته خود دارد و هم امروز نیز ریشه اصلی مشکلات جهان ، بی اعتنایی به ارزش ها و اخلاق و مدیریت انسان های خود خواه و ناشایسته است .

     دوستان ، خانمها ، آقایان
    تنها راه اصلاح پایدار ، بازگشت به تعلیمات انبیای الهی ، یکتا پرستی ، احترام به کرامت انسانها و جاری شدن عشق و محبت در همه تعاملات، مناسبات و قوانین و سپس اصلاح ساختارها بر همین اساس است .

    برای تحقق این هدف از همگان دعوت می کنم تا جبهه برادری، دوستی و صلح پایدار برپایه خداپرستی و عدالت را تحت عنوان (( همبستگی برای صلح ))تشکیل دهیم و ازتجاوزها و خودخواهی ها جلوگیری و فرهنگ محبت و عدالت را ترویج کنیم و اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با کمک همه دولتها و ملت های مستقل ، صلح طلب و عدالت خواه در این مسیر حرکت خواهد کرد .
    خدا پرستی ، عدالت و عشق به انسان ا باید بر همه ارکان سازمان ملل حاکم شود و این سازمان باید مرجع عدالت محوری باشد که هر عضو آن از حمایت های معنوی و حقوقی برابر با دیگران برخوردار باشد.

    مجمع عمومی به نمایندگی از جامعه بین المللی باید به عنوان اصلی ترین رکن این سازمان شناخته شود تا به دور از فشارها و تهدیدهای قدرت های بزرگ نسبت به اصلاح ساختارهای سازمان ملل اقدام کند و به ویژه شورای امنیت را از وضعیت موجود تغییر دهد و ساختار جدیدی مبتنی بر عدالت و دموکراسی برای آن تعریف نماید تا بتواند پاسخگوی نیازهای موجود و حل چالش ها و برقراری ثبات و امنیت پایدار باشد.
     
    جناب رییس، عالیجنابان
    موضوع هسته ای ایران یک نمونه آشکار از عملکرد این سازو کارها و اندیشه حاکم بر آنان است. 
    همه می دانید، ایران عضو رسمی آژانس و پایبند به قوانین و مقررات آن است و بیشترین همکاری را در تمام زمینه ها داشته است . همه فعالیت های ایران صلح آمیز و کاملاً شفاف بوده است .

    طبق اساسنامه هر عضو آژانس حقوق و تکالیفی دارد . مکلف است در مسیر صلح آمیز حرکت و تحت نظر آژانس به دیگر اعضاء برای بهره مندی از چرخه تولید سوخت یاری کند و حق دارد که از حمایت آژانس برخوردار باشد و طبق قوانین با کمک سایر اعضاء و آژانس چرخه تولید سوخت را دراختیار بگیرد.

    ایران تاکنون همه تکالیف خود را بجا آورده است ولی از حق کمک های فنی سایرین و آژانس و در مقاطعی از حمایت آژانس نیز بی بهره بوده است.
    حدود پنج سال برخی از همان قدرت هایی که ذکر کردم با فشار سنگین بر آژانس بین المللی انرژی هسته ای تلاش کردند از بهره مندی ملت ایران از حقوق خود جلوگیری کنند .

    موضوع هسته ای را از مسیر قانونی خارج و بافضاسازی سیاسی از همه توان خود برای تحمیل خواستهایشان بهره بردند . دولت ایران برای اعتماد سازی، تمام راه ها را طی کرد ولی آنان به چیزی جز توقف کامل همه تحقیقات و فعالیت ها و حتی رشته های دانشگاهی و محروم کردن ملت ایران از همه حقوق خود قانع نبودند تا جایی که حتی مراکزی که جزء چرخه تولید سوخت و نیازمند نظارت آژانس نبود نیز تعطیل شد . پس از سه سال مذاکره و تلاش برای اعتماد سازی، ملت ایران به این باور قطعی رسید که دغدغه این قدرت ها انحراف احتمالی فعالیت های هسته ای ایران نیست بلکه این بهانه ای برای جلوگیری از پیشرفت علمی او است و اگر روند ادامه یابد تا 20 سال بعد هم احتمال برخورداری از حقوقش وجود ندارد . بهمین دلیل تصمیم گرفت کار را از همان مسیر درست حقوقی یعنی آژانس دنبال کند و تحمیل های سیاسی و غیرقانونی قدرتهای زیاده خواه را کنار بگذارد .

    در مدت دو سال اخیر بارها و بارها ملت ایران به واسطه سوء استفاده قدرت ها از شورای امنیت مورد اتهام و حتی تهدید نظامی و تحریم های غیرقانونی قرار گرفت ولی به لطف ایمان به خدا و وحدت ملی ، گام به گام جلو رفت و اینک کشور ایران به عنوان دارنده چرخه تولید صنعتی سوخت هسته ای با کاربرد صلح آمیز شناخته شده است . متاسفانه شورای امنیت در این موضوع بسیار روشن حقوقی تحت تاثیر فشار برخی قدرتهای زورگو نتوانست عدالت را برپا دارد و از حقوق ملت ایران پاسداری کند .

    خوشبختانه اخیراً آژانس مجدداً در صدد بازیابی نقش قانونی خود یعنی حمایت از حقوق اعضاء در کنار نظارت بر فعالیتها برآمده است . ما این را رویکرد درست و عملکرد صحیح این سازمان ارزیابی می کنیم . قبلاً ، به طور غیر قانونی اصرار بر سیاسی کردن موضوع هسته ای ملت ایران داشتند ولی امروز به لطف ایستادگی ملت ایران ، کار به آژانس برگشته است و من رسماً اعلام می کنم که از نظر ما موضوع هسته ای ایران خاتمه یافته و به یک امر عادی در آژانس بدل شده است . امروز سوال های مهم و فراوانی درباره فعالیت های هسته ای برخی از همین قدرتها در آژانس مطرح است که باید بررسی شود. البته ملت ایران همواره آماده گفتگوی سازنده با همگان بوده و خواهد بود.

