8 باز هم تحریف اندیشه امام - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! صداها فرو نشست و جنبش ها آرام گرفت و هر دوستی، با محبوب خود خلوت کرد . من نیز با تو خلوت کرده ام . تو محبوب منی . پس خلوت امشب مرا با خود، [سبب] رهایی از دوزخْ قرار ده . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش ـ]
باز هم تحریف اندیشه امام - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • باز هم تحریف اندیشه امام

    «مقامات بلندپایه ای در آن زمان خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و علیه نهضت آزادی گله و شکایت کردند ولی امام فرمودند که اینها با جمهوری اسلامی مخالف نیستند بلکه مخالف شما هستند. وقتی آن افراد به امام(ره) گفتند که اینها علیه مقام ولایت فقیه یعنی شخص شما صحبت می کنند، امام فرمودند خب! صحبت کنند مگر من از اصول دین هستم که اگر کسی علیه من سخن گفت از اسلام خارج شده باشد.»

    مطلب فوق، بخشی از سخنرانی آقای محتشمی پور، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است که عصر روز دوشنبه در مراسم ختم مرحوم آیت الله توسلی ایراد شده و در آن به تطهیر نهضت آزادی -یکی از گروه های هم پیمان جبهه اصلاحات- پرداخته است. ایشان در اظهارات خود کوشیده است تطهیر نهضت آزادی را به حضرت امام(ره) نسبت دهد بی آن که برای این ادعای عجیب خود هیچ سند و یا شاهد و قرینه ای ارائه کند.
    ما نمی دانیم مسئولان موردنظر آقای محتشمی پور که به قول ایشان نزد امام(ره) رفته و از نهضت آزادی گله و شکایت کرده و پاسخ منفی شنیده اند!! چه کسانی بوده اند ولی می دانیم که اظهارات آقای محتشمی پور نمی تواند صحت داشته باشد! چرا؟! برای این که اظهارات آقای محتشمی پور اولاً؛ با نظر قبلی ایشان که به صورت مکتوب موجود است تناقض دارد و ثانیاً؛ اظهارات اخیر وی با نظر صریح و مکتوب و اعلام شده حضرت امام(ره) در تضاد آشکار است.

    اکنون بدون هیچ شرح و توضیح اضافی به نامه آقای محتشمی پور درباره نهضت آزادی که خطاب به حضرت امام(ره) نوشته بود و پاسخ امام راحل(ره) که هر دو در صحیفه امام(ره) موجود است اشاره می کنیم و قضاوت را به خوانندگان می سپاریم.
    آقای محتشمی پور هنگامی که وزیر کشور بود -بهمن ماه 1366- طی نامه ای خطاب به حضرت امام(ره) می نویسد «نهضت آزادی پس از استعفا و برکناری دولت موقت پیوسته در جهت اعلام مخالفت با دولت جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی و حتی قوه قضاییه و مغشوش کردن اذهان بوده است. مسئولین نهضت آزادی با سمپاشی های خود نسبت به سیاست های دولت، دفاع مقدس و جنگ، مسئله برائت از مشرکین و فاجعه خونین مکه مکرمه، جهاد مالی و تصمیمات شورای عالی پشتیبانی جنگ و بالاخره فرمایشات اخیر حضرت امام-روحی فداه- راجع به حکومت و ولایت مطلقه، در جهت مبارزه و تضعیف نظام جمهوری اسلامی گام برداشته اند.»
    آقای محتشمی پور در ادامه نامه خود درباره صلاحیت نهضت آزادی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از حضرت امام(ره) کسب تکلیف می کند. صحیفه امام، جلد20 ص479
    همانگونه که ملاحظه می کنید، آقای محتشمی پور، خود در نامه یاد شده بر مخالفت نهضت آزادی با جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و... تأکید ورزیده است.
    و اما، حضرت امام(ره) در پاسخ به نامه آقای محتشمی پور -که این نامه نیز در صحیفه امام(ره) موجود و مکتوب است- بر عدم صلاحیت نهضت آزادی تأکید ورزیده و می فرمایند؛
    «پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است، و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را، که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می دانند. و این از اشتباهات آنها است.
    در هر صورت، به حسب این پرونده های قطور و نیز ملاقات های مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملت های مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می خورد که قرن ها سر بلند نمی کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بیمورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است...
    نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند.» صحیفه امام(ره) جلد20 ص 481

    اکنون باید گفت: جناب آقای محتشمی پور، عضو محترم شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز! ادعای شما را که هیچ سندی برای آن ارائه نداده اید باور کنیم یا نظر صریح و مکتوب و مستند حضرت امام(ره) را...؟!... جنابعالی اگر چه شخصیت قابل احترامی هستید ولی به یقین انتظار ندارید - و نباید انتظار داشته باشید- که مردم ادعای غیرمستند جنابعالی را بر نظر مستند و مکتوب حضرت امام(ره) ترجیح بدهند! مخصوصاً آن که ادعای اخیر شما با آنچه تاکنون در همین زمینه مطرح کرده و به طور مکتوب موجود است نیز تضاد آشکار دارد... و بالاخره، جای یک «تعجب» و یک «تأسف» باقی می ماند.
    تعجب از این که تحریف نظر صریح حضرت امام(ره) از سوی آقای محتشمی پور در حالی صورت گرفته که ایشان در همین سخنرانی تأکید کرده است «باید مانع تحریف اندیشه های امام شد»...!!
    و تأسف از این که چرا باز هم مؤسسه محترم «تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)»، برخلاف وظیفه قانونی خود در مقابل این تحریف آشکار سکوت کرده است؟!



    سید ::: چهارشنبه 86/12/1::: ساعت 2:42 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 14
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :1085811

    >> درباره خودم <<
    باز هم تحریف اندیشه امام - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    باز هم تحریف اندیشه امام - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<