8 رئیس جمهور در دانشگاه تهران - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشینی دانشمندان عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
رئیس جمهور در دانشگاه تهران - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • دانشگاهها برای ساختن ایران بکوشند و پاسخگوی نیاز بشریت باشند

    دکتر احمدی نژاد نقش دانشگاهیان در معادلات داخلی و جهانی را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: امروز دانشگاهیان ما در وهله اول باید در راستای ساختن ایران تلاش کنند و سپس پاسخگوی نیاز بشریت باشند.

     رئیس جمهور که پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز نگاه شما اساتید و دانشجویان به علم آموزی باید افق های بلند باشد و بنده از دانشگاهیان می خواهم امروز خود را مسئول در قبال جامعه جهانی بدانند زیرا جهان نیازمند تلاش های علمی و فرهنگی شماست.

    وی سپس به سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا اشاره کرد و گفت: در سفری که به نیویورک داشتیم دشمن از نگاه خودبرنامه ‌ر‌یزی را طراحی کرده بود تا بتواند با تضعیف هیئت ایرانی بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

    رئیس جمهور گفت: دشمن نظرش این بود که ما به دانشگاه کلمبیا دعوت کند و نگذارد ما به آنجا برویم و اگر رفتیم نگذارد پیام ملت ایران در آن دانشگاه منتشر شود.

    رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: دشمنان در نیویورک بدون آنکه به اهدافشان دست یابند به تهاجمات گسترده تبلیغاتی و فرهنگی بر علیه ملت ایران دست زدند به طوری که وقتی تعدادی از دانشجویان ایرانی که در آنجا بودند، به بنده اعلام کردند که مانع حضور آنها در دانشگاه ها شده اند.

    وی افزود: شرایط در آن دانشگاه طوری بود که رئیس دانشگاه نمی دانست باید چه کار کند به طوریکه مسئولان سیاسی  که در دانشگاه بودند به بنده اعلام کردند موقعیت مناسب نیست وامکان درگیری وجود دارد.

    احمدی نژاد تصریح کرد: دشمن با این طراحی به دنبال آن بود تا بتواند با تبلیغات خود بستر مناسبی را برای هجوم های تازه و گسترده بر علیه ملت ایران را آغاز کند.

    رئیس جمهور با اشاره به بخش سخنان خود که قرار بود در سازمان ملل ایراد شود که در نهایت حذف شده بود ، گفت: بنده در آنجا قصد داشتم که بگویم علم، قدرت آفرین است که اگر دست انسانهای ناصالح باشد می خواهند با آن اعمال قدرت بر دیگران استفاده کنند.

    وی گفت: متاسفانه برخی از کشورها با داشتن بمب هسته ای فکر می کنند که قدرتمند شده اند اما تجربه نشان داده آنچه از خیر بشر بوده به دلیل وجود عالمانی فرهیخته بوده است و آنچه از شر بوده به دلیل عالمان غیر خیرخواه بوده است.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دنیای مادی و نگرش مادی در جهان به پایان رسیده است گفت: امروز دیگر هیچ تدبیری از دنیای لیبرال دموکراسی به جهان ارائه نمی شود. امروز دشمن نمی داند که با پدیده های خود همچون عراق چگونه روبرو شود. آنها نمی دانند که چه کرده اند و تنها در دو بعد پیرامونی خود غلط می زنند.

    رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز دشمن نمی تواند با مسئله فلسطین و لبنان روبرو شود زیرا نمی داند که چگونه باید بحران خود را حل کند و از سوی دیگر ادبیات آنان تماما ادبیات تهدیدی است.

    دکتر احمدی نژاد با اشاره به سخنان بوش رئیس جمهور آمریکا گفت: غرب در قبال مسائل پیرامونی خود به خصوص منطقه نمی داند باید چکار کنند آنها فکر می کنند با کمک سازمان ملل می توانند کاری کنند که ملت ایران در خصوص مسئله هسته ای خود عقب نشینی کند که بنده از همین دانشگاه معتبر ایران به آنان اعلام می کنم که این تفکر آنان همچون گذشته بی منطق و باطل است.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه بشریت نمی تواند در چهارچوب مادی بماند گفت: بشر امروز تشنه  است، دنیا به دنبال راه جدیدی است که آن راه جدید همان راهی است که شما اساتید و دانشجویان کشور انتخاب کرده اید زیرا این نگاهی است که علم حقیقی را به انسان می دهد.

    رئیس جمهور گفت: شما به هر کجا که می روید و نام ایران می آید بدون استثنا علم، فرهنگ و انسانیت ملت ما تجلی می شود. ماموریت ما شما دانشجویان و اساتید دانشگاه ها این است که علم سازنده و مفید را در دانشگاه ها منتشر و به بشریت عرضه کنید.

    احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در عمل آموزی حد و مرزی نباید قائل شد، گفت: اگر در کل عالم هستی چند پزشک بزرگ وجود داشته باشد بی شک یکی از آنها ابن سینا است حال شما اساتید شما دانشگاه ها و مخصوصا شما دانشجویان باید تلاش خود را چند برابر کنید تا بتوانیم نام ایران را در قله های بلند سعادت و پیشرفت پر آوازه کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: ماه مهر برای ملت ایران یک ماه برجسته و ویژه است اتفاقاتی که در این ماه می افتد که اتفاقات بنیادین و سرنوشت ساز است.

    رئیس جمهور افزود: ماه مهر ماه تلاش و شکوفایی و عشق و شور در کل جامعه است زیرا در این ماه جنب و جوشی در جامعه بوجود می آید که برای کشور بسیار مفید است.

    احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در طول تاریخ بشر با دو جریان مقابل یکدیگر چه در عرصه سازنده و چه در عرصه تخریبی روبرو بوده است شاید بتوان به یک تعبیر دیگر گفت، تاریخ بشر، تاریخ تقابل دو جریان حق و باطل بوده است.

    وی افزود: در نگاه اول به نظر می رسد که تقابل بین دو انسان و کارگزار است اما اگر به پدیده ها و جریانات بشری خوب فکر کنیم می بینیم تقابل اصلی بین سیاسیون و جنگ آوران و حتی صنعتگران نیست بلکه تقابل بین معلمان و عالمان است.

    احمدی نژاد با بیان اینکه هر سیاستمداری دست پرورده یک معلم است، خاطر نشان کرد: امروز اگر سیاستمداران جهان از منظر علمی به جهان نگاه می کنند به دلیل آن است که پشت پرده هر سیاستمداری معلمان و مفسرانی نشسته اند که وی را هدایت می کنند در اصل می توان گفت: عرصه سیاسی را معلمان و عالمان در اختیار دارند.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ، علم به تنهایی تاثیر گذار نیست گفت: علم همراه با تعلیم و تعلم است که در جامعه تاثیر گذار خواهد بود زیرا اینها در کنار یکدیگر صحنه سازان اصلی تاریخ اند.

    رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بدون علم و عالم در دنیا هیچ حرکتی در دنیا اتفاق نمی افتد نه رو به کمال و نه رو به انحطاط، پس نقش عالم و علم نقش کلیدی است.

    وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر امروز در دنیا بشر دچار مشکلات فراوانی است به دلیل عالمان و معلمان بی خیر است. عالم روشنایی بخش است و جامعه را به سمت پیشرفت و سعادت سوق می دهد اما متاسفانه در جامعه امروزی این علم در اختیار برخی افراد افتاده است که به کشتار دیگر ملت ها می پردازند.

    احمدی نژاد افزود: علم نوری است که جایگاه آن قلب انسانهای پاک است، اگر کسانی خود را از  درون تزکیه نکرده باشند دریافت هایشان دریافت های غلط است.

    رئیس جمهور گفت: این درست نیست که بگوییم بوش در یک لحظه تصمیم گرفته است تا به عراق حمله کند بلکه وقتی صحنه را به درستی می بینیم معلمانی هستند که به تشریح و برنامه ریزی برای بوش مشغولند، اشخاصی که روانشناسی و جامعه شناسی خوانده اند تا ملت ها و اشخاص را نابود کنند. پس نباید خیال کرد که جنایتکاران بدون عالم حرکت کرده اند.

    رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه عالم در پی رقابت عالمان و علم است، اگر دلها پاکیزه نباشد دریافت ها غلط است که دریافت های مادی نمونه بارز آن به شمار می روند.

    وی گفت: وقتی دشمن می فهمد که تیرش به سنگ خورده، اعتراف به اشتباه نمی کند بلکه در تلاش است به بهانه های مختلف کار خود را توجیه کند.

    رئیس جمهور همچنین به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود بلوک هایی که نگاهشان فقط تسلط بر جهان بود ولی زمانی که اسلام آمد انسان را از جهان مادی بیرون آورد و به سمت و سوی خدا و پیامبران هدایت کرد.

    دکتر احمدی نژاد در پایان خطاب به اساتید ودانشجویان دانشگاه تهران گفت: امروز دانشگاهیان ما باید پیشتاز حرکت کشور به سمت پیشرفت و تعالی باشند و با سایر دانشگاههای جهان ارتباط بگیرند زیرا هم خودمان نیاز داریم و هم جهانیان.

    وی گفت: آنهایی که فکر می کنند با انباشته کردن سلاح های هسته ای می توانند جهان را بسازند بدانند که سخت در اشتباهند زیرا علم در جهان امروز حرف اول را می زند.

    در این مراسم و پیش از سخنان دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، دکتر افروز به نمایندگی از اساتید دانشگاه ضمن تقدیر از سخنرانی قاطع و شجاعانه رئیس جمهوری در دانشگاه کلمبیا، به نمایندگی از تمامی اساتید دانشگاه های کشور مخصوصا دانشگاه تهران از بوش رئیس جمهوری آمریکا، رئیس دانشگاه کلمبیا و همچنین اساتید برجسته دانشگاه های معروف آمریکا دعوت کرد تا به ایران سفر کنند تا ضمن سخنرانی آئین میزبانی را نیز فرا بگیرند.

    در این مراسم همچنین بسیج اساتید هدیه ای را به رسم یاد بود و به خاطر سخنان قاطع رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا، به وی تقدیم کردند. همچنین لوح تقدیر و یک مدال از سوی دانشگاه تهران به همین دلیل به رئیس جمهوری تقدیم شد.

    دکتر احمدی نژاد نیز پس از دریافت لوح و مدال خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان گفت: بهترین لوح را باید به دانشگاهیان ایران داد و افتخار من این است که یک دانشگاهی هستم.

    در این مراسم همچنین دانشجویان دانشگاه تهران با در دست گرفتن پلاکارد هایی حمایت و تشکر خود را از سخنان رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا اعلام کردند.



    سید ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 1:34 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 24
    بازدید دیروز: 23
    کل بازدید :1085328

    >> درباره خودم <<
    رئیس جمهور در دانشگاه تهران - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    رئیس جمهور در دانشگاه تهران - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<