    می خواهم از همه دولت ها و ملت هایی که در این دوره سخت ، ازحقوق قانونی ملت و سرزمین من حمایت کردند و از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و دیگر دوستان در شورای امنیت و شورای حکام و از کارشناسان قانونمدار و متعهد آژانس و از مدیرکل آن به خاطر ایستادگی بر قانون تشکر کنم و اعلام کنم که برخلاف قدرت های انحصار طلب، ملت ایران آماده است طبق تکالیف اساسنامه آژانس و زیر نظر این سازمان تجربیات خود را در قالب برنامه آموزشی در اختیار دیگر اعضا قرار دهد .

    اینک خطاب به کسانی که حدود پنج سال مزاحم ملت ایران شدند ، به مردم با فرهنگ و تمدن ساز سرزمینم توهین کردند و اتهام ها زدند ، نصیحت می کنم که؛ از تاریخ و ازاقدامات اخیرخود عبرت بگیرند . با ملت بزرگ ایران بسیار بدرفتاری کردند ولی توجه کنند که با دیگر اعضاء سازمانهای بین المللی چنین نکنند . آبروی سازمانهای جهانی را قربانی خواسته های خود نکنند . امروز ملتها بیدارند و می ایستند . شما خودتان را اصلاح کنید دنیا اصلاح می شود.
    ملت ها خوبند و می توانند با هم در صلح و صفا زندگی کنند . آنها بکوشند به ملت های خودشان خدمت کنند ، دیگران نیازی به آنها ندارند .

    آیا وقت آن نرسیده است که آنها از مسیر خودخواهی و تبعیت از شیطان به مسیر خداپرستی برگردند ؟!
    آیا دوست ندارند که از آلودگی ها پاک شوند، تسلیم امر خدا شوند و به او ایمان بیاورند؟ 
    ایمان به خدا یعنی ایمان به صداقت، پاکی ، عدالت و عشق به دیگران !

    آنان بدانند که از پاکی ، صداقت ، عدالت ، دوست داشتن و احترام به کرامت انسانها ضرر نمی کنند و مطمئن باشند در نزد ملت ها این ارزش ها زیباتر و پسندیده تر است .

    این دعوت همه پیامبران الهی از حضرت آدم تا نوح و ابراهیم، موسی کلیم الله، عیسی روح الله و حضرت محمد رسول الله(ص) است .
    اگر دعوت را اجابت کنند نجات می یابند و اگر اجابت نکنند به سرنوشت گذشتگان دچار می شوند .
     
    قرآن کریم می فرماید :
    «و هرکس دعوت حق را اجابت نکند خدا را در زمین ناتوان نمی کند و برای او یاورانی جز خدا نخواهد بود و او در گمراهی آشکار است.» سوره احقاف آیه 32
    آنان هیچ چیز از خود ندارند و نمی توانند از سیطره حکومت و اراده خدا فرار کنند.
     
    در این اجتماع مهم باید این سخن خدای بزرگ در قرآن کریم را به آنان یادآور شد که : 
    «آیا به قدرت ها و دولت های قبل از خود نمی نگرند . اگر گذشتگان صاحب چیزی بودند، آنرا نگه می داشتند و اجازه نمی دادند شما جایگزین آنان شوید. خدا به واسطه گناهانشان آنانرا نابود کرد و کسی در برابر خدا از آنان حفاظت نکرد.»
    آنان بدانند راه و رسم و اندیشه مبتنی بر بی عدالتی و ظلم از بین خواهد رفت. آیا نشانه های بیداری و مقاومت مبتنی بر خداپرستی، انسان دوستی و عدالت طلبی ملتها را نمی بینند. آیا متوجه نیستند که غروب امپراتوری ها نزدیک است .
    امیدوارم این دعوت پاسخ عملی داشته باشد .

    عالیجنابان
    ملت ها و دولت ها مجبور نیستند که تابع بی عدالتی برخی قدرت ها باشند . آنان به دلایلی که ذکر شد شایستگی رهبری و تدبیر امور جهان را از دست داده اند .
    من رسما اعلام می کنم که ؛ دوران مناسبات برخاسته از جنگ دوم جهانی و دوران اندیشه های مادی مبتنی بر خودخواهی و سیطره طلبی پایان یافته است.

    بشر از یک گردنه سنگین تاریخی عبور کرده است و دوران گرایش به توحید ، پاکی ،
    مهرورزی، احترام به دیگران، عدالت و صلح طلبی واقعی آغاز شده است. وعده الهی است که حق پیروز است و زمین به انسانهای صالح به ارث خواهد رسید .

    ای آزادگان ، مومنان و مردم جهان به خدا امیدوار باشید و ای تشنگان ارزشهای متعالی در هر کجا که هستید بکوشید تا با خدمت به انسان ها و عدالت خواهی، فرصت تحقق این وعده بزرگ الهی را فراهم کنید .
    دوران تاریکی ها پایان می پذیرد ، اسیران به خانه های خود برمی گردند ، سرزمینهای اشغالی آزاد می گردد ، فلسطین و عراق از سلطه اشغالگران آزاد می شود و مردم اروپا و آمریکا از فشار صهیونیست ها رهایی خواهند یافت . دولت های مهربان و دوستدار انسان ها جایگزین دولت های خشن و زورگو خواهند شد . کرامت انسانی اعاده می گردد . عطر دل انگیز عدالت منتشر خواهد شد و مردم با محبت و برادری در کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد .

    تلاش در این راه و برای حاکمیت انسان های صالح و انسان صالح کامل، آخرین برگزیده خدا و موعود امم، در حقیقت مرهم نهایی زخمها و حلال همه مشکلات و بر پا کننده عشق ، زیبایی ، عدالت و حیات سعادتمند در همه دنیاست . همین اعتقاد و تلاش، رمز وحدت و تعامل سازنده بین ملت ها و دولت ها و آحاد جامعه بشری و همه عدالتخواهان واقعی است . 
     
    بدون تردید موعود امم و مصلح کل و نجات بخش نهایی و آخرین پیک آسمانی می آید و همراه همه خداپرستان، عدالت طلبان و مهرورزان، آینده درخشان را بر پا و جهان را پر از عدل و زیبایی خواهد کرد . این وعده خداست و وعده خدا تخلف نمی پذیرد. 
    بیایید ما هم سهمی در تحقق این همه شکوه و زیبایی داشته باشیم . 

    به امید آینده روشن بشری و طلوع صبح رهایی و آزادی همه انسان ها و محو مظاهر ظلم ، نفرت و خشونت و حاکمیت کامل عشق و محبت در سراسر جهان .
    آینده ای که آن را نزدیک می بینم .



    سید ::: یکشنبه 86/7/15::: ساعت 12:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    احمدی نژاد و قافیه تنگ تریبونهای وطنی نئومحافظه کاران

    «بعضى هم البته نه، بعضى از اقدامها را اگر بکنید، میگویند چرا کردید، به این دلائل غلط بود؛ اگر همان اقدام را نکنید، میگویند چرا نکردید، به این دلائل خطا بود! دلیل میشمرند؛ باب تحلیل هم که واسع است؛ هرچه دلشان میخواهد، میگویند! آنها اهمیتى ندارند. حق، خودش را نشان خواهد داد؛ لکن بعضى از انتقادها، بعضى از نگرانیها، بعضى از دغدغه‏هائى که در بعضیها هست، دلسوزانه است؛ باید آنها را بیان کرد و برایشان توضیح داد.»

    اگرچه یافتن مصداق برای این بخش از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مدیران اجرایی کشور (9/4/86) با دشواری همراه نیست و افراد و گروههایی که هنوز به دید رقیب به مجریان، می نگرند، به لطایف الحیل، ساز مخالفت و منفی بافی به لب گرفته و می نوازند اما حکایت سمفونی مخالف خوانان که به تدریج از شیرینی معمول آن نیز در اثر افراط کاسته شده است، در ماجرای سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در دانشگاه کلمبیا، عینیت بیشتری در چارچوب مصداقی جملات طلیعه این نوشتار می یابد.

    تأخیر در حضور ارکستر مخالف خوانان و اجرای این سمفونی نیز البته قابل پیش بینی و در جهت تاکتیک های عملیات روانی علیه رقیب است چه آنکه در گرد و خاک به هوا خاسته از کارزار نیویورک که از جنگ طلب ترین رسانه های امریکایی و صهیونیستی تا نگاههای معتدل تر، بالاتفاق به پیروزی منطق نماینده ایران در آن تأکید داشتند، نواختن سازی شکسته با گروه کُری شوک زده، معجزه نمی آفریند. بنابراین باید اندکی صبر کرد تا بلکه از این غوره، اگر حلوا هم نشد، شیٌ عجاب دیگری ساخته شود و بعد، آنقدر حلوا، حلوا کرد تا دهان شیرین شود و تلخی پیروزی بر صهیونیستها از سوی رقیب فراموش.

    با این حال، گرد و خاکی که این جماعت به پا کردند و سمفونی یکپارچه ای که آغازیدند، هنوز متأثر از شوک ناشی از این پیروزی است. این را می شود از "همه"ی استدلال اعضاء این گروه کُر دریافت که پس از آنکه از سوی رئیس دانشگاه کلمبیا به احمدی نژاد توهین شد، وی باید جلسه را ترک می کرد چراکه این توهین، به منزله توهین به ایران و ایرانی بوده است.

    یا للعجب، از این همه قوت استدلال و منطق! چه کسی است که تردید داشته باشد چنانچه احمدی نژاد، جلسه دانشگاه کلمبیا را ترک می کرد، سالها، همین جماعت با چوب "جازدن و خالی کردن میدان در اثر ضعف"، "به بازی گرفتن شخصیت ملت ایران"، "ناتوانی در مقابله با استکبار به رغم رویکردهای شعاری"، "عدم محاسبه دقیق در مواجهه با موقعیت های قابل پیش بینی" و... به دنبال احمدی نژاد می افتادند؟

    با وجود آنکه سالهای سال از وجود استراتژیست های قهار در جریان ضداصولگرا گفته اند و ترسانده اند اما به نظر می رسید این غول شاخ و دمی هم ندارد. ستاره تعقل در این جمع همچنان رو به افول است و پریشانی دوری از قدرت، چنان خماری آورده که بسان مبتدیان عرصه سیاست، رفتار می کنند چه آنکه در غیر اینصورت روا نیست، آنجا که صهیونیستهای متعصب نیز به شکست در کارزار نیویورک اعتراف کرده و با گذشت یک هفته از این رویداد پرحاشیه، همچنان این روند ادامه دارد، تریبونهای وطنی نئومحافظه کاران، آمال و منتهای رغبت خود را چنین ناشیانه در قافیه تنگ مخالف خوانی بگنجانند.

    اگرچه برخی با تجربگان این طیف، پیشدستی کرده و محبوبیت و مظلومیت احمدی نژاد را نمدی برای کلاه خود ساختند اما گواینکه محک تجربه نیز در این جریان، عیار قابل توجهی ندارد و خشم جنون آمیز، حرف اول و آخر را می زند وگرنه محمد هاشمی رفسنجانی کم تجربه نیست که می گوید سفر احمدی نژاد به نیویورک هیچ دستاوردی نداشت و به نفع امریکایی ها بود تا ایرانی ها!

    نکته قابل توجه دیگر اینکه، حال که اینچنین پای این علم سینه می زنید و مویه می کنید، دمی کناره بگیرید و این پرسش را بی پاسخ مگذارید که اگر ادبیات رئیس دانشگاه کلمبیا و برخی سؤالات مطرح شده را توهین آمیز یافتید و اینجا که رسید پس از 2 سال، بالاخره اهانت به رئیس جمهور را توهین به ملت ایران، پذیرفتید، این توهین هایی که چنین از آن برآشفته اید و رگ غیرت اتان عن قریب است که پاره شود، ریشه در کجا دارند؟ جز در تریبون ها و کارگران وطنی نئومحافظه کاران؟

    شفاف تر بگویم. کدام گروه و فرد، در کسوت نمایندگی مجلس، رسماً به پنهانکاری در مسئله هسته ای از سوی ایران تأکید کرد و برآنچه نهایت تلاش مسئولین در نفی آن بود، مهر تأیید گذاشت و از تریبون رسمی جمهوری اسلامی علیه جمهوری اسلامی، خطابه خواند؟ راهنمایی: جناب مستطاب، احمد شیرزاد، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و...

    مجری جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه کلمبیا از موج اعدام ها در ایران پرسید. کدام گروه و فرد، رسماً گزارش های موسوم به نقض حقوق بشر در ایران را مرجع اظهارات خود قرار داده و بعضاً در تهیه و تنظیم آنها نیز دست دشمنان ایران را به گرمی می فشارند و سپس نیز با همین چماق، به نهادهای متولی این داستان، شکوائیه می نویسند؟ راهنمایی: یگانه مدافع حقوق زندانیان از ازل تا ابد؛ جناب عماد باقی، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و...

    حقوق زنان و تصویر وضعیت فلاکت بار از این قشر را کدام جریان، با آب و تاب توصیف می کند و کمپین یک میلیون امضایی راه می اندازد (و امیدوار است با چند صفر کمتر هم که شده، خوش خدمتی خود در ازای دریافت جایزه میلیون دلاری را ثابت کند)؟ سرکار علیه شیرین عبادی، حزب مشارکت و...

    مثنوی هفتاد من خیانت تریبون های ثابت و متحرک، نوشتاری و گفتاری وطنی نئومحافظه کاران امریکایی، در این وجیزه نمی گنجد اما حیف است که این نوشته بدون یادی از یک دوم خردادی انتحاری! به پایان برسد.

    «روزی که خاتمی رئیس جمهور بود کشورهای دیگر می گفتتند این رئیس جمهور زیادی شما است چرا که همه حرفهایش از آزادی، گفتمان، گفتگوی تمدنها و ... است از این رو وقتی خاتمی کنار رئیس جمهور فرانسه می ایستاد یک سر و گردن بالاتر بود و ما افتخار می کردیم اما امروز وقتی احمدی نژاد حتی کنار رئیس جمهور افغانستان می ایستد خجالت می کشیم که مبادا سخنی بگوید و آبرویمان برود. او حتی حرف زدن هم بلد نیست و چنان صحبت می کند که گویی از اصول اولیه اداره کشور چیزی نمی داند.»

    شنیدم که این بار مصطفی تاج زاده قصد کرده که دانشگاه کلمبیا را با کنفرانس برلین مقایسه کند و بعد از هوا کردن این فیل، چنان هوش از سر حاضران از نکته سنجی و ظرافت خود ببرد که همه انگشت به دهان تا هنرنمایی بعدی وی بمانند. بی تابی ما برای شکرشکن شدن مجدد این طوطی نیز، همچنان باقیست.

    جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه/ چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

    حقیقت پیروزی بر صهیونیستها، نه مدیون احمدی نژاد است و نه آنها که در این یک هفته یاد بیانیه دادن و حمایت از وی افتاده اند. «این انقلاب، بی نام خمینی (ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.» و غایت افتخار احمدی نژاد، شاگردی این مکتب و الهام گرفتن از آن، روح خدایی است. نکته دقیق و مهمی که تاکنون در 3 مرحله از سوی رهبر انقلاب نیز مورد اشاره و تبیین قرار گرفته و احیاء آرمانها و شعارهای دهه اول انقلاب و بازگشت به آرمانهای امام خمینی (ره) در حوزه اجرایی و گفتمانی مورد تأکید واقع شده است.

    ره افسانه ی رطل و باطل بافتن های جماعتی که زنگ بیداری عصر خمینی نیز آنان را هوشیار نساخته است، مانع از دیدن حقیقتی که به تأیید رهبر حکیم انقلاب مُهر شده است، نخواهد شد. مُهری که بر طلیعه و خاتمه این نوشتار نشسته است:

    «سخنرانى شما در دانشگاه کلمبیا و مسئله اى که در این دانشگاه پیش آمد و همچنین سخنرانى شما در مجمع عمومى سازمان ملل در مجموع مایه سرافرازى ملت ایران شد. محتواى این سخنان و برخورد و منشى که شما در مواجهه با مسائل مختلف داشتید، خوب بود.

    می توان با منطق قوی، اعتماد به نفس و اعتماد به منطق قوی اسلامی، دلها را جذب کرد همانگونه که اخیراً در دانشگاه کلمبیا این مسئله، به خوبی اتفاق افتاد. فعال شدن همه امکانات رسانه ای و رفتار تأسف برانگیز و غیردانشگاهی رئیس دانشگاه کلمبیا، با هدف عصبانی یا منفعل کردن رئیس جمهور صورت گرفته بود تا آن را به عنوان یک سند، مبنای جنجالهای تبلیغاتی قرار دهند اما به خواست پروردگار، و به علت استفاده صحیح از منطق دین و اعتماد به این منطق قوی، نتیجه دقیقاً برعکس شد و حاضران این منطق را تأیید و تصدیق هم کردند.»



    سید ::: پنج شنبه 86/7/12::: ساعت 5:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    احمدی نژاد، برنده جنگ روانی میان ایران و امریکاست

    مامور سابق سازمان سیا رییس جمهور ایران را پیروز جنگ روانی اخیر میان ایران و آمریکا دانست.

    به گزارش رجانیوز، مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در میزگردی با حضور یک مامور سابق سازمان سیا، با اشاره به شدت گرفتن جنگ روانی میان ایران و آمریکا در سفر رئیس جمهور به آمریکا پرسید: احمدی نژاد پیش از انجام این سفر، شعار مرگ به آمریکا سر می داد. وی وقتی که در آمریکا بود نیز به انتقاد از واشنگتن پرداخت و پس از بازگشت به کشورش نیز مطالبی از این دست بیان کرد. باتوجه به این جنگ روانی ایران، آمریکا برای مقابله با این وضع چه اقداماتی صورت می دهد؟ 

    "وین باکسره واو سیمونز" از ماموران سابق سازمان امنیت آمریکا در پاسخ با ادعای اینکه "بسیاری از مطالبی که آمریکا بیان می کند به گوش مردم جهان و ایرانی ها نمی رسد"، افزود: اما احمدی نژاد این مخاطبان را از آن خود دارد؛ احمدی نژاد با همین کارت بازی می کند و باید توجه داشت جنگ روانی بخش مهمی از همه اقدامات جنگی است. احمدی نژاد در خصوص مخاطبان مذکور برنده این جنگ روانی است.

    مجری فاکس نیوز در ادامه ضمن پرسیدن اینکه آیا اقدام ایران در قرار دادن ارتش آمریکا و سازمان سیا در فهرست سازمان های تروریستی، به تلافی اقدام سنای آمریکاست، در خطایی آشکار، بیانیه اخیر مجلس شورای اسلامی را اقدام رییس جمهور ایران دانست و پرسید آیا احمدی نژاد با این اقدام هدفش افکار عمومی داخلی ایران بوده است؟

    این مأمور سابق سازمان سیا، بدون در نظر گرفتن اقرار اخیر رییس سیا به اقدامات تروریستی این سازمان در پرونده جواهرات خانوادگی و... در پاسخ گفت: بی تردید ایران نیاتی از این کارش دارد. باید توجه داشت این اقدام احمدی نژاد و مجلس ایران در اعلام کردن نام سیا و ارتش آمریکا به عنوان سازمانی تروریستی، تقریباً شبیه اقدام ادولف هیتلر در مطرح کردن این مساله است که آمریکا مسوول هولوکاست بوده است. این اقدام ایران دور از انتظار نبود، ما باید انتظار رویدادهای زیادی را داشته باشیم.

    وی با اشاره به آنکه سناتور جان کاری و جان مارثا عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیشتر نظامیان و تفنگداران آمریکایی را به صورت علنی تروریست خوانده اند، افزود: احمدی نژاد دقیقاً روی همان مسائلی مانور می دهد که از آمریکا و کنگره آن به گوش می رسد و این وضع خطرناک است.



    سید ::: چهارشنبه 86/7/11::: ساعت 5:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    محمد رفسنجانی:سفر احمدی ن‍ژاد به نفع آمریکا بود!

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه توفیق اصلی سفر احمدی نژاد متعلق به آمریکایی‌ها بود و نه ایرانی ها، گفت: سفر احمدی نژاد به نیویورک دستاورد خاصی نداشت.

    رئیس اسبق سازمان صداوسیما در گفتگو با مهر در تحلیل ابعاد مختلف سفر رئیس جمهور به آمریکا و سخنرانی وی در دانشگاه کلمبیا گفت: در این سفر اتفاقی که افتاد این بود که دکتر احمدی نژاد تقریبا مواضع قبلی خود را در موضوعات مختلف پس گرفت، مثلا در مورد نابودی اسرائیل یا هولوکاست.

    وی افزود: مسئله مهمی که در سخنرانی دانشگاه کلمبیا اتفاق افتاد، این بود که آقای احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی در مورد رابطه ایران و آمریکا گفت: اگر دولت آمریکا حق ملت ایران را رعایت کند، خواهد دید که ملت ایران بهترین دوست دولت آمریکا خواهد شد! این حرف واقعا از مواضع و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بعید بود. حضرت امام (ره) از سال 42، آمریکا را شیطان بزرگ نامیده بودند، من نمی دانم چطور می شود که چنین سخنی گفته می شود؟

    ( البته ایشان اگر حافظه قوی تری داشتند به راحتی یادشان می آمد که یکی از بحث های داغ همین یکی دو هفته اخیر خاطرات برادرجانشان اکبر آقا در مورد حذف شعار مرگ بر امریکا بود. این حرفها اگر مصداقی داشته باشد این مصداق همانا برادر اوست. راستی ایشان یکی دو هفته قبل کجا تشریف داشتند.)

    این عضو ارشد حزب کارگزاران ادامه داد: در مورد رابطه با آمریکا، حرف های زیادی زده می شود. بعضی ها از گفتگو و مذاکره و حتی رابطه مشروط سخن گفته اند، اما حرفی که آقای احمدی نژاد زد بی سابقه بود. احمدی نژاد نه تنها مواضع قبلی اش را پس گرفت ، بلکه با گفتن این حرف عجیب چیزی به آمریکایی ها داد که در 30 سال اخیر کسی به آنها نداده بود.

    هاشمی تصریح کرد: به اعتقاد بنده ، توفیق اصلی سفر آقای احمدی نژاد، مال آمریکایی ها بود نه ایرانی ها.

    وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برای روابط بین المللی نظام، چارچوب مشخصی را تعریف کرده اند، همه روابط خارجی نظام باید در چارچوب اصل "مصلحت، عزت، حکمت" باشد، من نمی دانم در سفر اخیر آقای رئیس جمهور،عزت تحقق پیدا کرده است؟ آیا توهین به نفر دوم نظام، عزت است؟ چه حکمتی ایجاب می کرده که ایشان در دانشگاه کلمبیا، همه مواضع خودش را پس بگیرد؟

    (حضرت آیت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر دیروز در دیدار رئیس جمهور با ایشان، سفر دکتر احمدى نژاد به آمریکا را سفرى خوب، پربرکت و مایه سرافرازى ملت ایران خواندند.

    رهبر معظم انقلاب اسلامى تأکید کردند: سخنرانى شما در دانشگاه کلمبیا و مسئله اى که در این دانشگاه پیش آمد و همچنین سخنرانى شما در مجمع عمومى سازمان ملل در مجموع مایه سرافرازى ملت ایران شد.

    ایشان با ابراز خرسندى از سخنان، رفتار و منش رئیس جمهور در سفر به آمریکا، افزودند: محتواى این سخنان و برخورد و منشى که شما در مواجهه با مسائل مختلف داشتید، خوب بود.)

    وی تصریح کرد: البته رسانه های داخلی چیز دیگری می گویند اما واقعیت چیز دیگری است، من دراین سفر هیچ دستاورد خاصی را نمی بینم، مگر اینکه یک توافقی در سطح بالا صورت گرفته باشد که ایشان برود و همه مواضع اش را پس بگیرد.

    هاشمی پیش از این نیز در یک اظهار نظر منحصر به فرد گفته بود که دولت نهم هیچ دستاورد خاصی نداشته است.این اظهار نظر عجیب محمد هاشمی البته با واکنش هم حزبیهایش مواجه شد و در اولین گام اسحاق جهانگیری با تخطئه این حرف هاشمی گفت که از دیدگاه وی دولت تمام خصوصیتهای مثبتی که رهبر انقلاب برای دولت نهم برشمردند، معتقد است.

    حضرت آیت‌الله نوری همدانی در نامه‌ای به رئیس جمهور تأکید کرد: تدبیر شما باعث سرافرازی مسلمانان جهان شد.

    متن کامل این نامه به شرح زیر است:

    جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد رییس جمهور محترم و موفق دامت توفیقاته

    شجاعت حماسی و تدبیر افتخار و عزت‌آفرینی که موجب پیروزی درخشان شما و نیل به قله‌ فضیلت که حقا مصداق روشن بیان حضرت امیرمومنان علیه‌السلام «وافضل من ذلک کله کلمه عدل عند امام جائر» بود باعث خوشوقتی و سرافرازی مسلمانان جهان مخصوصا ملت انقلابی ایران گردید. لله درکم و علیه اجرکم و جزا کم الله خیرا.

    برادر محترم! شما با شجاعت و تدبیر خود توانستید پیام و منطق دین‌مدارانه ایران اسلامی را در دانشگاه کلمبیا و مجمع عمومی سازمان ملل به گوش جهانیان برسانید.

    این موضوع توفیق بزرگی بود؛ خدا را شکر کنید زادکم الله توفیقا.

    دشمنان کینه‌توز اسلام هر چند عضوا علیکم الانامل من الغیظ ولی برادر عزیز قل موتوا بغیظکم ان الله علیم بذات الصدور. شما می‌دانید که ان صبرنا و اتقینا لا یضرنا کید هم شیئا و نحن بعون الله تعالی صابرون و بتوفیق الله سبحانه فی سبیل التقوی سالکون.

    الحمدلله رب العالمین

    هیات محترم دولت را نیز سلام می‌رسانم.                                

                          آیت الله مکارم شیرازی          

     بر محبوبیت احمدی ن‍ژاد افزوده شد

    آیت‌ الله‌‌‌ مکارم‌ شیرازی‌، از مراجع عظام تقلید،سفر رئیس‌ جمهور‌ی اسلامی ایران را به‌ آمریکا پیروزمندانه‌ و موفق‌ ارزیابی‌ کرد‌.

    آیت‌ الله‌‌‌ مکارم‌ شیرازی‌ روز شنبه در سلسله‌ مباحث‌ تفسیر قرآن‌ کریم‌ در شبستان‌ امام‌ خمینی‌ حرم‌ مطهر حضرت‌ معصومه ‌‌(س‌) از اعلام‌ مواضع صریح‌ و اصولی‌ آقای احمدی نژاد در این‌ سفر تقدیر کرد.‌

    ایشان برنامه‌ ریزی‌ ایادی‌ امریکا و رژیم‌ صهیونیستی‌ را برای‌ بی‌ احترامی‌ به‌ رئیس‌ جمهور کشورمان در دانشگاه‌ کلمبیا یاد آور شد و افزود: به‌ خواست‌ خدا علیرغم‌ این‌ دسیسه‌ ها بر محبوبیت‌ رئیس‌ جمهور ایران‌ اسلامی‌ افزوده‌ شد.‌‌

    آیت‌ الله‌‌‌ مکارم‌ شیرازی‌ با اشاره‌ به‌ بازتاب سخنان‌ رئیس‌ جمهور بین‌ آزادی‌ خواهان‌ جهان‌گفت:مواضع رئیس‌ جمهور برای‌ جهان‌ اسلام‌ هم‌ افتخار آمیز بود‌.



    سید ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 10:30 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    حاشیه های جالب سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک

    سفر دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و شرکت در شصت و دومین مجمع عمومی سازمان ملل ‌و همچنین حضور در جمع ایرانیان مقیم آمریکاودیگر برنامه‌های وی‌در این شهر حاشیه‌های جالب و خواندنی بسیاری داشت.
    به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا در گفت و گو با برخی از همراهان رییس جمهوری در این سفر نظر آنان را در خصوص این حاشیه‌ها جویا شد که یکی از این افراد "سیدمجتبی ثمره هاشمی" مشاور ارشد رییس جمهوری است که همه‌جا در کنار رییس جمهوری بود.
    ثمره‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر اینکه حواشی هم‌در متن سفربود و هرکدام درجای خود قابل توجه و تحلیل است،حواشی این سفر را از نگاه خود این‌گونه تشریح کرد.
    دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا
    بعد از صحبت جناب آقای رییس جمهوری،هموطنان ایران مقیم آمریکا به وجد آمده بودند و متعدد مراجعه می‌کردند و برای اینکه‌خدمتی به کشور بکنند طرح می‌دادند و بعضی هم برای بازگشت به وطن اعلام آمادگی می‌کردند.
    یکی از ایرانیان که پزشک حاذقی به نظر می‌رسید پیغام داد که چهره آقای رییس جمهوری را دیدم ، سفارشاتی برای تغذیه ایشان دارم و کاغذی نوشت با حدود ‪ ۱۵‬دستورالعمل غذایی و ارائه کرد، من آن را به رییس جمهوری دادم، ایشان گفت که اکثر توصیه‌های او درست است.
    یکی از برنامه‌های این نشست اجرای سرود "جمهوری اسلامی" و "ای ایران" توسط نوجوانان و کودکان ایرانی بود، بعضی هم از واشنگتن آمده بودند.
    معلوم شد دو سه تااز بچه‌ها آمریکایی هستند ، فارسی هم صحبت می‌کردند، گفتند پدر و مادر این بچه‌ها اینقدر علاقه‌مند به ایران هستند که بچه‌های خود را در مدارس ایرانی برای یادگیری زبان فارسی فرستاده اند.
    جالب‌ترین صحنه در این جلسه هجوم ایرانیان برای گرفتن عکس یادگاری با جناب آقای رییس جمهوری بود، شاید قریب به ‪ ۲‬ساعت طول کشید تا نوبت به همه برسد. البته ایرانی‌هایی که پیشنهادی یا مشکلی داشتند هم دراین فرصت کوتاه مطرح‌کردند یا نامه‌هایی‌خود را ارائه می‌کردند این صحنه‌هابرای مامورین امنیتی آمریکا که در سالن حضور داشتند، تعجب آور بود.
    جالب‌تر اینکه اگر کسی قبلا عکس گرفته بود دوباره در صف قرار می‌گرفت تا برای دومین و سومین بار هم با رییس جمهوری عکس بگیرد.

    حضور در دانشگاه کلمبیا
    حضور رییس جمهوری در دانشگاه کلمبیاو حوادث قبل و اصل برنامه و بعداز از آن باید جداگانه مورد بحث واقع شود ، یک حادثه تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه‌های آمریکا، رسانه‌های این کشور و همچنین سیاستمداران است.
    وقتی جناب آقای رییس جمهوری وارد سن شدند، حسب روال معمول در اینگونه موارد یکی دو نفر ازهمراهان ایشان درکنار رییس جمهوری می‌نشیند اما مسوولان برگزاری فقط دوصندلی را کنارتریبون گذاشته بودند که فقط آقای رییس جمهوری و مجری بتوانند بنشینند.
    تعدادی نرده‌پایین سن بود که امکان نزدیک شدن به سن رااز بین‌برده بود، در یکی دو صف اول تعدادی از اساتید دانشگاه نشسته بودند ، بعدا فهمیدم تعدادی از سیاستمداران بنام آمریکایی هم در سالن حضور داشتند.
    تعدادی از شرکت‌کنندگان که درخارج از سالن بودند را با اتوبوس آورده بودند، یکی از همراهان گفت:در مقابل حزب یهودیان دیدم دانش‌آموزان را برای شرکت در مراسم دانشگاه سوار می‌کردند،در داخل دانشگاه کلمبیا هم آنان را دیدم.
    چند نفر از دوستان گفتند بعضی از خانم‌های ایرانی در بیرون دانشگاه ایستاده بودند و با صهیونیست‌ها درگیر بودند و از نطق رییس جمهوری دفاع می کردند.
    دو نفر از مسوولین که همراه بودند از نطق اهانت آمیز رییس دانشگاه خیلی ناراحت بودند و می‌گفتند باید کاری انجام دهیم ، آقای رییس جمهوری گفتند نگران نباشید،آنان هم در اخلاق ، هم در تبلیغات و هم در ادعای آزادی بیان شکست خوردند.
    بعضی ایرانی‌ها می‌گفتند برای شرکت در جلسه سخنرانی به دانشگاه زنگ زدیم اما بجای پاسخ گویا با اتصال به یک ضبط صوت، نواری علیه رییس جمهوری پخش می‌کردند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت که بعد از سخنرانی آقای رییس جمهوری تعداد زیادی نامه از آمریکایی‌ها واصل شده که عذرخواهی کرده بودند.
    چند نفر از خانم‌های ایرانی با مراجعه به هتل اصرار داشتند که با رییس جمهوری ملاقات کنند و در ملاقات گفتند که ما آمده‌ایم تا بگوییم به شما افتخار می‌کنیم.
    یکی از زنان به من گفت : بچه‌های من در آمریکا زندگی می‌کنند ، نمی دانستم به بچه‌ها بگویم شما باید مثل چه کسی بشوید. الان به صراحت با آنان می‌گویم الگوی شما آقای احمدی نژاد است. آقای احمدی‌نژاد از خودمان است یک انسان با زندگی معمولی است که رییس جمهوری شده است و ایرانیان به وجود او مفتخرند. شما هم می‌توانید مثل او باشید.
    در ملاقات با روسای جمهوری تا آنجائیکه حضور داشتم همه به آقای رییس جمهور تبریک می‌گفتند وشجاعت و نطق ایشان را می‌ستودند و می‌گفتند: خودمان برنامه را تماشا کردیم.
    سخنرانی رییس جمهوری در دانشگاه کلمبیا موجب‌شد به نطق‌ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل بیشتر توجه شود. 

    مجمع عمومی سازمان ملل
    پشت تریبون سخنرانی در سازمان ملل و میز رییس جلسه ساختمانی با چند اتاق وجود دارد ، هر سخنران قبل‌از شروع به آن ساختمان هدایت می‌شود و می نشیند تا نطق سخنران حاضر تمام شود.
    اینجانب، جناب آقای رییس جمهوری را تا ساختمان مزبور همراهی کردم ، به محض اینکه نشستند، کارمندان آنجا یک به یک آمدند تا در کنار رییس جمهوری عکس بگیرند، یکی‌از کارمندان خواهش‌کرد به اتاق مابیائید ما چند نفر هستیم، نمی‌توانیم اینجا بیائیم، ایشان رفتند و با آنان عکس گرفتند.
    باشروع سخنرانی ایشان سالن پر بود و با اینکه سخنرانی ‪ ۳۷‬دقیقه طول کشید، سکوت کاملی بر سالن حکم فرما بود . معاون دبیر کل که مدیر جلسه بود بعد از سخنرانی آمد و تشکر کرد.
    وقت خروج از سالن اجلاس از خروجی کنار برد ریاست ، تعداد زیادی از هیات‌های شرکت‌کننده در حالی که صف بسته بودند یک به یک تبریک می‌گفتند و بعضی با ایشان عکس می‌گرفتند.
    سخنرانی رییس جمهوری بازتاب زیادی داشت ، در جلسه‌ای که با کشیشان مسیحی بود، دیدم به بعضی از جملات سخنرانی استناد می‌کردند، بعضی از روسای کشورها هم در ملاقات‌ها اذعان به قوت متن و قوت سخنرانی داشتند و می‌گفتند انصافا نکات بدیعی داشت و با شجاعت ارائه شد.
    جلسه با اصحاب رسانه و سیاستمداران کهنه کار آمریکایی
    در این جلسه حدودد ‪ ۸۰‬نفر حضور داشتند و ازهمان ابتدا فرصت به حضار داده شد، ‪ ۱۳‬نفر صحبت‌کردند و هر کدام موضوعی را مطرح کردند. بحث ارتباطات ایرانیان و آمریکایی‌ها ، بحث صهیونیسم و عراق از جمله این موارد بود.
    در پایان جناب آقای رییس جمهوری حدود نیم ساعت صحبت خاص خودشان را پیرامون دیدگاههایی که به انسان وجود دارد و منزلت انسان‌وآرمان‌های انسانی و بحث فطرت، عدالت ، محبت و عشق ارئه کردند.
    رییس جمهوری همچنین در سخنان خود راه‌های برون رفت بشر از چالش‌های کنونی را ارائه کردند و نکته‌جالب این‌بودکه بعضی از حضار از ابتداتا انتها نت برداری می‌کردند.
    بعد نوبت به پاسخ به سوالات رسید، جناب آقای رییس جمهوری تک تک سوال کنندگان را اسم می‌بردند، سوال آن را تکرار و پاسخ می‌دادند و هیچ سوالی بی پاسخ نماند و این شیوه برای آنان تعجب آور و شگفت انگیز بود. در واقع احترام همه حفظ و همه سئوالات پاسخ داده شد.
    این نشست بک جلسه تاریخی بود و ‪ ۱/۵‬ساعت دیرتر از موعد مقرر تمام شد و امیدوارم فیلم و سی دی آن منتشر شود.
    در حاشیه از بعضی مدعوین سووال شد که ارزیابی شما چیست ،"خیلی خوب" ارزیابی آنان بود و جالب اینکه یکی از سیاستمداران برجسته و سابق آمریکا در جلسه جواب سئوال‌های خود را سخت و جدی دریافت کرد و در پایان نیز خیلی اظهار رضایت کرد.
    احترام، وقار و منطق قوی جناب آقای رییس جمهوری‌به نظرم تاثیر زیادی داشت، مطالب گفتنی زیاد است اما فرصت محدود.
    ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری در پایان گفت : خدا را سپاسگزاریم که‌ملت ایران چنین فردی‌را که انصافا عصاره فضایل حکمت،ایمان‌و شجاعت و منطق قوی و صبر و پایداری و مخلص امام و رهبری معظم انقلاب هستند را به ریاست جمهوری انتخاب کردند.



    سید ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 10:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 23
    کل بازدید :1085316

    >> درباره خودم <<
    احمدی نژاد - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    احمدی نژاد - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<